Kako zaraditi preko Instagrama

by Tijana

Instagram je jedna od najpopularnijih društvenih mreža današnjice. Iako mnogima deluje kao čista zabava od „provoda“ na Instagramu i te kako može lepo da se zaradi.

Zarada preko Instagrama je moguća, ali ako ste mislili da ćete uz pomoć njega lako zaraditi onda ste se grdno prevarili.

Naime, postoje više tzv. „Instagram poslova“, tako da svako može naći neki po svojoj „meri“. Svaki ima svoje prednosti i mane. Najbitnije je da volite ono što radite, pa ćete tako od hobija napraviti posao i svaki napor lakše podneti.

Da biste zarađivali od Instagrama, potrebno je da budete influencer

Iako se mnogima čini da influenseri lagodno žive bez trunke napornog rada tako što postavljaju fotografije na instagramu, istina je sasvim drugačija. Ovaj “zanat” nije lak i potrebno je dosta vremena i truda da uspete u ovoj branši (jedino ako stvarno niste rođeni pod srećnom zvezdom i čudo se desi preko noći).   

Influenseri su osobe koji imaju veliki broj organskih pratioca. Taj broj ne mora da bude vrtoglavo visok, ali je bitno da sa njima imate interakciju. Takođe, bolje će proći oni čiji je profil vezan za jednu temu ( putovanja, moda, noćni život, gurmanski doživljaji…), nego za više. „Svestrani profili“ koji zarađuju na Instagramu su uglavnom od poznatih osoba iliti VIP.

Kada ste influenser onda postoji velika mogućnost da zarađujete tako što će vaš profil postati izdavač za oglašavače tj. drugi će vas plaćati da ih reklamirate. Naime, svaka ozbiljna marketniška agencija ima listu uspešnih influensera po temama kojima se bave, tako da oni predlože firmi, koja traži njihovu pomoć, koji je najbolji uticajni “instagramaš” za njihov proizvod/poslovanje. Naravno, nekada kompanije do influensera dolaze i same, a ne preko agencije. Bilo kako bilo, Influenseri od ovih objava mogu da imaju pristojna mesečna primanja, a neki su se, kao sestre Kardašijan, od ovakvih postava i silno obogatili.

Drugi tip posla je zarada od procenta ili da zarađujete kroz affiliate marketing. To činite tako što se povežate sa nekim brendom i na osnovu broja kupaca/klijenata koji do proizvoda/kompanije dođe preko vas, vi dobijate isplatu.

Sada se verovatno pitate kako ćete  znati tačan broj koji je do kompanije došao preko vas? Postoje dva rešenja. Prvi je da vam kompanija daje statistiku na kojoj se jasno vidi ko je na njihov sajt ušao sa vašeg instagrama, a drugi način je da i sam pratite broj tako što ćete napraviti stranicu.

Naime, napravite stranici na nekoj od platformi kao što je npr. WordPress ili napravite svoj sajt. Sa svog profila publiku šaljete na tu stranicu ili sajt, pa će tek od tamo dobiti instrukcije da odu na stranicu proizvođača/kompanije. Na taj način i vi imate tačan pregled ko je sve od publike do kompanije otišao preko vas.

Reklamirajte svoje poslovanje

Svi znamo da je dobra reklama koka koja nosi zlatna jaja. Instagram vam pruža sve mogućnosti da se dobro izreklamirate i to na jedan novi način, a ne suv marketinški kao što se nekad činilo. Naime, na instagramu pored svojih proizvoda/usluga vi reklamirate i svoju kompaniju i to ne samo kroz postove i storije (priče) sa vašim proizvodima, već i sa upoznavanjem publike sa vama.

Živimo u svetu u kojem skoro svi imaju svoje online profile, kako privatna lica tako i poslovanja. To nam pruža mogućnost da se emotivno vežemo za neke ljude koje da nije interneta možda nikad ne bismo upoznali. Isti slučaj je i sa kompanijama.

Naime, profil vaše kompanije treba da bude poslovan, ali i da uz pomoć njega komunicirate sa svojom publikom ne bi li vas osetila i emotivno se vezala za vas. Emotivo vezivanje je prvi korak ka stvaranju brenda od vašeg imena i to brenda koji će publika voleti.

Inastagram kao online prodavnica

Bilo da prodajete svoje fotografije, slike, rukotvorine ili nešto treće, instagram je odlična online „pijaca“. Ovde je najbitnije da ono što prodajete prikažete realno ne bi li vaši kupci bili zadovoljni, jer ako pokupite i samo nekoliko loših kritika – vaš online „štand“ vrlo lako može ostati bez kupaca.

Radite za druge

Mnoge firme nemaju vremena da se bave društvenim mrežama, pa tako i sa Instagramom. Jednostavno, naporno im je da svaki dan troše vreme na Instagramu postavljajući objave i priče, plus da komuniciraju sa publikom. Zbog toga unajmljuju ljude koji će to da čine za njih. Sve što treba da bi uspeli u ovoj branši je da ste talentovani za web dizajn, smišljate dopadljive slogane koje će se svideti publici i održavate komunikaciju sa njima. Tako ćete dobijati iz dana u dan nove pratioce i na najbolji način promovisati brend koji vas je angažovao.

Svi gore navedeni poslovi imaju jedno zajedničko, a to je da bez kvalitetnih fotografija i ilustracija ne možete uspeti ni u jednom. Bitno je napomenuti da je poželjno da tokom postavljanja objava ne koristite filtere ili ne više od 20%, jer previše obrađena fotografija nije primaljiva.

Tako ako ste trenutno bez posla ili želite malo dinamike, neki od Instagram poslova je sigurno po vašoj meri.

button-1

button-1

Preporučujemo

Leave a Comment

* By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.