Metode za reklamiranje iz prošlog veka, koje danas ne bi uspele

Vremena se menjaju, samim tim i metode za reklamiranje. Nešto što je bilo aktuelno sredinom prošlog veka, danas nam je smešno, a možda će za nekih pedeset godina, našim potomcima biti smešne reklame koje mi danas pratimo.

Naravno, mnoge stvari su ostale iste, jer su veoma efikasne: gađanje na emociju, lepe žene, humor, prirodno ( nativno ) oglašavanje, itd. Ali postoje i one metode koje su vremenom izumrle. Ovo su neke od njih:

Šovinisticke reklame iz 50ih i 60ih

Ukoliko bi neko danas izbacio reklamu ovog tipa, bio bi, u najmanju ruku, kamenovan.

Ipak, vratimo se u sredinu prošlog veka, kada je bilo sasvim normalno da kompanija izbaci reklamnu kampanju šovinističkog karaktera.

[crp]

Bilo je mnogo reklama koje su slale poruku da je ženi mesto u kuhinji, da je zadatak supruge da udovolji svom mužu, da učini da se on oseća ugodno. Uobičajena pojava bili su reklamni posteri na kojima su se žene prikazivale ispod svojih muževa, kako ih dvore, čak i kako ih muškarci gaze ili tuku, a one pri tom imaju veseo osmeh na licu. Ovakve slike, pratili su i dvosmisleni slogani.

Reklame za cigarete i alkohol su bile dozvoljene, bez ikakvih ograničenja

Ne znamo da li su ljudi ranije smatrali da su alkohol i cigarete toliko štetni, ali reklamiranje ovih proizvoda je bilo sasvim dozvoljeno. Bilo je  i postera na kojima su deca sa cigaretom. Neke kampanje su slale poruku kako čak i doktori puše, podržavaju ovu štetnu naviku, a prikazivani su i kako konzumiraju cigarete na radnom mestu.

Doduše ovi proizvodi se i dan danas reklamiraju, ali u ,,zavijenoj“ formi. Sećate se reklame za ,,Fast“ cigarete: ,,Kupuju se na trafici, ali nisu novine“. Reklama postoji, ali se nigde ne pominje da je reč o cigaretama.

Da se ,,Fast“ prodavao šezdesetih godina, kreator reklame bi slobodno mogao da istakne o kojem proizvodu se radi.

 Pin-up devojke, seksi a ne vulgarno

Iako se ideja za pinap devojke pojavila još krajem devetnaestog veka, izraz je postao popularan negde od 1941. godine. Reč je nastala od izraza kačiti ( pin up ), jer su obično vojnici ili sudenti, sekli slike zgodnih devojaka iz novina i kačili ih kraj svojih kreveta, na ormariće, itd.

Bilo je naravno, pinap cica koje su se slikale ( ili su ih crtali ) potpuno obnažene, ali su se za reklame koristile  slike devojaka u kupaćim kostimima, kratkim suknjicama ili majicama koje su otkrivale stomak i dekolte.

Pinap devojke su bile seksi, ali ne i vulgarne. Akcenat je stavljen na njihove noge, listove, obline …

Koristile su ih i uspešne kompanije za svoje kampanje: Koka Kola, Barbasol ( preparati za brijanje ), Filips … Najviše su bile zastupljene u reklamama za automobilsku indutriju, cigarete i alkohol.

Pinap devojke su bile aktuelne negde do sedamdesetih, kasnije je njihova popularnost opadala, da bi, dolaskom interneta potpuno nestale. Mi bi smo pre rekli da su se modernizovale i da su se iz novina preselile na pozadine računara, telefona, ali pre svega na web sajtove.

Vreme je da i vi preselite svoju reklamu na internet. Investirajte u svoj proizvod ili uslugu, tako što ćete uložiti novac u nativnu reklamu.

Adnativia Logo

Unapredite Svoje Oglašavanje - Pridružite se našoj Naprednoj Oglasnoj Platformi!

Prednosti Pridruživanja Platformi:

  • Moćni Alati za Oglašavanje: Koristite inovativne alate za dizajniranje i pokretanje efikasnih kampanja.
  • Ciljano Oglašavanje: Dostignite vašu ciljanu publiku uz naprednu analitiku i segmentaciju.
  • Podrška Eksperata: Profesionalna podrška za sve aspekte vaših oglašivačkih inicijativa.
  • Rezultati u Realnom Vremenu: Pratite učinkovitost vaših kampanja u realnom vremenu i prilagođavajte ih prema potrebi.

Započnite svoju oglašivačku revoluciju danas. Prijavite se i pokrenite kampanje koje će transformisati vaše poslovanje.

POKRENITE SVOJE KAMPANJE!

[crp]