Marketing podešen za ciljnu grupu VS Marketing bez podešavanja: Koji je bolji za nova poslovanja?

by Tijana
marketing strategije

Marketing koji je napravljen za sve (masivan marketing), a ne ciljnu grupu, je onaj koji se koristi u tradicionalnom marketingu, dok je onaj koji je podešen za ciljnu grupu nastao sa digitalnim marketingom. 

Kampanje marketinga koji je podešen za ciljnu grupu je jeftiniji i efikasniji da dođete do cilja – da prodate robu ili uslugu. 

Strategija marketinga je veoma bitan segment za svakog ko započinje novo poslovanje. Treba da znate da su tokom prošlih godina, mnoge kompanije prešle sa tzv. masovnog marketinga na onaj koji „nišani“ ciljnu grupu. U zavisnosti od vašeg proizvoda i poslovnog modela, možete usvojiti bilo koju od pomenute dve strategije. Međutim, treba da znate da će vam efikasniji marketing biti ako ciljate na vaše potrošače. Baš zbog toga ovu strategiju koriste neke od najpoznatijih kompanija.   

Kako se cilja prava potrošačka grupa za vaše poslovanje 

Segmentacija je jedna od najvažnijih procesa u kampanji ciljanja u marketingu, jer omogućava da dođete do potrošača koje vaš proizvod interesuje.  

Naime, pre nego što pokrenete marketing kampanju neophodno je da napravite istraživanje tržišta ne bi li došli do slike idealnog kupca. Neka stavke, koje će vam pomoći da imate sliku vašeg idealnog kupca, mogu biti sledeće: 

  • Starost kupca (od do) 
  • Pol (oba ili samo određeni) 
  • Stepen obrazovanja  
  • Bračno stanje 
  • Godišnji prihodi 
  • Religija 
  • Lokacija 
  • Ekonomska klasa 
  • Zanimanje 
  • Etničko poreklo 
  • Ili bilo šta drugo što je potrebno da znate za vaš proizvod ili uslugu 

Primer velike kompanije koja koristi marketing podešen za ciljnu grupu 

strategija ciljne grupe marketing

Mercedes je jedna od najpopularnijih kompanija za proizvodnju automobila na svetu. Za razliku od drugih u svojoj niši, oni proizvode automobile za segmentirano tržište – one koji žele luksuz, udobnost, bezbednost i viši standard. 

Mercedes ima neke serije automobila koje su ograničene verzije, što je jasni pokazatelj striktno segmentiranog tržišta tj. podesili su marketing za ciljnu grupu. Ta strategija učinila je Mercedes jednom od najvećih kompanija u proizvodnji automobila na čitavom svetu. 

Za šta je još dobar marketing koji cilja publiku

Svako poslovanje koje je na početku suočava se sa problemom da svoje proizvode ili usluge prikaže pravoj publici. Problem je u tome što većina nema dovoljno finansijskih sredstava da uloži u marketing ne bi li dostigli širok spektar publike. 

Međutim, danas vam nisu potrebna ogromna finansijska sredstva da bi stigli do ciljne grupe. Digitalni marketing vam pruža opciju oglašavanja putem sadržaja (nativni oglas), koju možete pokrenuti sa budžetom koji je pristupačan svima.  

Kada počinjete neki posao, uvek je bolje suziti fokuse, jer vam to neće samo pomoći da uštedite novac, već će vam pomoći da izgradite jaču poslovnu reputaciju i da isplanirate efikasnu strategiju za zadobijanje svoje ciljne grupe. Na ovaj način će vaše poslovanje biti efikasnije, profitabilnije, izgradićete lojalnu korisničku bazi i izgraditi dugotrajno poslovanje. 

Masovni marketing VS ciljni marketing  

Masovni marketing, kako mu i sama reč kaže, pokušava doći do što većeg broja ljudi. U masovnom marketingu fokus je na brojevima, dok ciljni marketing pokušava da dosegne segmentiranu ili određenu publiku.  

Masovni marketing na prvi pogled 

masovni marketing

Najlakši način objašnjenja ovog tipa marketinga je poput bacanja mreže u reku da se nahvata što više riba. To znači da će vam trebati veća mreža, veći čamac i takođe mnogo ruku da vam pomogne. Kako je ova vrsta marketinga otvorena za sve, ulovićete razne ribe, velike i  male, različite vrste. 

Marketinški kanali u marketingu koji nije podešen za ciljnu grupu su obično tradicionalnog tipa, kao što su radio, televizija, časopisi i novine. Ova strategija se fokusira na nisku cenu da bi potaknula visoku prodaju.  

Prednosti i mane masovnog marketinga 

Prednosti:  

  • Dostiže širok spektar publike 
  • Maksimalna izloženost proizvoda/usluge 

Mane: 

  • Nije ekonomičan, već skup 
  • Teško je izmeriti njegovu efikasnost 
  • Profitna marža je obično niska 
  • Potrebno je puno radne snage da bi se realizovao 

Marketing u kome se cilja publika  

Marketing ciljne grupe

Za razliku od masovnog tržišta, na kojem samo izbacite oglas širokom krugu publike, ciljni marketing se fokusira na određene kriterijume potrošača tj. na rafiniranu i segmentiranu ciljnu grupu. 

Kod ovakvog tipa marketinga tržište je razdeljeno na segmente ili demografske podatke. Znači, svoj proizvod ili uslugu prikazujete i prodajete manjoj publici, ali onoj koja je zainteresovana za njih. 

Ciljni marketing zahteva vreme da se razvije, ali je zato lakše izmeriti njegov uspeh od masovnog marketinga. 

Prednosti i mane marketinga prilagođenoj ciljnoj grupi 

Prednosti: 

  • Ciljni marketing je jeftiniji i povoljniji  
  • Nudi veliku maržu profita 
  • Nudi bolju šansu za prestizanje konkurencije 
  • Lako je da uz pomoć njega izgradite lojalne kupce, jer je ovaj marketing napravljen po njihovom meri 

Mane: 

Svaki brend na tržištu traži najefikasniji način za dostizanje širokog obima publike. Kao početni postupak, najbolji pristup koji biste možda želeli razmotriti je ciljni marketing, jer vam to omogućava fleksibilnost da dođete do publike koju bi mogli zainteresovati vaši proizvodi ili usluge.  

Za razliku od masovnog tržišta koje se uglavnom oslanja na tradicionalna sredstva izlaganja ( televizija, radio, štampani mediji…), ciljni marketing koristi moć tehnologije i interneta da bi dostigao široki spektar ciljne grupe. 

Takođe, ovakav vid marketinga štedi vreme i novac tokom marketinške kampanje, ali je potrebno puno istraživanja i strategija da biste mogli odrediti prave segmente za ciljanje publike. 

Zašto treba da prihvatite marketing koji cilja publiku? 

Visoka stopa konverzije: Jedan od razloga zašto treba da usvojite ovakav vid marketinga je taj što on donosi visoku stopu konverzije u poređenju sa masovnim marketingom. 

Metrika je jasna: Ciljni marketing se lako može meriti u smislu rezultata koje daje. 

Dajete publici što želi: Nudi vaše proizvode i usluge samo onima koji bi mogli biti zainteresovani za vašu ponudu. 

Kako da napravite najbolju internet kampanju ciljne grupe? 

Prosto, javite nam se ili pritisnite na baner ispod, napravite profil na našoj platformi i započnite svoju internet kampanju iz snova. 

button-1

button-1

Preporučujemo

Leave a Comment

* By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.