Kako treba da izgleda poslovni mejl

Da biste napisali dobar poslovni mejl treba da se držite tzv. bontona koji se koristi pri njegovom „sklapanju“. Nije bitno da li ga sastavljate ne bi li konkurisali za neki posao, obraćate se novom klijentu ili partneru, određena pravila mroate poštovati da bi vaša korespodencija ostala u poslovnom „tonu“.

Ne možete se baviti biznisom, a da nemate poslovni mejl. On je spona između poslovnih ljudi i kao takav je obavezna karika u svakom poslovanju.

Pravila za pisanje savršenog poslovnog mejla:

1. Subject je obavezan

Subject (naslov) mejla se obavezno piše i nikad ne preskače. Treba da bude sažet i jasan. Idealano je da samo uz pomoć jedne reči naznačite šta je tema vašeg mejla. Na taj način pokazujete poštovanje prema primaocu, jer mu štedite vreme. Naime, on će na osnovu naziva mejla znati da li treba odmah da ga pročita ili kad završi neki drugi posao.

Nemojte koristiti velika slova da ispišete Subject, već samo prvo veliko, a ostala mala. Ako pak želite da naznačite da je nešto hitno, onda dodajte reč „hitno“ (koristite je samo ako je nešto zaista hitno), takođe normalno napisanu, a ne velikim slovima. Naime, na internetu postoji nepisano pravilo da se velika slova koriste samo kada hoćete na nekog da „vičete“. Takođe, poželjno je da ako pišete latinicom ne koristite tzv. „ćelavu latincu“, već da stavljate kukice na svako slovokoje treba.

2. Pravilo početka i kraja

[crp]

Baš kao što je postojao bonton pri sklapanju ručno pisanog pisma, potom kucanog na pisaćoj mašini, tako postoji pravilo i kod sklapanja mejla.

3.Sadržaj je uvek sažet i jasan

U prvom odlomku nakon oslovljavanja se navodi bit poruke, dok se u narednim daju objašnjenja, naravno ako je potrebno,  i opisi. Stilski i gramatički tekst mora biti perfektan, nije dozvoljena ni najmanja greška ako želite da primalac na vas gleda kao pogodnog za poslovanje ili saradnju. Ceo tekst ne treba da bude predugačak i da daje nepotrebne informacije.

Ono što hoćete da naglasite u mejlu, slobodno podebljajte (bold) ne bi li bilo upečatljivo.

U zaključku uvek navedite šta želite da postignete ovom prepiskom.

Sav dodatni prilog se šalje u Attach (prilog), kao što su : Fotografije, nacrti/skice, ugovori ili bilo šta drugo od dokumentacije.

4. Vaš potpis

Kada je u pitanju poslovna korespodencija onda je sasvim normalno da ispod vašeg punog imena stoji titula i pozicija na kojoj ste trenutno. Pored toga tu treba da stoji službeni broj telefona i logo vaše firme. Po nepisanom pravilu, od vašeg imena pa naniže ne treba da bude više od 3-4 „linije“ s tekstom.

Koji se još bonton poštuje u poslovnoj elektronskoj korespodenciji?

Potvrda da vam je stigao mejl

Kada se vrši poslovna elektronska korespodencija nije strano da se pošalje poruka da je pošiljka stigla i da je otvorena. Naime, postoji mogućnost da kad šaljete mej napravite da se automatski otvori primaocu prozorče za novi mejl sa molbom da vam potvrdi da vam je mejl stigao. Iako ovo zvuči veoma praktično, neki poslovni ljudi to ne vole, pa pazite kad koristite i na kakve mejlove. Normalno je da stavite ako šaljete neki ugovor koji za potpisivanje ima ograničeni vremenski rok, ali ako šaljete npr. da predstavite svoje nove proizvode svojim klijentima, onda je bolje preskočiti ovu opciju.

Na mejl se odgovara u kratkom vremenskom roku

Živimo u vremenu gde se poruke i informacije veoma brzo prenose. Svako od nas poseduje računar, pametni telefon, a po neko i tablet, tako da je red da na mejl odgovorite odmah po primanju ili u najkraćem vremenskom roku.

Ako niste u mogućnosti da odgovorite na elektronsku poštu odmah, onda je najbolje da napravite automatski odgovor u kojem ćete navesti da iz privatnih razloga nećete odgovarata na email do tad i tad ili da ste sprečeni da vidite odmah, pa da ćete odgovoriti naknadno.

Pazite šta šaljete elektronskom poštom

Nikada nemojte slati povreljive informacije eltkronskim putem, jer mogu lako da se zloupotrebe. Ako baš morate to da uradite, onda naznačite da mejl sadrži poverljive informacije i da je namenjen samo njegovom primaocu.

Takođe, privatne prepiske se ne vode preko poslovne e-mail adresse. Zašto? Jer vi niste vlasnik istog, već vaš poslodavac. Vi samo koristite tu adresu dok ste zaposleni.

Isto važi i za lančane poruke – one se nikako ne šalju poslovnim saradnicima.

Ne delite mejlove od poslovnih saradnika

 Mejl adrese vaših saradnika ili klijenata se ne daju trećem licu bez njihovog odobrenja. Ako vam neko zatraži mejl adresu vašeg saradnika, prvo ga pitajte da li pristaje da je date ili ne.

Adnativia Logo

Unapredite Svoje Oglašavanje - Pridružite se našoj Naprednoj Oglasnoj Platformi!

Prednosti Pridruživanja Platformi:

  • Moćni Alati za Oglašavanje: Koristite inovativne alate za dizajniranje i pokretanje efikasnih kampanja.
  • Ciljano Oglašavanje: Dostignite vašu ciljanu publiku uz naprednu analitiku i segmentaciju.
  • Podrška Eksperata: Profesionalna podrška za sve aspekte vaših oglašivačkih inicijativa.
  • Rezultati u Realnom Vremenu: Pratite učinkovitost vaših kampanja u realnom vremenu i prilagođavajte ih prema potrebi.

Započnite svoju oglašivačku revoluciju danas. Prijavite se i pokrenite kampanje koje će transformisati vaše poslovanje.

POKRENITE SVOJE KAMPANJE!

[crp]