Kako nativni oglašivači mogu postati još uspešniji u 2023: Manje narcizma, više udvaranja…

U savremenom dobu, kada su svi nekako zaokupljeni sobom, ne treba raditi na tome da vaš brend bude poseban, već da se korisnici koji ga koriste osećaju posebno.

Kakve veze Narcis ima sa oglašavanjem?

Narcis, mladić iz grčke mitologije bio je poznat po svojoj lepoti. Toliko da se zaljubio u svoj imidž, da je ignorisao sve oko sebe, čak i prelepu nimfu po imenu Eho, koja je bila zaljubljena u njega. Narcis je završio tako, što je jednog dana slučajno upao u jezero i udavio se, jer se naginjao nad vodom, pokušavajući da što bolje vidi svoj prelepi odraz. Priča o Narcisu služi kao opomena o opasnostima samoobožavanja.

Mit je doveo do izraza „narcizam“, koji se odnosi na preteranu usredsređenost na sebe. Narcizam se takođe pojavljuje u marketingu.

„Marketing narcizam“ je jednostavno tradicionalni pristup marketingu, odnosno pričanje o sebi i samo o sebi.

[crp]

Današnji ozbiljni marketari znaju da je ovaj narcisoidni pristup zastareo. Borba za pažnju publike više nije u tome da brendovi izgledaju posebno, već da se kupci osećaju posebno.

Pad efikasnosti oglasa

Previše oglasa sa nametljivim i ometajućim formatima iritira potrošače i dovodi do toga da obraćaju manje pažnje na vaše reklamne kampanje. Kada se uzme u obzir koliko ljudima smetaju reklame i koliko malo te reklame privlače pažnju potrošačima, efikasnost oglašavanja nikada nije bila niža, navodi se u izveštaju medijske agencije Mindshare.

Broj internet korisnika koji vide vaše kampanje se drastično smanjio, s obzirom da oko 43% internet korisnika danas koristi blokatore oglasa.

Vest da onlajn oglašivačima hitno trebaju nove metode reklamiranja nije ništa novo. Izjava marketinškog konsultanta Jacoba Holsta Mouritzena važi i dan danas, uprkos tome što je ovo izgovorio pre nekoliko godina:

„Ako ne uradimo nešto radikalno, rizikujemo da industrija oglašavanja nestane. Mi smo verovatno jedina industrija koja isporučuje proizvode koje potrošači sa naporom žele da izbegnu. Potkopavamo sopstveno postojanje kupujući reklame koje potrošači mrze.“

Otkako je Mouritzen izneo svoje zapažanje, interesovanje potrošača za oglašavanje se još više smanjilo.

Stoga je sada relevantno pitanje: Koje opcije imate kao marketar da kreirate vrednu reklamu koja ne iritira kupce?

Udvaranje korisnicima

Udvarač je polarna suprotnost narcisoidu. Naglasak u udvaranju je pre na primaocu nego na sebi. Udvarač pokušava da privuče pažnju druge strane rečima ili delima kako bi uspostavio dugoročnu vezu.

Jedan od oblika oglašavanja koji se više „zasniva na udvaranju“ jeste nativno oglašavanje.

Glavna prednost nativnih oglasa je to što ne ometaju, relevantni su za ciljnu grupu korisnika i pružaju vrednost. Oni ispunjavaju očekivanja korisnika, a pri tom ne prekidaju njihovo inernet iskustvo ( tipa, ne iskaču kao pop up reklame dok korisnik lista svoj omiljeni sajt ), a takođe ni ne umanjuju kvalitet sadržaja na sajtu na kojem se prikazuju. Nativni oglasi se ,,udvaraju” publici, umesto što forsiraju narcisoidnost brenda koji reklamiraju.

Prosto rečeno, nativni oglasi odgovaraju formi, osećaju i funkciji sadržaja uz koji su postavljeni.

Ciljano slanje poruka

Oglasi koji iritiraju korisnike, ujedno ih teraju da obrate manje pažnje na ono što reklamiraju. Nativno oglašavanje je koncipirano tako da se neprimetno uklopi u sadržaj na sajtovima na kojima se pojavljuje. Native reklame povećavaju angažovanje jer pružaju vrednost ciljnoj publici i zasnivaju se na interesima potrošača. Stoga je verovatno da će takav sponzorisani sadržaj biti čitan, deljen i preporučen drugim korisnicima. Osim toga, blokatori oglasa ne deluju na nativne oglase, tako da dopiru do više ljudi.

Nativno oglašavanje napreduje, ali koji formati će imati najveći rast u budućnosti?

Video

Mnogi ljudi koriste blokatore oglasa da bi izbegli video format koji se zove „pre-rolls“ i traže formate koji su privlačniji. Ovo može biti, na primer, video koji je ugrađen u post na blogu.

Evo nekoliko načina da uočite razliku između ovog formata i pre-rolovanja.

Pre-rolls: Želite da gledate golove Premijer lige za vikend na nekom sportskom sajtu ali vas umesto toga dočeka oglasni video sa ponudom za bebi pelene. Morate da pogledate video do kraja pre nego što vidite golove i sadržaj zbog kojeg ste i ušli na sajt. Toliko ste iziritirani da vam ne pada na pamet da kupite taj brend pelena, čak ni da vam ovaj proizvod zaista treba.

Oglasi zasnovani na sadržaju: Odlučili ste da posetite sajt o trudnoći. Kliknete na članak o postporođajnom periodu, koji je možda napisao stručni novinar. Oglašivač je sponzorisao ovaj članak, u članku se nalazi video o bebi pelenama, koji zapravo ima veze sa sadržajem. Logično je da će članak o postporođajnom periodu posetiti novopečena mama, kojoj svakako trebaju pelene za bebu.

Pet do deset puta više ljudi će pogledati ceo video zasnovan na sadržaju nego format pre reprodukcije.

Prodajni tekstovi 

Najjednostavniji način da primenite nativno oglašavanje i pri tom budete sigurni da ćete imati konverzije, jeste da oglašavate svoje proizvode kroz prodajni tekst. To može biti nečije iskustvo sa vašim proizvodom, intervju sa stručnjakom ili nešto slično. Ljudi vole da uzmu preporuku od osobe koja im uliva poverenje, a poverenje mogu steći upravno kroz prodajni tekst.

Kako nije dovoljno samo napisati prodajni tekst, već se mora naći i publika koja će ga čitati, taj deo posla odradite preko Native Media platforme. Registrujte se, kreirajte kampanju i vaš prodajni tekst će se pojaviti kao predloženi članak na sajtovima Native Media izdavača.

Tekst će na sajtu izdavača izgledati kao još jedan koristan članak. Još ako pametno iskoristite filtere i podesite da se članak prikazuje na sajtovima koji su relevantni za njega, vaša kampanja će biti pun pogodak. Na pimer prodajni tekst o pelenama, podesite da se prikazuje na sajtovima o roditeljstvu ili trudnoći.

Podkasti

Podkasting je značajno porastao poslednjih godina i očekuje se da će se taj rast nastaviti. Istovremeno, raste i stopa oglašavanja u podkastima.

Ova vrsta reklamiranja može pružiti nekoliko prednosti. Ciljna grupa je često obrazovanija, ima želju za dodatnim učenjem, kvalitetnim sadržajem i napredovanjem, što je često znak da ima i veći veći prihod. To su takođe posvećeni slušaoci koji često imaju jedan ili više omiljenih podkasta kojima posvećuju pažnju.

Neka istraživanja kažu da je to vrsta oglašavanja u koju korisnik ima veći nivo poverenja.

Pronalaženje prave ravnoteže

U ovom članku smo analizirali dva arhetipa oglašavanja: narcisa i udvarača.

Nema potrebe peferirati jedan u odnosu na drugi, jer oba tipa mogu biti korisna. Nativni oglasi su obično dobar format za privlačenje pažnje novim korisnicima, ali im je teže da se takmiče za direktno izvedenu prodaju. Jer, da biste prodali svoj proizvod, ipak ga morate malo i pohvaliti pred kupcem.

Cilj je da se uspostavi prava ravnoteža između ovih arhetipova. Ako to ne učinimo, odnos između oglašivača i potrošača mogao bi da završi kao nesuđena ljubav između Narcisa i Eho.

Adnativia Logo

Unapredite Svoje Oglašavanje - Pridružite se našoj Naprednoj Oglasnoj Platformi!

Prednosti Pridruživanja Platformi:

  • Moćni Alati za Oglašavanje: Koristite inovativne alate za dizajniranje i pokretanje efikasnih kampanja.
  • Ciljano Oglašavanje: Dostignite vašu ciljanu publiku uz naprednu analitiku i segmentaciju.
  • Podrška Eksperata: Profesionalna podrška za sve aspekte vaših oglašivačkih inicijativa.
  • Rezultati u Realnom Vremenu: Pratite učinkovitost vaših kampanja u realnom vremenu i prilagođavajte ih prema potrebi.

Započnite svoju oglašivačku revoluciju danas. Prijavite se i pokrenite kampanje koje će transformisati vaše poslovanje.

POKRENITE SVOJE KAMPANJE!

[crp]