Korona virus: 5 načina da zadržite svoje kupce tokom pandemije

by Tijana
korona virus covid-19 poslovanje

Čak i ako ste morali da zatvorite svoje poslovanje zbog zdravstvenih i sigurnosnih problema, postoji način da ipak nastavite da radite tako što ćete se prebaciti na novi put – online poslovanje. Možda vam se čini ne mogućim ili pak veoma teškim, ali verujte nam da nije tako. 

Socijalna distanca, iako je dobra za zdravlje, nije dobra za mnoga poslovanja. Prodaja je drastično pala, u svim industrijama. Zbog toga ne treba da nas čudi što su mnogi vlasnici poslovanja zabrinuti da će ožiljak COVID-19 biti dubok i onaj koji je vidljiv celog života.  

Kao rezultat toga, trgovci u svakoj industriji traže načine kako da zadrže svoje kupce tokom pandemije. Mi vam otkrivamo nekoliko načina kako to da učinite. Možda za neke znate (možda čak i sve), ali sada je vreme da ih primenite bez dvoumljenja. 

5 načina da se zadrže kupci tokom pandemije: 

1. Komunicirajte sa svojim kupcima 

Situacija se brzo razvija i niko nije sasvim siguran šta nas čeka sutra. Naime, ako pravilno komunicirate sa kupcima, oni se mogu saosećati sa svojim omiljenim brendovima ili uslužnim delatnostima. Obavestite ih da li ste zatvoreni ili ste samo promenili radno vreme, kao i koje korake koristite da biste zaštitili svoje zaposlene, ali i radno mesto. To možete učiniti preko društvenih mreža i slanjem imejla.  

U slučaju da je vaše poslovanje i dalje otvoreno za potrošače, onda ih obavestite koje ste korake preduzeli da biste umanjili rizik. Potom im saopštite da od sada mogu uživati u vašim proizvodima ili uslugama tako što će ih poručiti online. Ako nemate e-shop na svom sajtu, preuzmite narudžbine preko društvenih mreža. 

2. Promovišite svoje poklon kartice 

Ako ih do sada niste imali, vreme je za promene. Poklon kartice voli svaki potrošač, bilo da je u pitanju ona za omiljeni butik, restoran ili mini-market. Ponudite e-poklon kartice kako biste smanjili rizik od kontakta sa ljudima ili ištampajte standardne i pošaljite ih poštom vernim potrošačima. 

Ovakav gest zna da ceni svaka mušterija. Ne samo da će biti srećni što ih njihov omiljeni brend ili usluga nije zaboravio tokom pandemije, već će izazvati osećaj pripadnosti, pa samim tim povezaće sreću i pripadnost sa vama i to će ih podstaći da izvrše akciju – tj. budu vaše mušterije tokom kriznog vremena. 

3. Video za verne mušterije, ali i one nove 

Prebacite usluge u digitalan svet kako biste nastavili da pružate osećaj normalnosti (u ovoj „ludoj“ situaciji) kupcima koji sede kod kuće. Tutorijali, lični treneri, pa čak i terapeuti su odlični za ovu svrhu. Šta više, možete napraviti i online kurseve, ako ste vešti u nekoj delatnosti, i tako zarađivati u ovo doba krize. Znamo da to neće biti ista suma kao ranije, ali bolje išta nego ništa. 

4. Live uključenje – pružite im zabavu 

Mnoga poslovanja su morala da otkažu zakazane događaje kao npr. godišnjice započinjanja poslovanja. Mi vam savetujemo da događaj ipak ne otkazujete, već ga napravite live (uživo prenos) na nekoj od društvenih mreža (naravno, broj ljudi na zabavi u improvizovanom studiju smanjite na minimum). To je sjajan način da se klijenti opuste i poprave raspoloženje, ali i da se prodaju vaši proizvodi ili usluge. Ponudite poseban kod za popust. Na primer, prvih 100 koji se uključe u vaš live prenos, dobiće neverovatan popust, a prvih troje i neki manji poklon. Budite kreativni kako da podstaknete kupce da i dalje žele, čak i tokom pandemije,  vaš proizvode i usluge ne bi li ih poručili online. 

5. Iskoristite popust u svoju korist 

Sada je pravo vreme da privučete mušterije tako što ćete napraviti sniženje. Ako se to poklapa sa vašim poslovnim modelom, podstaknite kupce da je pravo vreme da uplate jednogodišnju članarinu po nižoj ceni, a da će odbrojavanje godinu dana početi kada se završi vanredno stanje. Teretane su idealne za to.  

Ako pak imate maloprodajnu trgovinu, razmislite o tome da ponudite besplatnu ili sniženu dostavu za online narudžbine. Pomozite drugim malim preduzećima u vašoj okolini tako što ćete nuditi popust od 10% posto, ako kupac donese ili pošalje online fotografiju nedavnog računa od drugog manjeg trgovca. Naravno ovde ne treba da ubrajate konkurenciju, već nekog iz druge delatnosti. 

Ovo je pet fenomenalnih načina da vaše mušterije ostanu vaše mušterije i tokom pandemije. Ako pak imate nešto na drugo na umu, ostavite nam komentar. 

button-1

button-1

Preporučujemo

Leave a Comment

* By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.