Kako pronaći i razumeti ciljnu publiku na društvenim mrežama?

by Sanja
Ciljna grupa

Da bi došli do što više korisnika i potencijalnih kupaca, male i velike kompanije, firme i poslovanja koriste društvene mreže. Uprkos tome da preko 3 milijarde ljudi koristi iste, mnogi od vlasnika imaju problema sa održavanjem i rastom profila ili stranice.

Ako želite imati uspešni profil ili stranicu na društvenim mrežama poput Fejsbuka, Tvitera, Instagram, Linkedin-a i sličnih njima platformi, prvi i osnovni korak jeste upoznavanje i razumevanje ciljne publike.

Pokušaj slanja marketinškog materijala mnogim ljudima kako bi ste ih zainteresovali za vaše poslovanje nije baš najbolje rešenje. Zašto? Iz jednostavnog razloga što su interesovanja ljudi različita, kao i njihove želje i potrebe. Pokušaj traženja onih koje zanima vaš brend i ono što nudite je kao traženje igle u plastu sena.

Click Here To Join Native Media

Međutim ako precizno odredite svoju ciljnu publiku i stvorite sadržaj koji će zadovoljiti njihove potrebe, time ćete takođe imati i rastuće rezultate na društvenim kanalima.

Evo nekoliko saveta i trikova kako pronaći i razumeti svoju publiku na društvenim mrežama.

Koristite analitiku

Analitikom vaše veb lokacije možete mnogo naučiti o svojoj publici koja dolazi sa društvenih mreža. Uzmimo za primer da se vaša firma nalazi u Srbiji. Radite izvoz u par zemalja koje nisu u vremenskoj zoni u kojoj ste i vi. Prva i osnovna stvar je promena vremena objave na društvenim mrežama. Dakle, morate se prilagoditi vremenskoj zoni publike.

Takođe, pomoću analitike možete videti osobine kao što su pol, starost i način na koji se ponašaju na vašoj veb lokaciji. Što više imate ovakvih informacija lakše će vam biti da postavljate objave i promovišete svoj brend.

Isto tako možete videti koje su to informacije koje najviše traže na vašem sajtu, koji su to postovi koji su najviše čitani. To je odskočna daska za budući sadržaj koji bi ste delili i time povećali broj pratilaca na društvenim mrežama.

Ankete

Još jedan dobar način da upoznate svoju ciljnu publiku jeste anketiranje već postojećih pratilaca na društvenim mrežama. Kada pravite anketu, nemojte preterivati sa pitanjima kako ne bi stvorili kontraefekat. Previše pitanja može potencijalne korisnike jednostavno zamoriti i samo ih dovesti do toga da ne popune anketu do kraja. Sastavite 4 do 6 pitanja usmerena na vaše poslovanje i potrebe vaših kupaca.

Vaš cilj postavljanja pitanja je da saznate što više o onima koji se interesuju za vaš brend, pa se vodite time kada osmišljavate ista. Ankete vam mogu pomoći da saznate sa kojim problemima se susreću vaši kupci.

Personalizacija kupaca

Podatke koje ste sakupili putem analitike i anketa sada treba iskoristiti. Uzmimo za primer internet prodavnicu hrane i opreme za kućne ljubimce. Vlasnici pasa i vlasnici mačaka su totalno različite grupacije, na koje treba usmeriti različiti vid marketinga.

Glavni cilj je dobiti što više informacija različitih grupa korisnika. Pratite vreme kada je najviše publike određene grupe na određenim društvenim mrežama, pa se time vodite kada je u pitanju kreiranje budžeta za reklame na istim.

Relevantne grupe

Na svim društvenim mrežama ljudi se skupljaju na jednom mestu razgovarajući o temama koje ih interesuju, a društvene mreže ih okupljaju pomoću različitih alata.

Na Instagramu su to haštagovi, Fejsbuk koristi grupe, Jutjub zajednice kanala… Koristite ove resurse kako bi ste se povezali sa publikom.

Recimo da želite da započnete sa objavljivanjem sadržaja na Fejsbuku, ali niste sigurni koji bi se postovi pokazali korisnim za vaše pratioce. Možete se priključiti većim grupama koje se bave tematikom vašeg poslovanja i videti o čemu diskutuju, na šta se žale, kakve probleme imaju, čime su zadovoljni…

Osim što ćete videti o čemu pričaju, možete i učestvovati u razgovoru. Ono što je bitno jeste da budete aktivni.

Sadržaj

Kada vidite na kakav sadržaj korisnici najviše reaguju, znaćete u kom smeru da upravite davanje informacija. Sadržaj sa sajta koji se deli na društvenim mrežama može biti vaš kanal do nekih drugih stranica i ljudi koji nisu, a mogli bi biti vaši korisnici.

Reklamiranje pomoću sadržaja dopire daleko, a fokusira se na vašu nišu. Pa tako ako ste recimo proizvođač autoguma, vaš nativni oglas se može naći na sajtu o automobomilima, čiji će tekst podeliti obožavalac istih. Samim tim vas je “odveo” dalje do potencijalnih korisnika koji će se klikom na link vašeg sajta ubrzo naći i na vašoj stranici ili profilu na nekoj od društvenih mreža.

Svi koriste društvene medije, na razne načine i one, hteli mi to ili ne, imaju uticaja na naš život. Ljudi na društvenim mrežama uče, komuniciraju, zabavljaju se. Što više vremena provedete na ovim platformama komunicirajući i sarađujući sa potrošačima, veće su šanse da doprete do svoje ciljne publike na način koji se njima dopada, a tako ih pretvorite u verne potrošače.

Click Here To Join Native Media

Preporučujemo

Leave a Comment

* By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.