Kompletan vodič za praćenje konverzija

konverzija

Ključna razlika između internet marketinga od tradicionalnog je ta što oglašivači mogu meriti performans svoje kampanje. Digitalne marketing platforme, kao što su oglasne mreže, omogućuju vam da vidite koji je deo odličan, a koji deo oglasa je poželjno promeniti i sve to dok traje kampanja. Pre nego što počnete da analizirate sve informacije, morate da naučite nekoliko osnovnih koncepata koji će vam pomoći da donesete ispravne odluke.  

Definisanje konverzije i stope konverzije 

Verovatno ste već imali priliku da se upoznate sa terminom konverzije i stope konverzije, ali da li znate šta ti termini znače? 

Ukratko, konverzija je svaka korisnička radnja koju želite da izmerite, kao što je recimo registracija, kupovina ili popunjavanje nekog obrasca. U snovi bilo koja smislena radnja koju korisnik može preduzeti nakon što vidi ili pročita oglas. 

Svaki put kada uspešno naterate publiku da odgovori na jedan ili više poziva na akciju, to se računa kao jedna ili više konverzija. 

[crp]

Imajte na umu da možete imati više konverzija po kliku ili marketinških mogućnosti. Na primer, popunjavanje kontakt forme se može smatrati jednom, a kupovina se može smatrati drugom. 

Evo nekoliko primera popularnih vrsta konverzija: 

  • Kliktanje na link 
  • Slanje forme 
  • Bolji performans neke internet stranice 
  • Instaliranje aplikacije 
  • Preuzimanje PDF datoteke 
  • Dodavanje proizvoda u korpu 
  • Završavanje kupovine 

Stopa konverzije (CR – Conversion rate) je procenat posetilaca koji ispune željni cilj. Možete izračunati ovaj broj tako što ćete konverzije podeliti na ukupan broj primljenih klikova. Ova vrednost se obično izražava u procentima i može se koristiti za merenje efikasnosti određenih delova oglasne kampanje. 

Imajte na umu da uspešne stope konverzije variraju u zavisnosti od industrije, vrste oglasa i drugih faktora. Postavljanje referentne vrednosti i periodično dostizanje ciljeva mogu vam pomoći da donesete ispravnu odluku i poboljšate ukupnu uspešnost oglasa. 

Kako se prati konverzija? 

Sada kada smo definisali termin konverzije i stope konverzije, breme da saznate kako da ih pravilno pratite. Praćenje konverzija omogućava vam da vidite koja vrste konverzija je dobitna za vaš oglas, odakle dolaze i druge informacije koje vam mogu pomoći da na najbolji način napravite performans svog oglasa, ali i da uštedite svoj budžet za onlajn kampanju. 

Statistika konverzije govori o tome šta vaši kupci rade nakon što stupe u interakciju sa vašim oglasom. Omogućuje da vidite koji oglasi u kojim kampanjama dovode korisnike koji postaju vaši kupci. 

Pored gore navedenog, možete prikupiti i druge informacije kako biste pomogli da vaš oglas bude napravljen u duhu vaše publike, tj. da ga personalizujete, ali i da imate uvid na koju akciju publika se najviše odaziva. To uključuje: 

  • Uređaj sa koja je došao na oglas, operativni sistem i pretraživač koji korisnik koristi 
  • Lokacija 
  • Dan i vreme 
  • Jezik 
  • Vrsta konekcije 

Praćene konverzije izuzetno je važno jer definiše uspeh vaše kampanje. Iako možda trošite puno novca i dobro poslujete, to ne znači da vaša kampanja daje svoj maksimum. 

Praćenje konverzija pomoći će vam da shvatite koji delovi vaše kampanje stvaraju prihod, a koji samo troše resurse. 

Optimizovanje kampanje pomoću praćenja konverzija 

Najbolji deo praćenja konverzija je to što informacije koje sakupite možete upotrebiti za optimizaciju kampanje. Kombinujući statistiku performansa sa podacima o potrošačima, možete izgraditi kampanju koja će se samo „vrteti“ oko konverzije. 

pracenje konverzije

1. Upoređivanje sa starim 

Prvo što treba da uradite kada implementirate praćenje konverzija jeste kreiranje referentne vrednosti. Nakon što steknete dovoljno konverzija arhivirajte ih. Zatim taj arhiv otvarajte ne bi li ih uporedili sa novim, na svaki 60 do 90 dana. 

2. A/B testiranje 

Najbolji način za otkrivanje malih upozorenja vaše publike je putem A/B testiranja. Ako primenite različite verzije oglasa i podelite saobraćaj podjednako između njih, moći ćete da vidite koje kombinacije najviše privlače publiku. Zatim možete kopirati istu strukturu i koncept u druge oglase i područja vaše marketing strategije. Više o ovome pročitajte OVDE

3. Utvrdite koji su oglasi najprofitabilniji 

Kompanije koje troše mnogo novca na oglašavanje treba posebno da budu zainteresovanje da saznaju koji oglasi su najprofitabilniji. Pomoću praćenja konverzija možete videti raspodelu koji oglasi, grupe oglasa i kampanje donose najviše prihoda. 

4. Izmerite ROI 

Povrat investicija (ROI – Return on investment) jedan je od onih zagonetnih, a opet neophodnih metrika koje je uvek teško shvatiti. Praćenje konverzija pojednostavljuje posao, jer možete videti profitabilnost svakog oglasa pojedinačno. Tako da možete pravilno da podelite resurse koje imate na dobre kampanje i identifikujete slabe delove oglasa koje treba da promenite. 

5. Odvojiti promet na osnovu parametra 

Pomoću praćenja konverzija moći ćete da odvojite saobraćaj na osnovu parametara kao što su operativan sistem, lokacija ili tip uređaja. Možete da koristite ove informacije za pravljenje zasebnih kampanja ne bi li iz oglašavanja izvukli maksimum maksimuma. 

6. Implementacija promocija 

Implementacija promocija zajedno sa A/B testiranjem, može imati koristi od vaše kampanje na dva fronta. Za početak, promocije vam mogu pomoći da izgradite prodajni tok i ostvarite konverzije u obliku prodaje, preuzimanja ili preplate. Drugo, možete prikupiti informacije za kreiranje ciljne grupe i pravljenja oglasa koji će biti njima prilagođen. 

7. Poboljšanje korisničkog iskustva 

Građenjem odnosa sa publikom i stvaranjem nezaboravnog korisničkog iskustva, posebno u gejming industriji, druženju i zabavi, će vam doneti ogroman plus. Praćenje konverzija može vam pomoći da postavite pravi stav, ali i otkrijete koji izgled, boje i drugi elementi najbolje deluju na vaše klijente. 

Poboljšajte svoje konverzije i krenite u neprikosnoveno osvajanje tržišta! 

Adnativia Logo

Unapredite Svoje Oglašavanje - Pridružite se našoj Naprednoj Oglasnoj Platformi!

Prednosti Pridruživanja Platformi:

  • Moćni Alati za Oglašavanje: Koristite inovativne alate za dizajniranje i pokretanje efikasnih kampanja.
  • Ciljano Oglašavanje: Dostignite vašu ciljanu publiku uz naprednu analitiku i segmentaciju.
  • Podrška Eksperata: Profesionalna podrška za sve aspekte vaših oglašivačkih inicijativa.
  • Rezultati u Realnom Vremenu: Pratite učinkovitost vaših kampanja u realnom vremenu i prilagođavajte ih prema potrebi.

Započnite svoju oglašivačku revoluciju danas. Prijavite se i pokrenite kampanje koje će transformisati vaše poslovanje.

POKRENITE SVOJE KAMPANJE!

[crp]