Kompletan vodič kroz Instagram analitiku

by Tijana
instagram analitika

Imate poslovni profil na Instagramu i sa njim rezultate analitike. Znamo da većina broji koliko je lajkova (sviđanja) po objavi dobilo, kao i novih pratilaca. Međutim, da li znate značenja termina u analitici? Ako je vaš odgovor „ne“, onda je krajnje vreme da to naučite. 

Pravilno čitanje analitike vašeg Instagram profila pomoći će će vam da shvatite kako cela platforma funkcioniše za marketinške svrhe, a takođe će vam pomoći da isto poboljšate. Zato je sad pravo vreme da naučite sve u vezi analitike. 

Zašto treba da brinete o Instagram analitici? 

Sa 25 miliona poslovnih profila na pomenutoj mreži i sa preko 200 miliona onih koji bar jednom dnevno posećuju neki od biznis profila, jasno je kao dan zašto vaše poslovanje mora biti tu. Ipak, ako ne znate ko pregleda vaš profil ili vidi vaše objave, kakva je popularnost vaših objava i sotrija (Instagram priči), onda vaše aktivnost na platformi može biti beznačajna. 

Click Here To Join Native Media

Evo šta se može desiti, ako ne čitate Instagram analitiku: 

  • Ciljate na pogrešnu publiku 
  • Objavljujete prečesto ili pak nedovoljno često 
  • Privlačenje irelevantnih posetilaca na vašu veb stranicu 
  • Ignorisanje onih koji bi vam mogli biti budući partneri 
  • Objavljivanje objava u vreme kada vaša publika uopšte nije na mreži 

Ovo je samo kratak spisak stvari koje bi vam mogle biti bolje, ako biste znali da tumačite analitiku. Informacije koje saznajete čitanjem iste pomoći će vam da poboljšate način na koji koristite platformu tako da izvučete maksimum za svoje poslovanje.  

Do analitike vašeg profila dolazite preko svog profila. Tako što kad uđete na vaš profil u gornjem desnom uglu imate tri vodoravne crtice na koje pritisnete. Otvoriće vam se meni, a vi treba da izaberete drugu opciju – Insights (uvid ili analitika). 

instagram analitika

Imate tri opcije: Content (sadržaj) , Activitiy (aktivonosti) i Audence (publika)

pracenje alaitike na instagramu

Instagram analitika biznis profila 

instagram statistika

Prvo idemo na drugu opciju, aktivnosti. Treba da znate da vam stranica prikazuje nedeljni izveštaj. Možda ste ranije gledali analitiku profila, ali niste znali šta označava koji termin, pa prema tome da vam ih predstavimo: 

  • Impressions (utisci) – Broj viđenja vaših postova u određenom vremenskom periodu. 
  • Interaction (interakcija) – Broj radnji na vašem nalogu.  
  • Reach (dostizanje) – Broj profila koji su videli vaše objave. 
  • Profile Visits (posete profilu) – Ukupan broj pregleda stranice vašeg profila tokom nedelje. 
  • Website Clicks (klikovi ka sajtu) – Broj koliko je puta kliknut link ka vašem sajtu. 
  • Call/email clicks (klikovi na poziv ili mejl) – Broj posetilaca koji su kliknuli na dugme poziv ili mejl sa stranice vašeg profila. 
  • Mentions (pominjanje) – Koliko ste puta pomenuti od strane drugih profila na Instagramu. 

Instagram analitika publike 

analitika instagram

Ko je vaša ciljna grupa? Kladim se da imate idealnu demografsku grupu sledbenika, ali da li se oni poklapaju sa pojedincima koji su aktivni na vašim objavama? Srećom postoji čitav deo vašeg Instagram profila posvećen informisanju o publici. 

Ovo je metrika analitike za publiku:  

  • Top locations (najbolje lokacije) – Ova funkcija vam omogućava da vidite prvih pet gradova i zemalja u kojima imate najviše publike. 
  • Age rang (starosni raspon) – Koliko je stara vaša publika? Ovo je lak način da to saznate. Instagram ih grupiše u sledeće grupe: 13-17, 18-24, 25-34, 35-44, 45-54, 55-64, 65+. 
  • Gender (pol) – Tačan procenat po polovima onih koji vas prate. 
  • Follower hours (vreme pratioca) – Vrlo koristan alat statistike koji vam pruža prosečno vreme kada su oni koji vas prate na Instagramu. 
  • Follower days (dani pratioca) – Isto funkcioniše kao prethodna funkcija, samo vam ovde govori kojeg dana je publika najaktivnija. 

Pojedinačna analitika objave 

Nakon što ustanovite da vaš profil pokreće pravu publiku, poželećete da se udubite u pojedinačnu analitiku posta da biste videli kako određena objava „odzvanja“ kod vaše publike. Ovo je veoma korisno, jer možete da vidite da li sadržaj koji delite vaša publika voli. Nalazi se u prvom odeljku analitike Content (sadržaj)

Ovo su neke od metrike statistike koje su dostupne za pojedinačne postove (objave): 

  • Interactions (interakcija) – Ovo je broj radnji koje su vezane za određenu objavu.  
  • Discovery (otkriće) – Svako ko je ovisan o Instagram, je ovo već koristio. Naime, ovo vam omogućava da pronađete novi sadržaj sa naloga koji trenutno ne pratite. Vaš poslovni nalog ispunjava uslove da se nađe tu. Instagram će vas obavestiti o broju naloga koji su vas otkrili. 
  • Follows (pratioci) – Koliko novih pratilaca ste dobili od objave. 
  • Impressions (utisci) – Ukupan broj pregleda vašeg posta. Instagram takođe razvrstava po kategorijama da vidite gde je na platformi post gledan, kao recimo da li je preko haštaga (oznake), direktno sa profila itd. 
  • Reach (dostizanje) – Koliko je jedinstvenih profila objava donela. 
  • Saves (ušteda) – Broj jedinstvenih naloga koji su vaš post sačuvali u personalnim folderima. 
  • Comments (komentari) – Broj komentara na vašu objavu. 

Instagram analitika za storije (priče) 

Ako ne objavljujete storije, treba da znate da propuštate mnogo za vaše poslovanje. Njihova popularnost raste iz dana u dan i pružaju vam još jednu mogućnost da svoj brend prikažete publici. 

Nakon što vaš stori stekne pozornost publike, evo nekih od metrika statistike koje možete pratiti: 

  • Impressions (utisci) – Broj pregleda storija. 
  • Reach (doseg) – Broj jedinstvenih naloga koji su pregledali vašu priču.  
  • Exits (napuštanja) – Broj koliko je puta neko napustio vašu priču, a da nije odgledao čitavih 8 sekundi (koliko jedna priča traje). 
  • Replies (odgovori) – Ukupan broj odgovora na video, sliku ili ilustraciju koja se nalazi u vašem storiju. 
  • People insights (uvid u publiku) – Ovde su navedeni profili koji su videli vašu priču. 

Koje podatke treba da pratite? 

Pre nego što započnete sa analizom podataka, ključno je da budete svesni svog opšteg cilja na Instagramu. Da li je vaša strategija da privučete više publike na veb stranicu? Možda da vaš profil okupi grupu ljudi koji će deliti svoje ideje ili ste pak možda napravili Instagram kako biste podigli svest o svom brendu ili kompaniji kod ciljne publike? Možete čak da imate i različite ciljeve. Neke objave ćete staviti za podizanje svesti o brendu, dok druge stavljate kako bi pokrenuli prodaju. Morate znati šta hoćete da biste izvukli sve što možete od Instagrama. 

Tri najčešća cilja sa tri glavne metrike koje treba da pratite ne bi li ste ga ispunili: 

1. Izgradite svest o brendu 

Ako ste nova kompanija koja želi da stvori ime za sebe ili osnovano preduzeće koje pokušava da uđe na novo tržište ili lansira novi proizvod, onda je Instagram možda najbolje mesto za izgradnju svesti o vašem brendu. Vaša ciljna grupa se sigurno nalazi i na instagramu, pa to treba da iskoristite. 

Ovo su metrike na koje treba da se fokusirate da dostignete prethodno navedeni cilj: 

Follower count (broj pratioca) – Rast sledbenika odgovara rastu svesti o brendu, kao i uživanje u istom. Ako vidite porast novih naloga koji vas prate, onda je to znak da je vaš brend dobio odjek na Instagramu. Neki korisni načini za rast pratilaca su prikazivanje sponzorisanih objava koje interesuju vašu ciljnu grupu, partnerstvo sa relevantnim brendovima na zajedničkim kampanjama (može i sa influenserima) ili organizacija giveawaya (nagradne igre) koja će podstaći publiku da prati vaš nalog i objave. 

Impressions (utisci) – Što više ljudi vidi vaše objave i storije, to bolje! Ako želite da povećate svest o brendu, treba da vam bude u prvom planu vidljivost vaše objave ili storija kod publike. 

Reach (doseg) – Broj pregleda vaših objava i storija, kao i samog naloga. Razlika između ove metrike sa prethodno navedemo je u tome što se Reach odnosi na jedinstvene naloge (a ne isti nalog koji više puta vidi vašu Instagram objavu). Zbog toga je ovo veoma bitna metrika kada se diže svest o brendu. 

2. Prodaja 

Ovo je vrlo čest cilj kod trgovaca. Ko ne želi više prodaje? Postoji nekoliko strategija koje možete koristiti za pokretanje prodaje putem Instagrama, uključujući oglašavanje podešeno po meri vaše publike, kao i objavljivanje posebnih promotivnih ponuda za publiku koja prati vaš profil. Međutim, kako možete proceniti uspeh prethodno rečenog? 

Postoje tri najbolje metrike za praćenje istih rezultata: 

Website clicks (klikovi ka sajtu) – U vašem oglasu, objavi i storiju verovatno podstičete publiku da kupuje ili ispuni obrazac na vašem sajtu. Praćenje koliko pojedinaca zapravo to uradi pomoći će vam da shvatite da li sve što ste uradili ima odjeka kod publike. 

Call cliks ili email clicks ( klikovi na poziv ili mejl) – Telefonski poziv ili mejl su odlični pokazatelji da konverzije dolaze. Povećanje istih je znak da idete u dobrom smeru. 

Follower hours/days (sati ili dani pratioca) – Obraćanje pažnje kada je vaša publika najviše angažovana na Instagramu pomoći će vam da poboljšate svoju strategiju na ovoj društvenoj mreži. Možete da planirate da svoje oglase prikazujete kada je vaša publika najaktivnija na Instagramu, a to će vam sigurno povećati angažman. 

3. Izgradnja zajednice 

Sa toliko zabavnog, vizuelno privlačnog sadržaja na Instagramu, gotovo da ne postoji bolje mesto za izgradnju interaktivne zajednice. Ako vam je to glavni cilj, morate stalno pratite, odgovarati i ocenjivati sledeće metrike: 

Comments (komentare) – Koji je bolji način od izgradnje zajednice od komuniciranje preko objava u vidu komentarisanja? Ovo će vam takođe pružiti priliku da odgovarate na pitanja, ali i da sarađujete sa tzv. članovima zajednice. Po pravilu, nikad nemojte zanemariti neke komentare, čak i ako vam se ne sviđaju. 

Story Replies (odgovori na storije) – Ovo je još jedan sjajan način da procenite koliko je aktivna vaša zajednica. Storiju su odličan alat koji možete koristiti ako pokušavate da se povežete sa publikom koja vas prati. Ako gledaoci vašeg storija odgovaraju na vaša pitanja, to je sjajan znak da ste na dobrom putu. 

Engagment (angažovanje) – Konačno, angažman je veoma bitan kada je u pitanju izgradnja zajednice. Praćenje angažmana vaših oglasa, objava, profila i storija osiguraće vam sigurni uspeh. 

Sada kada znate sve pojmove metrike na Instagram poslovnom profilu, vreme je da krenete u nove pobede i osvojite pomenutu društvenu mrežu. 

Click Here To Join Native Media

Preporučujemo

Leave a Comment

* By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.