Metode za reklamiranje iz prošlog veka, koje danas ne bi uspele

by Tamara

Vremena se menjaju, samim tim i metode za reklamiranje. Nešto što je bilo aktuelno sredinom prošlog veka, danas nam je smešno, a možda će za nekih pedeset godina, našim potomcima biti smešne reklame koje mi danas pratimo.

Naravno, mnoge stvari su ostale iste, jer su veoma efikasne: gađanje na emociju, lepe žene, humor, prirodno ( nativno ) oglašavanje, itd. Ali postoje i one metode koje su vremenom izumrle. Ovo su neke od njih:

Šovinisticke reklame iz 50ih i 60ih

Ukoliko bi neko danas izbacio reklamu ovog tipa, bio bi, u najmanju ruku, kamenovan.

Ipak, vratimo se u sredinu prošlog veka, kada je bilo sasvim normalno da kompanija izbaci reklamnu kampanju šovinističkog karaktera.

Bilo je mnogo reklama koje su slale poruku da je ženi mesto u kuhinji, da je zadatak supruge da udovolji svom mužu, da učini da se on oseća ugodno. Uobičajena pojava bili su reklamni posteri na kojima su se žene prikazivale ispod svojih muževa, kako ih dvore, čak i kako ih muškarci gaze ili tuku, a one pri tom imaju veseo osmeh na licu. Ovakve slike, pratili su i dvosmisleni slogani.

Reklame za cigarete i alkohol su bile dozvoljene, bez ikakvih ograničenja

Ne znamo da li su ljudi ranije smatrali da su alkohol i cigarete toliko štetni, ali reklamiranje ovih proizvoda je bilo sasvim dozvoljeno. Bilo je  i postera na kojima su deca sa cigaretom. Neke kampanje su slale poruku kako čak i doktori puše, podržavaju ovu štetnu naviku, a prikazivani su i kako konzumiraju cigarete na radnom mestu.

Doduše ovi proizvodi se i dan danas reklamiraju, ali u ,,zavijenoj“ formi. Sećate se reklame za ,,Fast“ cigarete: ,,Kupuju se na trafici, ali nisu novine“. Reklama postoji, ali se nigde ne pominje da je reč o cigaretama.

Da se ,,Fast“ prodavao šezdesetih godina, kreator reklame bi slobodno mogao da istakne o kojem proizvodu se radi.

 Pin-up devojke, seksi a ne vulgarno

Iako se ideja za pinap devojke pojavila još krajem devetnaestog veka, izraz je postao popularan negde od 1941. godine. Reč je nastala od izraza kačiti ( pin up ), jer su obično vojnici ili sudenti, sekli slike zgodnih devojaka iz novina i kačili ih kraj svojih kreveta, na ormariće, itd.

Bilo je naravno, pinap cica koje su se slikale ( ili su ih crtali ) potpuno obnažene, ali su se za reklame koristile  slike devojaka u kupaćim kostimima, kratkim suknjicama ili majicama koje su otkrivale stomak i dekolte.

Pinap devojke su bile seksi, ali ne i vulgarne. Akcenat je stavljen na njihove noge, listove, obline …

Koristile su ih i uspešne kompanije za svoje kampanje: Koka Kola, Barbasol ( preparati za brijanje ), Filips … Najviše su bile zastupljene u reklamama za automobilsku indutriju, cigarete i alkohol.

Pinap devojke su bile aktuelne negde do sedamdesetih, kasnije je njihova popularnost opadala, da bi, dolaskom interneta potpuno nestale. Mi bi smo pre rekli da su se modernizovale i da su se iz novina preselile na pozadine računara, telefona, ali pre svega na web sajtove.

Vreme je da i vi preselite svoju reklamu na internet. Investirajte u svoj proizvod ili uslugu, tako što ćete uložiti novac u nativnu reklamu.

button-1

button-1

Preporučujemo

Leave a Comment

* By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.

7 comments

Sandra September 15, 2019 - 12:06 pm

Pin-up devjoke su, bar meni, i dan danas nešto simpatično, a i neki ljudi ih i dalje koriste za reklamiranje.

Reply
nensi September 15, 2019 - 12:25 pm

Bože sačuvaj, gledam ovu sliku gde čovek tuče ženu i ne verujem, na šta su se ljudi primali.

Reply
Stefan Lučić September 15, 2019 - 1:18 pm

Ko je kupovao ove proizvode uopšte?

Reply
Dejan Milentijević September 15, 2019 - 2:10 pm

Možete li da napišete neki tekst o nativnoj reklami koju ste pomenuli? Šta je to, kako se razlikuje od ostalih… Čuo sam već za to, ali ne znam ništa konkreetno o tome.

Reply
Tamara September 15, 2019 - 3:22 pm

Dejane, imate dosta korisnih tekstova na našem blogu, vezanih za nativno oglašavanje, ali evo ukratko o čemu se radi:

NATIVNA REKLAMA ne izgleda kao reklama, već kao sastavni deo sajta ili bloga na kojem je postavljena. Zbog toga što ne izgleda kao reklama, korisnicima ne stvara odbojnost kao klasične reklame. Čak ih zainteresuje da kliknu na istu jer im je u sadržaju ponuđen savet, informacija ili rešenje za neki problem. Kada se korisniku otvori tekst na koji je kliknuo, u istom tekstu je na suptilan način izreklamiran neki proizvod.

Evo jednog od naših tekstova na kojem ćete dobiti više informacija: https://nativemedia.rs/blog/zasto-koristiti-nativno-oglasavanje-i-koji-su-benefiti-istog/

Reply
srki boy September 15, 2019 - 4:02 pm

Da se nadovežem … nativna reklama se takođe uspešno koristila sredinom prošlog veka, ima mnogo dobrih primera, pa možete da napišete i jedan tekst o tome 🙂

Reply
darko September 15, 2019 - 3:13 pm

Čim su ove reklame bile toliko zastupjene, znači da su uspevale kod publike. Bilo je čak i članaka u novinama ( ženskim časopisima ) koje su savetovale ženama kako da se ponašaju u kući, da budu neprimetne, da se njihov muž oseća kao kralj pored njih. Bilo je sramota da žena uživa tokom vođenja ljubavi, a što se tiče hobija, domaćica je mogla da veze, plete, itd. Pri tom na slikama su sve tip top sređene.

Reply