Kako prodavati preko Instagrama

by Tijana

Prodaja preko Instagram je poslednjih godina apsolutni hit kako manjih tako i većih brendova, ali i svih onih koji svoju profesiju vide u onlajn trgovini. Da bi prodaja na ovoj društvenoj mreži bila uspešna moraćete da napravite neke korake kako bi stigli do cilja – da postanete uspešan onlajn trgovac. 

Instagram platforma odavno nije samo za druženje, već ova društvena mreža postaje vodeća platforma za dobre poslovne poteze, pa tako i za prodaju raznih proizvoda.

Koji proizvode publika kupuje na Instagramu? 

Garderoba, obuća, dekoracije, kozmetički proizvodi, aksesoar, sportska oprema, opremu za razne hobije i određene tipove hrane. Naravno, postoje i proizvodi koji nisu na listi, a odlično se prodaju na Instagramu, samo se nalaze u manjem broju od prethodno navedenih. 

Na Instagramu mnogi nude i svoje usluge ( personalni treneri, marketinške agencije, škole stranih jezika, časovi neke umetnosti…) i one se lako prodaju, samo morate da ih prikažete na kreativan i jedinstven način. Što ste više drugačiji od ostalih iz vaše branše, više ćete publike dobiti. 

Koraci ka uspešnoj Instagram prodaji 

1. Opis profila 

Pre nego što bilo šta da počnete morate napraviti profil na Instagramu. Da bi sve izgledalo profesionalnije, predlažemo vam da napravite Instagram poslovni profil. Kako se otvara pročitajte OVDE

Pokazaćemo vam na primeru kako treba da izgleda dobar i sažet opis profila. Vidite na ilustraciji da pored imena brenda stoji kako da ih kontaktirate, link web sajta i adresa firme. Sa ovako unesenim podacima vi pružate sigurnost publici da može bezbedno da kupuje od vas.  

Instagram opis profila

2. Fotografije, ilustracije i video zapis 

Ovo je jedan od najbitnijih koraka. Zašto? Zato što će lepa fotografija, ilustracija ili video zapis privući publiku da zastane i pogleda je. Uglavnom bolju prodaju imaju oni čije fotografije ne prikazuju sam proizvod, već njegovu primenu iliti prikazuju ga na delu. Isto važi i za video klip. 

Na fotografiji dole možete videti devojčice u raznim izdanjima kako poziraju u kreacijama brenda Kroko.  

instagram zid

Ako se odlučite za video zapis, zapamtite do on ne bi trebao da bude duži od jednog minuta. Naime, statistika kaže da se publika ređe zadržava na ovakvim video klipovima koji su postavljeni na Instagram društvenoj mreži. 

3. Opis objave 

Objava bez opisa ne vredi, ma koliko dobra fotografija bila. Vaša priča ne treba da bude tipa „kupite naš proizvod“ ili tzv. tradicionalni (agresivni) marketing, već sasvim suprotno. Ona treba da bude prirodna „priča“ koja će ujedno biti i zanimljiva. 

instagram opis objave

Kao što vidite, na sasvim jedan opušten način, kratak opis objave, vaš proizvod će se predstaviti najbolje. Naime, takav opis publika prihvata i emotivno se veže za isti. 

Naravno, nemojte zaboraviti da iskoristite „moć“ haštagova. Najbolje je da su haštagovi pre svega opisi proizvoda, pa potom i popularni za nišu vaše robe. Naravno, ako ne prodajete proizvode samo na našem tržištu, već i stranom, onda stavite haštagove i na drugom jeziku. 

4. Poklanjanje, popusti i rasprodaje 

Treba ponekad da obradujete svoju publiku i sa poklonom. Pre svega, tako ćete ih vezati više za svoj profil, pa samim tim i za svoj brend. Drugo, publika voli poklanjanje ili nagradne igre i rado će drugima pričati o vašoj velikodušnosti. 

instagram giveaway

Ako pak stavljate popust ili rasprodaju, to naglasite odmah (najbolje na  samoj fotografiji ili ilustraciji) koristeći crvenu boju, ne bi li odmah zapala publici za oko. 

5. Instagram priča 

Funkcija Instagram story ili priča je obavezna za korišćenje, ako želite da iskoristite sav potencijal ove društvene mreže. Naime, pomoći će vam da vašu ponudu vidi veći broj publike ( jer verovali ili ne, više ljudi pogleda stori nego objavu). Plus, kroz stori se publika može bolje upoznati sa vašim brendom ili proizvodom, pa samim tim i emotivno se vezati za isti. 

Obavezno iskoristite opciju Highlight ( navigacionog menija za storije) i svoje Instagram priče podelite u grupe da bi se publika lakše snalazila sa njima. 

instagram story

Nije na odmet da na storiju podelite i novu kolekciju, rasprodaju, popust… jer pruža mogućnost publici da se lakše upozna sa vašom ponudom. 

6. Priča o vama 

Publika voli da zna više o brendu i da se upozna sa vašom proizvodnjom ili poslovanjem. Predstavite im se na jedan kreativan i moderan način. Naravno ne treba ovakve storije svakodnevno da objavljujete, ali jednom ili dva puta nedeljno nije na odmet.  

Tu može biti u kratkim crtama priča o vama (kako je brend nastao), fotografije ili video zapisi vašeg poslovnog tima, radnog prostora… Nekad skrenite sa svoje niše pa ih obradujte nekim citatom ili životnim savetom. Bitno je  da vaš profil bude zanimljiv publici da ga posećuje i da se emotivno veže za vaš brend ili proizvode. 

Još nešto, nemojte ništa od navedenog postavljati ( ili postavljajte minimalno) u objavama, već isključivo storijima. Zašto? Zato što je zid vašeg profila, vaš online izlog, pa samim tim publika voli tu da vidi proizvode. 

7. Iskustva publike 

Ako je neko od vaše publike podelio fotografiju sa vašim proizvodom i označio vas ili stavio vaš haštag, iskoristiti to. Prvo treba da pitate tu osobu da li smete da koristite fotografiju, a zatim je podelite sa ostalima. Ovo je odličan vid marketinga, jer publika vidi da vas drugi hvale što odmah stvara pozitivne emocije. 

8. Saradnja sa influenserima 

Ako želite da pratite savremene trendove, onda vam je ovakva reklama neophodna. Ko su influenseri i kako oni uspostavljaju saradnju sa pravnim licima pročitajte OVDE. 

9. Plaćena reklama

Ponekad nije loše sponzorisati po neku objavu ili priču i tako privući veći broj publike na profil. Kako se to radi, pročitajte OVDE.

Tipovi prodaje na Instagramu  

Prodaja uživo i putem IGTV 

Prodaja uživo treba da bude interesantna i da je prethodno putem storija i objave najavite, ne bi li što veći broj publike prisustvovao istoj. 

Slično YouTube-u i svaki Instagram profil ima svoj kanal na IGTV. Objave koje se prikazuju na njemu ne nalaze se na samoj stranici profila, već publika mora da stisne na opciju IGTV. Ono što je dobro u vezi ove opcije je to što možete dodati poziv na akciju i link ka vašoj veb stranici. 

Prodaja putem DM 

DM je skraćenica za direktne poruke i mnogi Instagram prodajni profili uz pomoć ove opcije komuniciraju sa svojom publikom o ceni i transferu kupljenog artikla. 

Usput, DM možete iskoristiti da nađete novu publiku koja će želeti da kupi vaše proizvode.  

Online shop  

Na veliku žalost, ova opcija nije omogućena u svim državama, ali se nadamo da se uskoro naći i na „našem“ Instagramu.   

Instagram shop se povezuje sa vašim Facebook šopom. Jedna od prednosti korišćenja ove opcije je da ako prodajete razne artikle i uslikate ih sve na jednoj fotografiji, kad neko dotakne neki od proizvoda odmah mu se prikaže cena. 

Instagram prodavnica

Na kraju ćemo dodati i ovo. Instagram je „šarena“ društvena mreža, ali postoje branše koje se u njen koncept ne mogu uklopiti, pa tako i neki proizvodi.  

Publika Instagram brzo pregleda. Statistika kaže da uglavnom na svaku objavu „potroši“ po deset sekundi najviše. Eventualno, ako im nešto „zapadne za oko“, onda se zadrže duže. Plus, korisnici Instagrama su uglavnom mlađe generacije, pa ako vaši proizvodi služe njima, onda je ova društvena mreža odlična za vas, a ako ne… onda se okrenite drugoj platformi. 

button-1

button-1

Preporučujemo

Leave a Comment

* By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.