Kako otvoriti Facebook stranicu za firmu

by Tijana

Društvene mreže su postale naše svakodnevnica, pa stoga ako niste na istim – vi kao da ne postojite. Do skoro je ovo pravilo važilo samo  za private profile, a od nedavno važi i za sve vrste biznisa (i manjih i većih). Jednostavno, ako želite da poslujete uspešno vi morate biti u kontaktu sa vašom publikom, a društvene mreže, naročito najpopularnija među njima Facebook, su najbolje za to.

Web stranica jeste vaša adresa na internetu, ali nju najčešće posećuju vaši poslovni partneri, sem ako na istoj ne vodite blog koji je interesantan vašoj publici. Svi ostali, koji vas traže, će prvo da ukucaju vaš naziv u pretraživaču Facebook društvene mreže. Zbog toga je bitno da vaše poslovanje ima svoju stranicu na najpopularnijoj društvenoj mreži.

Benefiti od Facebook biznis stranice

Najbitnija stavka je svakako da ste pružili vašoj publici mogućnost da vas kontaktiraju kad god žele i to na njihovom „terenu“ i da mogu sa vama ležerno da komuniciraju. Postajete deo njihove svakodnevnice i više se emotivno vezuju za vas. Facebook je odličan da pronađete novu publiku, ali da i od stare napravite lojalnu.

Otvaranje Facebook stranice nije teško, a ono što vam je potrebno da bi je otvarili je:

  1. Privatan profil ( Ista priča kao sa pravljenjem Instagram poslovnog profila, nemoguće ga je otvoriti ako nemate privatan profil. Za FB važi pravilo i da morate da imate minimum 30 prijatelja)
  2. Ilustraciju vašeg loga za profilnu fotografiju i lepo kreiaranu pozadinu koja se uklapa u vaše poslovanje

Kreiranje stranice

Vrši se u nekoliko koraka i nije ni malo komplikovano. Kad uđete na svoj Facebook profil u gornjem desnom uglu ima strelica koja ide na dole – nju pritisnete. Otvoriće vam se padajući meni i pritisnete prvu opciju – Create page. Ako vam se ovo čini komplikovanim, ne brinite, onda samo stisnite na ovaj link https://www.facebook.com/pages/create/ .

kreiranje stranice

Sad treba da izaberete opciju za šta je vezana vaša poslovna stranica. Opcije možete videti na ilustraciji dole. Kad izaberete delatnost vašeg poslovanja pojaviće vam se shodno tom odabiru još neka polja koja treba da popunite ne bi li napravili svoju poslovnu stranicu. Kad sve to popunite pritisnete na plavo dugme – Get Started i kreiranje vaše stranice počinje.

kreiranje facebook stranice

Vaša stranica ja skoro pa gotova, treba samo da popunite valjane podatke o vašem poslovanju. Kao i svuda po internetu i ovde polja koja su označena sa zvezdicom su obavezna i bez popunjavanja istih nećete moći da kreirate Facebook stranicu. Ovde ćete popunjavati rubrike About (o stranici) i prvo ćete odabrati tzv. „struku“ vašeg biznisa, u sledećem polju imate mesta za 155 karaktera gde treba sažeto i jasno da opišete svoje poslovanje, potom da ubacite link nekih od socijalnih profila na drugim društvenim mrežama (kao što su Instagram i Twitter) ili da stavite adresu vaše web stranice. Na kraju, ostalo je još da izaberete adresu vašeg poslovanja na Facebooku i potvrdite da vaša firma zaista postoji.

facebook stranica

Sledeća rubrika je Profile Picture (Profilna slika). Nju postavite tako što koristite link loga sa vaše web stranice ili ga preuzmete sa računara. Ovaj korak možete i preskočiti ako pritisnete Skip, ali naša preporuka je da to ne činite. Niko vas neće ozbiljno shvatiti ako nemate profilnu fotografiju.

Add to favorite je naredna rubrika koja vam omogućava da lakše pristupite stranici kad je napravite.

Poslednja opcija je Prefered Page Audience (Ciljna publika) tu ćete birati opcije po kojoj će vas lakše pronalaziti vaša publika. Možete da ih selektirate po polu, jeziku, lokaciji, interesovanjima ili starosti.

Ako ste uradili sve gore navedeno, onda ste sad ponosni vlasnik Facebook stranice. Nemojte da brinete ako ste nešto slučajno pogrešno popunili tokom kreiranja, jer imate mogućnost da to ispravite.

Opcije Facebook stranice

Nije teška za korišćenje, jer su joj opcije jasne i vidljive.

Prestavićemo vam opcije s leva na desno: Page (Stranica) je početna strana, baš kao što je na sajtu Home (Početna), Messages (Poruke) tu je vaš inbox, Notifications (Obaveštenja) ko god reaguje na bilo koji način na neku vašu objavu ili samu stranicu to ćete pronaći ovde, Manage Jobs (poslovno upravljanje), Insights (Statistika) ovde možete pratiti koliko je u „brojkama“ uspešna stranica, Publishing Tools (Alati za objavljivanje) opcija koja vam pomaže da lakše organizujete svoje objave i na samom kraju, skroz desno, nalazi se Settings (Podešavanja) koja vam omogućavaju da ispravite ukoliko ste nešto progrešile u kreiranju stranice, ali i druge mogućnosti, i Help (pomoć).

Facebook stranica

Ispod profilne fotografije postoje  opcije: Home (stranica), Post (objave), Jobs (poslovi), Events (događaji) About (o stranici), Photos (fotografije), Reviews (ocene korisnika), Likes (sviđanja), Video i Community (zajednica).

Sadržaj stranice se deli isto ko na ličnom profilu. Za one koji ne znaju, kada postavite objavu (tekst, link, video ili fotograija), samo pritisnete Publish (objavi).

Iako vam se možda kreiranje poslovne stranice na Facebooku čini komplikovanim, verujte nam da nije tako. Iskoristite najpopularniju društvenu mrežu za širenje svoje ciljne publike još danas!

button-1

button-1

Preporučujemo

Leave a Comment

* By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.