Kako prodavati preko Fejsbuka

by Tijana

Prodaja preko Fejsbuka može pomoći vašoj firmi da zasija na onlajn tržištu. Naime, u današnje vreme ovakav vid trgovine pokazao se kao jedan od najefikasnijih. Postoje proizvodi/usluge koji su kao stvoreni da se prodaju na pomenutoj društvenoj mreži, pa ako je vaša ponuda među tim obavezno to iskoristite. 

Živimo u vremenu gde je internet, pa samim tim i onlajn tržište, jedni od najbitnijih poslovnih segmenata. Prilaženje online publici se razlikuje od prilaženja na klasičan način. Najbolji način da ih osvojite na mreži jeste da budete tamo gde su i oni, a to su društvene mreže. Fejsbuk je najpopularnija među njima. 

Pored toga što ćete uz pomoć najpopularnije društvene mreže ostvariti kontakt sa svojom ciljnom grupom, postojanje na istoj pomoći će vam da postanete prepoznatljiviji i moći ćete da pratite koliko vas publika zaista „voli“ uz pomoć analitike koja vam je dostupna kad otvorite Fejsbuk stranicu. Kako se otvara stranica  pročitajte OVDE

Treba mudro da iskoristite svoju Fejsbuk stranicu i da je sredite da bude dopadljiva publici, jer to je vaš izlog i veoma je bitno da bude vizualno primamljiva. Da bi vam lakše objasnili kako treba da izgleda dobar profil za prodaju robe na Fejsbuku, koristićemo primer brend Imani koji se bavi proizvodnjom ručno izrađenih ženskih kožnih torbi.  

Prvi utisak o vama 

Profilna fotografija treba da bude vaš logo, a naslovna (cover) neki vaš proizvod i bilo bi poželjno da je često menjate, tj. da tu prikazujete novi proizvod ili ono što je najaktuelnije među vašom publikom.  

fejsbuk stranica

Dimenzije naslovne fotografije su 851 x 315 piksela, dok za idealnu profil fotografiju ona mora imati 180 x 180 piksela (prikazivaće se kao 160 x 160 piksela). 

Treba tačnim podacima da popunite polje O nama (about). Sa njima pružate sigurnost publici da je bezbedno kupovati od vas. 

facebook about

Ako imate web stranicu, obavezno je upišite. Takođe, možete i u 155 karaktera da opišite svoje poslovanje. Potrudite se da bude napisano jasno i dopadljivo. 

Objave moraju biti česte 

Vaša stranica mora biti aktivna, ako želite da vas pronađe što veći broj publike. Naime, stranice koje ne objavljuju redovno novi sadržaj ne samo da će uticati loše na efekat vaše stranice, već će i publika koja slučajno na nju „zaluta“ smatrati neaktivnom, pa se neće duže zadržati. 

Idealno bi bilo da objave izbacujete svaki dan, a ako ne svaki, onda svaki drugi. Objave mogu biti fotografije (najpoželjnije ako se bavite prodajom), video klipovi ili opisi. Naravno može biti kombinacija i sva tri ili dva (uglavnom tekst i fotografila ili video klip). Bitno je da su zadovoljavajućeg kvaliteta i da prikazuju proizvod onakvim kakav jeste. 

U opisu objave stavite glavne specifikacije proizvoda i haštagove ( dobar haštag i gvozdena vrata otvara). Budite pažljivi i nemojte praviti gramatičke greške u pisanju. 

facebook post

Fejsbuk pruža mogućnost i da zakazujete objave, tako da npr. jedan dan možete postaviti objave za ceo mesec i posle se baviti samo dopisivanjem sa publikom i slanjem robe. Ovaj “alat” se nalazi na vašoj stranici u polju Creator Studio

Kontakt sa publikom je veoma bitan 

Nemojte biti jedni od onih koje mrzi ili nemaju vremena da odgovore na pitanja svoje publike ili pak da se zahvale na sugestijama koje im predlažu. Da bi se publika emotivno vezala za neki brend, ona mora da mu se približi i da ga smatra svojim (sem ako ne prodajete tzv. niče proizvode). Najbolja reklama vam je zadovaljna mušterija, a ako je emotivno vezana za vas – onda je sigurno i zadovoljna sa vašim proizvodom. 

fejsbuk komentar

Odgovarajte prijateljskim tonom i stavite popularni „smajlić“. Znamo da ih mnogi izbegavaju u poslovanju, ali kad ste na društvenim mrežama onda koristite sav „alat“ koji pružaju, a jedan od tih alata ne bi li se više dopali publici su i „smajlići“. U slučaju da proizvodi nisu namenjeni mlađoj generaciji i ozbiljnije su prirode, onda ih izbegavajte. 

Reklamirajte se i investirajte u svoju stranicu 

Da bi vaša stranica bila više vidljivija, pa samim tim i vaši artikli za prodaju, neophodno je da se reklamirate. To možete učiniti na više načina. 

Možete sami deliti svoju stranicu po raznim grupama, potom na svom ličnom profile ili zamoliti svoje prijatelje i pratioce da to učine.  

Ponekad nije loše ni da investirate u Feacebook oglašavanje. Cena zavisi od toga kakvu reklamu želite i vidljivost iste, a možete kampanju započeti već sa svega nekoliko evra. 

Budite darežljivi i stavljajte proizvode na popuste 

Jedna od najboljih reklama je da delite svoje proizvode ljudima koji su aktivni na vašoj stranici. Takođe, starije proizvode snizite. Publika će biti oduševljena ovakvim korakom, a vi ćete zahvaljujući njima dobiti novu publiku, jer će oni oduševljeno pričati o vama u svom okruženju. 

Instagram i Fejsbuk 

Ako prodajete proizvode koji po ciljnoj grupi odgovaraju Instagramu i Fejsbuku, onda je najbolje da povežete profile. Kako se povezuju profili ovih društvenih mreža, pročitajte OVDE. Takođe, sada je moguće i zakazivanje Instagram objava, a više o tome možete pročitati OVDE

Koja je najveća prednost Facebook prodaje? 

To što je vaša „radnja“ vidljiva na svim elektronskim uređajima s kojih se može ući na Fejsbuk. 

Najbitnije od svega, bilo da nudite usluge ili prodajete proizvode, je da sa publikom stvorite osećaj zajednice. Budite pristupačni i ljubazni, nekada se našalite, publika voli da vidi da iza njihovog omiljenog brenda stoje pozitivni ljudi. 

Preporučujemo

Leave a Comment

* By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.