Kako prodati web sajt

Prodavanje web stranica nije nova pojava. Razni su razlozi zašto se vlasnici istih odlučuju na ovaj korak. Ako ste mislili da je to isto kao prodati kilo nekog voća, onda ste se prevarili. Morate slediti neka pravila ne bi li od prodaje web stranice dobro zaradili. 

Kada rešite da prodate sajt neophodno je da prikupite sledeće informacije i sve ih stavite na jedno mesto: 

1. Web promet 

Ovde će vam pomoći Gugl statistika. Pored dnevnih, mesečnih i godišnjih poseta, neophodno je da stavite informacije o lokaciji vaše publike, šta ih je dovelo na vaš sajt (koje teme su tražili u pretraživaču i „završili“ kod vas), odakle vam dolaze najveći broj poseta… 

Takođe, ako vam je promet u opadanju, ne bi bilo loše navesti zašto je to tako. 

2. Prihodi i rashodi 

[crp]

Treba da ispišite podatke koliko sajt trenutno zarađuje, ali i kako je bilo ranije. Takođe, neophodno je navesti koliko vas košta hosting, domen, ako imate nekog ko vam pravi sadržaj za sajt, onda i te rashode morate navesti. 

3. Info o sadržaju 

Od toga koliko ste članaka objavili, video klipova, tutorijala… Podeljenih po grupama i koji su od istih najbolje prošli kod publike su informacije uz koje ćete lakše privući mušteriju da kupi vašu veb stranicu. 

Takođe, ako se sajt sastojao od članstva i imao još neke radnje sem navedenih, onda je najbolje da o istom informišete potencijalne vlasnike sajta. 

4. Info o vlasništvu i inventaru 

Baš kao u stvarnom svetu, tako i u digitalnom kupac želi da zna ko poseduje web stranicu koja se našla na tržištu. Takođe, stavite na „papir“ šta sve uz sajt kupac dobija – od vlasništva nad domenom i hostingom, do logoa i autorskih prava. 

Kako odrediti cenu sajta? 

Najbitnije da budete adekvatni i postavite cenu koja zaista stoji iza vrednosti web stranice. U zavisnosti od teme sajta, ali i želje kupca. Postoje dve metode. 

Prva je ako npr. vaš sajt donosi lepu mesečnu zaradu, onda je realno da tražite visoku cenu za njega. Nije čak ni bitno ako publika stagnira, bitno je da broj poseta ne opada drastično.  Ako su vaši prihodi pre svega od izdavanja oglasa i klikova na reklame, onda treba da date izveštaj istih potencijalnom kupcu ne bi li ga tako upoznali sa zaradom koju može da mu donese kupovina sajta. Uglavnom, sajt vredi nekoliko puta više od svojih godišnjih prihoda. Tako da ako sajt godišnje zarađuje 1.000 evra, onda je realno da njegova cena bude između 2.000 i 3.000 evra. 

Ako pak nemate veću zaradu od sajta, ali je on atraktivne teme, onda je najbolje da cenu formirate na osnovu one koju nudi vaša konkurencija. To je druga metoda formiranja cene za veb stranicu 

Faktori koji (ne)utiču na prodaju web stranice: 

Zarada sajta nije presudna u boljoj ceni  

Iako zvuči nelogično, statistika kaže da je u mnogim slučajevima bilo teže prodati sajt koji zarađuje, nego onaj koji svom vlasniku nije doneo veće prihode. Npr. ako vam je zarada u konstantom padu, potencijalni kupac će pomisliti da ste izgubili na atraktivnosti i da je teško „oživeti“ takvu web stranicu. Međutim, ako ste od svog sajta zarađivali pomalo, a broj poseta nije se smanjivao, već naprotiv iz meseca u mesec povećavano, takav sajt će se najverovatnije brzo prodati. 

Prema tome, promet na vašem sajtu mora biti u uzlaznoj putanji, a ne silaznoj. Samo tako ćete sajt uspešno prodati. 

Prodaja blogova 

Postoji i potražnja za kupovinu blogova koji nemaju svoj domen i hosting već koriste blog platforme kao što su WordPress i Blogspot.   

Međutim, odmah ćemo vam reći da za njih ne možete dobiti istu ponudu kao za one sa sopstvenim domenom i hostingom. Ako vam se blog nalazi na nekoj od navedenih platformi, u 99% slučajeva ćete dobiti malu ponudu za njegov otkup. 

Zbog toga je bolje da kupite domen i hosting pre nego što poželite da prodate blog. Naravno uradite i optimizaciju za internet pretraživače. Na ova način cena vašeg bloga će biti i više nego pristojna. 

Izgled sajta je bitan faktor u formiranju cene 

Dizajn vašeg sajta mora biti primamljiv publici, ako želite neko da ga kupi. Niko neće kupiti sajt u koji će posle morati da uloži vremena i truda ne bi li ga dizajnerski sredio. Plus, ako vam slučajno poslednjih meseci (pre prodaje) pada posećenost, svaka ozbiljna mušterija će pomisliti da je razlog tome neatraktivni izgled veb stranice. 

Tema je bitna 

Treba da znate da na tržištu bolje prolaze sajtovi koji su jedinstveni, nego već viđeni. U slučaju da je tema vaše web stranice ista kao kod većine drugih, onda se morate izdvojiti po nečemu – nešto što vaša konkurencija ne radi, pa da na tom polju budite jedinstveni. Npr. ako imajte sajt o putovanjima, onda bi pored vaših putopisa mogli da radite intervjue sa osobama koje žive po raznim mestima i da upoređujete isto mesto iz ugla meštanina i travel blogera. 

Najbolja tržišta za prodaju web sajtova su: 

Na svakoj od pomenutih platformi se prateći uputstva registrujete i postavite svoj oglas za prodaju sajta. 

Adnativia Logo

Unapredite Svoje Oglašavanje - Pridružite se našoj Naprednoj Oglasnoj Platformi!

Prednosti Pridruživanja Platformi:

  • Moćni Alati za Oglašavanje: Koristite inovativne alate za dizajniranje i pokretanje efikasnih kampanja.
  • Ciljano Oglašavanje: Dostignite vašu ciljanu publiku uz naprednu analitiku i segmentaciju.
  • Podrška Eksperata: Profesionalna podrška za sve aspekte vaših oglašivačkih inicijativa.
  • Rezultati u Realnom Vremenu: Pratite učinkovitost vaših kampanja u realnom vremenu i prilagođavajte ih prema potrebi.

Započnite svoju oglašivačku revoluciju danas. Prijavite se i pokrenite kampanje koje će transformisati vaše poslovanje.

POKRENITE SVOJE KAMPANJE!

[crp]