Kako uspešno voditi firmu

Vodjenje firme nije lak posao. Mnogo faktora utiče da bi ona išla uspešnim putem. Jedan od najbitnijih je da prepoznate kvalitet i vrednosti svojih zaposlenih, jer ćete tako sigurno dugo biti prisutni na tržištu. Međutim to nije jedini korak koji morate načiniti da vaše poslovanje zasija, već postoje i drugi.

Uspešna filozofija svakog poslovanja je da smanjite troškove, a povećate prihode. Iako to zvuči jednostavno, nije lako uraditi. Da biste to dostigli, ali i taj ideal održali bitnu su sledeći koraci:

Uspešne firme se drže poslovnog plana

Morate uvek imati poslovni plan i njega se držati. Uz pomoć njega vi imate jasne ciljeve koje želite i razrađenu strategiju kako da dođete do istih. Uz njega svako od vaših zaposlenih tačno zna za šta je zadužen, a vama je lakše da nadgledate njihov rad i da ih bodrite.

Kako se piše poslovni plan smo vam već pisali, pa više o tome možete pročitati OVDE.

Tim koji pobeđuje

[crp]

Izaberite dobro svoje radnike i budite korektni prema njima, jer su to temelji kvalitetne firme. Ako izaberete prave ljude na pravim pozicijama i adekvatno ih platite, zauzvrat možete očekivati dobar prihod. Budite energični i govorite im ka čemu težite, slušajte njihove savete i predloge, nekada im dajte raširene ruke da urade kako oni misle da je bolje (jer oni su ipak eksperti za posao koji obavljaju dok vi morate o svakom koraku da znate po nešto, ali ne do detalja kao oni) jer ćete samo tako svoje zaposlene napuniti pozitivnom radnom energijom. Na kraju, svaki njihov uspeh kojim su firmu podigli na lestvicu više nagradite. Ovakvim ophođenjem ćete sigurno stvoriti tim koji pobeđuje.

Birajte tim, ali i sami budite deo njega

Kao vlasnik ne možete biti dobar lider uspešne firme  ako nemate dovoljno znajna i veštine u poslovanju koje vrši vaša firma. Čak i da izabereti savršeni tim stučnjaka oko sebe koji su eksperti za prodaju, marketing, finansije… biće džabe ako ne znate šta da očekujete od njih. Naime, ako vide da niste stručni u niši firme i oni sami će biti nesigurni u poslovima koje ste im dodelili. Vi morate da kontrolišete svaki segment rada u svojoj firmi, pa tako i da li zaposleni izvršavaju zadatak koji ste im dodelili. Morate da pratite konkurenciju i da znate šta vaša publika očekuje. Sve to je posao jednog direktnora.

Timski rad

Za bilo šta što ne radite sami, već više osoba bitan je timski rad. Treba da verujete jedni u druge i da svako svoj segment odradi najbolje što može. Da bi uspeli kao tim trebate međusubno da komunicirate. Sa svojim zaposlenima budite kolege, a ne njihov gazda. Naučite da slušate jedne druge i međusobno poštujte znanje i umeće drugih. Pravilno postupanje prema svojim zaposlenima je ključ uspeha svakog lidera. Samo ako poštujete prethodno rečeno unapređenje firme je sigurno.

Ulažite u svoju firmu

Svako ko osnuje firmu mora da misli kako da ona da svoj  maksimum u profitabilnosti i da postane još bolja. Treba da znate da ona nije rupa bez dna koju koristite za lične potrebe, pa čak iako ste vlasnik iste. Morate ulagati u firmu kako bi joj omogućili razvoj. Naime, nepisano pravilo preporučuje da se barem polovina profita ulaže u njen dalji razvoj. Uvek morate imati dovoljno resursa u svakom pogledu.

Napravite od poslovne ekipe dobro društvo koje radi zajedno

Vođenje kompanije je kao maraton. Radi se na duže staze ne bi li se došlo do uspeha. Zbog toga je bitno da ponekad svom timu priuštite druženje iliti popularno nazvano „team buliding“. Ovim korako će se vaši zaposleni više zbližiti i bolje će timski raditi. Dolazak na posao neće smatrati nekom tegobom gde će jedva čekati da dođe petak ne bi li uživali vikendom, već će u firmu dolaziti puni elana jer su tu ljudi sa kojima prave uspeh i koji su deo njihove „radne porodice“.

Idealno bi bilo da pored team bulidinga pravite i neke večere ili proslave na koje će vaši zaposleni biti pozvani da dođu sa članovima svoje porodice. Ovim gestom ćete svojim zaposlenima dokazati da ih ne cenite samo kroz posao koji obavljaju, već da su vam mnogo više od toga i da želite da ih upoznate i van poslovnog okruženja.

Vaša publika mora biti srećna sa vašim proizvodima/uslugama

Kada publika isproba vaš proizvod ili uslugu ona mora da ima sjajno iskustvo. Samo tako će se emotivno vezati za vas i to će vam zagarantovati uspeh. To ćete postići ako koristiti dobre i kvalitetne resurse.

Ako kojim slučajem publika „na prvu loptu“ nije zadovoljna vašim proizvodom/uslugom, teško da ćete ih ponovo privući. Zapamtite, kvalitetom poštujete svoje mušterije, dokažite im da zaista radite za njih, a ne za prihod od njihove kupovine.

Šta ne treba nikako da radite

  • Poštujte radnike, nemojte ih iskorišćavati. Isplaćujte im platu koja je u skladu sa njihovom pozicijom u firmi i radom. Svaki prekovremi rad pošteno platite, jer ako te ne učinite vaši radnici takođe neće poštovati vas i to je samo gubitak po vaše poslovanje
  • Nemojte obećavati klijentima nešto što ne možete da ispunite. Da bi vas neko poštovao i vi morate tu osobu da poštujete
  • Firmu gradite na istini, a ne na lažima i poštujte zakon
Adnativia Logo

Unapredite Svoje Oglašavanje - Pridružite se našoj Naprednoj Oglasnoj Platformi!

Prednosti Pridruživanja Platformi:

  • Moćni Alati za Oglašavanje: Koristite inovativne alate za dizajniranje i pokretanje efikasnih kampanja.
  • Ciljano Oglašavanje: Dostignite vašu ciljanu publiku uz naprednu analitiku i segmentaciju.
  • Podrška Eksperata: Profesionalna podrška za sve aspekte vaših oglašivačkih inicijativa.
  • Rezultati u Realnom Vremenu: Pratite učinkovitost vaših kampanja u realnom vremenu i prilagođavajte ih prema potrebi.

Započnite svoju oglašivačku revoluciju danas. Prijavite se i pokrenite kampanje koje će transformisati vaše poslovanje.

POKRENITE SVOJE KAMPANJE!

[crp]