Kako pratiti aktivnost posetilaca pomoću heat map-e

by Tijana
Vreme čitanja: 4 minuta
heat map odlican alat za optimizaciju sata i landing stranice

Da li ste se ikada zapitali koji deo vašeg veb sajta ili landing stranice publika zapravo gleda? Da li se na nekim delovima zadržavaju duže nego na drugima? Kada bi to znali mogli biste odlično da optimizujete sajt ili landing stranicu. Zvuči kao lep san, ali to nije samo san! Danas je to moguće znati!

Postoji mnoštvo informacija koje vam potencijalno mogu pomoći da poboljšate funkcionisanje landing stranice u vašem nativnom oglasu. A sada postoji i način da dođete do tih informacija lako i to sve uz pomoć heat map-e.

Heat mape uglavnom funkcionišu kao sredstvo za vizualizaciju složenih  statističkih podataka. Različite profesije koriste heat mape, uključujući lekare, inženjere, sociologe, istraživače, trgovce itd. Za vlasnike veb sajta heat mape su vrlo korisno sredstvo za povećavanje stope konverzije.

Pomoću heat mapa možete lako da vizualizujete složene statističke podatke i utvrdite koliko korisnika stupa u kontakt sa vašom veb lokacijom. Možete tačno znati na šta klikću, na kom pasusu se više zadržavaju, a koji skroz preskaču. Koristeći podatke prikupljene iz heat mape, vlasnici sajtova i landing strana ne bi li mogle stvoriti bolje korisničko iskustvo za potencijalnog klijenta. Ipak, ne znanje šta treba tražiti  u heat mapama ili kako ono funkcionišu mogle bi da učini čitav proces besplodnim.

Šta je heat mapa i kako radi?

Heat mapa je softver koji analizira podatke kako bi prikazao podatke o ponašanju potrošača uz pomoć boja. Sredinom 1900-ih ovaj sistem razvio je Cormac Kinney u pokušaju da trgovcima omogući da budu finansijski uspešniji. Učinio je to tako što je olakšao pregled i razumevanje velikih količina podataka bez potrebe za ručnim dešifrovanjem sirovih brojeva. Samo jedan pogled na heat mapu i imaćete brz pregled podataka.

Danas je cilj upotrebe heat mapa da vizualizuju način na koji ljudi komuniciraju sa vašim veb sajtom, uključujući ono na šta klikću, koje radnje preduzimaju i gde se duže zadržavaju na vašem sajtu.

Pomoću podataka prikupljenih iz heat mape vlasnici sajta mogu otkriti šta je ono što više, a šta manje interesuje korisnika. Heat mape deluju tako što prikupljaju podatke o ponašanju sa veb stranice, dok se pomoću skale boja, od tamne do svetle, otkrivaju određene informacije o ponašanju korisnika. Područja gde korisnici se više zadržavaju i klikću označavaju se tamnom bojom, dok oni delovi što privlače manje pažnje su u svetlijim tonovima.

Ovaj koncept zasniva se na činjenici da toplotu obično povezujemo sa tamno crvenom bojom, da hladnoću sa svetlim bojama, poput plave. Pomenuta vrsta korisničkog tzv. daljinskog testiranja služi kao nezamenljiv izvor informacija za merenje pažnje, interakcije i angažovanja korisnika na sledeći način:

Pažnja

Heat mape koriste šemu toplo-hladnih boja kako bi vam pomogle da otkrijete gde pažnja korisnika odlazi kada posete vašu stranicu na osnovu mesta na kome klikću, zadržavaju se ili prelaze brzo. Ovim se može otkriti koji su elementi sajta ili landing stranice korisnicima najzanimljiviji, zajedno sa oblastima koja su zbunjujuća, poput menija za navigaciju ili obrazaca.

Angažovanje

Baš kao što vam heat mapa pomaže da otkrijete oblasti na sajtu koja privlače najviše pažnje, takođe vam može reći i koji su elementi na sajtu najinteresantniji korisnicima. Na primer, kada koristite sadržaj, heat mapa vam lako pokazuje koje tačke korisnici brzo prelaze i koje ih zbunjuju.

Interakcija

Na osnovu onoga na šta korisnici kliknu, koliko se spuštaju niz stranicu i kako se kreću kroz sajt, možete dobiti uvid u to koliko dobro posetioci komuniciraju sa sajtom. Da li klikću na vaš poziv na akciju ili ga sami traže odmah spuštajući se do kraja stranice ni ne čitajući sadržaj?

Lucky Orange           

Lucky Orange je multifunkcionalni alat sa heat mapom koji olakšava prikupljanje klikova na interaktivni dinamički sadržaj poput menija, direktorijuma i drugih padajućih elemenata svakog sajta. Ovaj alat ne samo da nudi heat mapu, snimanje ekrana i druge analitičke funkcije, već nudi čak i funkciju četa koji pomaže da se povežete sa svojim kupcima.

Dinamična mapa Lucky Orange vam omogućava da vidite sve što su vaši korisnici radili pre nego što su napustili vaš sajt. Ovaj alat dodajte interaktivni sloj za pregled podataka na snimku sajta. Pored svih ovih blagodati, Lucky Orange heat mape imaju i sistem za praćenje zasnovan na lokaciji koja je segmentirana na saobraćaj po državama.

Više detalja pogledajte na sajtu: www.luckyorange.com

Poboljšajte svoje landing stranice

Heat mape su odličan alat za učenje o ponašanju i namerama korisnika interneta. Pružaju lako razumljive podatke o tome na šta korisnici klikću, kako se kreću kroz sajt, koliko vremena provode na različitim delovima sajta, u šta najviše gledaju i šta ih zanima.

Metoda prikaza podataka koju koriste heat mape, a to je vizuelna šema boja zasnovana na različitim tonovima, čini analizu podataka prilično jednostavnom i lakom za razumevanje. U kombinaciji sa drugim važnim analitičkim alatima možete doznati neprocenjive informacije o svojoj publici.

Puno se može postići korišćenjem analitičkog alata koji vam pruža sve potrebne informacije samo jednim pogledom.

Kada sredite svoju landing stranicu, pokrenite oglasnu kampanju na Native Media platformi, pritiskom na dugme OVDE, i pustite neka se magija desi. Ako imate još neko pitanje ili vam nešto nije jasno, u donjem desnom uglu našeg sajta nalazi vam se čet podrška. Tu smo da odgovorimo na svako vaše pitanje.

Preporučujemo