Kako odabrati naziv bloga

Ime bloga je jedna od najbitnijih stvari o kojoj morate razmisliti, ukoliko ste već rešili da započnete svoj blog. To nikako nemojte raditi na brzaka, jer smišljanjem imena, krećete da gradite svoj online imidž.

Blog će na neki način biti vaš mali bred i vrlo je moguće da vremenom postanete popularni širom regiona. Ako je ime komplikovano ili pogodno za sprdnju, to nikako neće biti dobro.

Da li da ime bloga bude na engleskom ili na srpskom?

U srpski jezik se već vekovima ubacuju strane reči, koje vremenom postaju deo svakodnevnog govora. Poslednjih nekoliko godina, počeli smo da koristimo veliki broj reči iz engleskog jezika, naročito tokom ekspanzije računara, interneta, mobilnih telefona i društvenih mreža.

Poznato vam je da danas i veliki broj preduzeća, kafića, butika, brendova, itd, nosi strane nazive, pa se postavlja pitanje na kom jeziku dati ime svom blogu.

[crp]

Ako već živite u Srbiji i vodite blog na srpskom jeziku, red je da i ime bude na srpskom. Postoji pretpostavka da će vaš blog biti više ,,kul” ako nosi strano ime, ali to nikako ne mora da znači. Naš jezik je dovoljno bogat i raznovrstan, sigurno ćete osmisliti i neko lepo ime na srpskom.

Međutim, ako planirate da pišete blog na engleskom i da ga promovišete i van granica Srbije i Balkana, strani naziv je itekako poželjan. U tom slučaju, odaberite ime koje se lako čita, da i ljudi koji ne znaju engleski mogu da ga izgovore, a ne da polome jezik.

Blog name generator

Blogeri, koji žele da njihov blog nosi naziv na engleskom, mogu potražiti na internetu, takozvani, blog name generator. U pitanju je platforma koja će vam pomoći da odaberete ime za svoj blog.

Ima ih nekoliko, u suštini svi rade na istom principu: ukucate pojmove koji se odnose na vaš blog i generator će vam izbaciti nekoliko predloga za ime.

Što se tiče pojmova koje treba da ukucate, u zavinsosti od toga koji generator koristite, tražiće vam da upišete na koje oblasti se vaš blog odnosi, vaše ime, grad u kojem živite i neke opisne prideve vezane za vaš blog.

Na primer, ja sam ukucala pojmove: fitness, gym, woman, workout … i generator je izbacio sledeće nazive ( koji uopšte nisu loši ): The art of fitness, Woman overload, Exersise adict … Neke nazive je iskombinovao sa mojim imenom ili sa gradom u kojem živim.

Na žalost, za sada ne postoji blog generator na srpskom ili drugim, nama srodnim, jezicima, ali nadamo se da će se možda situacija promeniti u narednom periodu. Ako ništa drugo, blog generator će vam možda dati inspiraciju za ime vašeg bloga.

Ime koje se lako pamti

Potrudite se da ime vašeg bloga bude kratko i lako pamtljivo! Ako je naziv duži, onda da ne bude mnogo komplikovan. Ljude će odbiti ime koje je komplikovano za izgovor.

Ime može biti vezano za temu vašeg bloga, mada blogeri često daju i svoja imena ili kombinuju. Recimo sajt Minjina kuhinja je kombinacija osnivača i delatnosti kojom se bavi. Jednostavno i pamtljivo.

Poželjno je da ime bloga sadrži glavne ključne reči, vezane za temu o kojoj pišete. To je i praktično i korisno, zbog SEO optimizacije, pozicioniraćete se lakše na Guglu.

Treba biti i originalan

Prilikom odabira imena treba biti originalan i što je najbitnije, razlikovati se od konkurencije. Ne želite da imate isto ili slično ime kao neko od vaših konkurenata.

Veoma je teško osmisliti ime koje će u sebi sadržati ključne reči, a da ujedno bude i originalno.

Recimo ako želite da pokrenete blog o trudnoći, potrudićete se da zbog ključnih reči u naziv ubacite i pojam ,,trudnoća”, a već postoji brdo sajtova i blogova sa sličnim nazivom i čitaoci će se pomučiti da vas pronađu. Zato još jednom naglašavamo, nemojte žuriti kada osmišljavate ime za svoj blog.

Nekada je najjednostavnije rešenje najbolje

Jedna priča kaže da Stiv Džobs nije nikako mogao da osmisli ime za svoj brend. Dok je razmišljao, na stolu je video jabuku. Rešio je, ako ne smisli adekvatno ime kroz par sati, brend će nazvati jabuka ( apple ).

Priča o nastanku naziva za sajt Amazon ima više verzija. Po jednoj verziji, vlasnik Džef Bezos, je hteo da se njegov sajt zove Kadabra, kao skraćenica od Abrakadabra. Međutim, kada je, preko telefona trebao da saopšti advokatu ime, veza je bila jako loša i advokat nikako nije mogao da ga razume, jer je samo ime veoma komplikovano. Bezos se iznervirao, pogledao u globus na svom kancelarijskom stolu i ugledao reku Amazon, a potom rekao advokatu da tako nazove brend.

Ako nemate inspiraciju, probajte sa nečim banalnim, kao Stiv Džobs ili Džef Bezos. Apple i Amazon su danas svetski prepoznatljivi brendovi, tako da nije isključeno ni da blog dobije ,,obično” ime, a da postane zvučno i poznato.

Adnativia Logo

Unapredite Svoje Oglašavanje - Pridružite se našoj Naprednoj Oglasnoj Platformi!

Prednosti Pridruživanja Platformi:

  • Moćni Alati za Oglašavanje: Koristite inovativne alate za dizajniranje i pokretanje efikasnih kampanja.
  • Ciljano Oglašavanje: Dostignite vašu ciljanu publiku uz naprednu analitiku i segmentaciju.
  • Podrška Eksperata: Profesionalna podrška za sve aspekte vaših oglašivačkih inicijativa.
  • Rezultati u Realnom Vremenu: Pratite učinkovitost vaših kampanja u realnom vremenu i prilagođavajte ih prema potrebi.

Započnite svoju oglašivačku revoluciju danas. Prijavite se i pokrenite kampanje koje će transformisati vaše poslovanje.

POKRENITE SVOJE KAMPANJE!

[crp]