Kako se reklamirati na Instagramu

by Tijana

Kada se 2010. godine pojavio Instagram niko nije ni slutio da će postati jedna od platformi na kojoj može da se gradi reputacija brenda. Naprotiv, svi su joj predviđali kratak vek. Međutim, realnost je svim nevernim Tomama „opalila šamar“, jer danas je Instagram reklamiranje jedno od najboljih oružja svake marketing kampanje – širi svest o vašem brendu, usluzi ili proizvodu.

Instagram je aplikacija koja služi da se dele fotografije i kraći video klipovi, pa je prema tome odlična za marketing. Zašto? Odgovor je jednostavan: publika voli više vizualno da uživa nego da iščitava reklamni tekst o vašem poslovanju. Kada tome dodamo da jedna slika vredi hiljadu reči ( mi ćemo termin slika zameniti fotografijom), onda je jasno da je  upravo Instagram platforma na kojoj je najbolje reklamirati proizvode ili svoje usluge. Osim toga, postoji mogućnost povezivanja vašeg Instagram profila sa vašim stranicama i profilima na drugim društvenim mrežama, tako da vizualni sadržaj koji podelite na Instagramu, može biti vidljiv na svim socijalnim platformama koje koristite.

Šta treba da postavljati na Instagramu da bi vaš profil bio dobra reklama vašeg brenda?

Privatni profil nije isto što i poslovni, pa tako ni deljenje sadržaja ne može biti isto. Instagram je odlično oružje da se publika emotivno veže za vas. Da bi to uspeli, sledite sledeće:

  • Fotografije, vizuali i video klipovi koje postavljate na profil moraju biti visoke rezolucije ili stručno napravljeni. Ne koristitie mnogo filtere da bi ulepšali neku fotografiju, već je dajte profesionalcu da je obradi u programu koji je namenjen za te svrhe. Ako pak rešite da koristite neki filter, nemojte ga koristiti 100%, već maksimalno 20%
  • U rubrici Bio ukratko ispišite ko ste i čime se bavite. Poželjno je da tu stoji i vaša adresa, broj telefona ili link ka vašem web sajtu
  • Kod svake objave obavezno popunite Caption (kratak opis zašto je baš ta fotografija, vizual ili video postavljen)
  • Dobar hashtag i gvozdena vrata otvara, pa dobro razmislite koje ćete da stavite uz određene objave. Idealan broj je od 8-15 i stavite svaki put neki koji je trenutno „hit“. Hashtag mora „pratiti“ Caption objave
  • Ostvarite kotakt sa vašim pratiocima (followers). Na njihove komentare i poruke odgovarajte, jer komunikacija mora biti dvosmerna
bio instagram

Kada ste ispunili sve gore navedeno već ste na pola puta ka uspešnom reklamiranju na Instagramu. Teme vaših objava moraju:

  • Prestavljati vaše poslovanje ili vaš proizvod. Nemojte stavljati objave koje nemaju veze sa vašim biznisom. Ponekad, ako baš silno želite da podelite nešto što nema veze sa vašim poslovanjem, onda to učinite u rubrici Instagram story
  • Prikazuju vas iz drugog ugla. Većina publike je upoznata sa vašim poslovanjem ili proizvodima, međutim oni ne znaju ko stoji iza toga sem imena brenda. Instagram je odličan da ih na opušten način upoznate sa svim sferama biznisa kojim se bavite, ali i celim timom koji stoji iza vašeg brenda. Kada publika zna ko sve stoji iza njihovog omiljenog brenda i kada je upućena u vaš rad, ona će biti više emotivno vezana za vaš brend, pa samim tim će i rado koristiti vaše usluge/proizvode
  • Pokloni! Bar jednom u dva meseca organizujte poklanjana nekog vašeg proizvoda ili usluga. Giveaway na Instagramu je zlatna koka za svaki brend da pridobije nove fanove tj. ovo vam je najbolja reklama
  • Hvalite se svojom publikom! Ko god vas označi na njihovim objavama podelite to u vašem storiju. Takođe, zahvalite im se što koriste vaše proizvode/usluge

Promovišite svoju objavu

Instagram aplikacija svakom profesionalnom profileu nudi da svaku svoju objavu promoviše. Cene su različite (kreću od 1-2 evra pa do stotinu), tj. zavisi od toga koliko želite da vaš objava bude zapažena.

Ova opicija je odlična za promovisanje novih proizvoda/usluga. Plaćena kampanja će privući na vaš profil još publike koja spada u vašu ciljnu grupu.

instagram reklamiranje

Kad otvorite neku objavu u donjem desnom uglu ima plavo dugme Promote. Kad ga pritisnete pitaće vas gde želite da zainteresovanu publiku pošalje: vaš profil, web stranicu ili u privatnu poruku (DM). Posle tog odabira, birate kako da dodjete do ciljne grupe. Tu su vam ponuđene dve opcije: Instagram sam bira (automatic) ili po vašim kriterijumima (manual). Sledeći korak je da odredite koliko dana želite da se reklamirate i sa kolikim dnevnim budžetom. Na kraju samo sve potvrdite i to je to.

Unajmite influensera

Influenseri su jedni od najboljih za reklamiranje vašeg brenda, jer njima publika veruje. Sve  što treba da uradite je da izaberete najboljeg za vašu branšu.

Velike marketišnke agencije u Srbiji imaju spiskove sa najboljim influneserima iz svake branše, pa je najbolje da kontaktirate neku od njih. Iako vam se ovo čini kao dodatni trošak, nemojte to tako gledati, već kao dobitak, jer samo zamislite koliko bi izgubili da unajmite nekog ko nije dobar u prestavljanju vašeg poslovanja.

Iskoristite moć instagrama za poboljšanje vašeg poslovanja.

button-1

button-1

Preporučujemo

Leave a Comment

* By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.

1 comment

Gojko January 31, 2020 - 10:18 pm

Dosta koristan i jasno napisan tekst, tako da svako može razumeti, čak iako ne zna ništa o instagramu. Sve pohvale autoru.

Reply