Minimalizam u brendiranju: Kako manje može biti više

by Tijana
minimalizam u marketingu

Elegantna, suptilna i pažljivo izrađena minimalistička marka je definitvno jedna od najpopularnijih dizajnerskih šema današnjice. Koriste ga i velika (kao što je Apple) i mala imena. Zato smo rešili da se posvetimo ovoj temi.  

Brendovi koji su kreirani po  minimalizmu dođu kao lek za oči. Pristojnošću i ne napadnošću, privlače dosta publike. Uglavnom se minimalizmom u kreiranju brenda služe tzv. elitna imena u poslovnom svetu. Međutim, nije strano da ga koriste i mala imena, koja imaju veliku želju za uspehom i penjanjem na vrh lestvice u svojoj niši. 

Šta je minimalizam? 

Kao što sama reč kaže, minimalizam je nešto manje ili mini. Prvi put se svet suočio sa ovim pojmom kada je započet minimalistički umetnički i muzički pokret posle Drugog svetskog rata. Naravno, vremenom se ovaj pojam „proširio“, pre svega zahvaljujući članovima osnivača pomenutog pokreta, i na estetiku.  

Click Here To Join Native Media

Minimalizam je obeležen uklanjanjem dodatnih dizajnerskih elemenata, tj. svega onog što je više od neophodnog. Prethodno rečeno se odnosi na sve, od muzike do arhitekture, pa i do brendiranja. 

Minimalizam u brendiranju je minimalno odstupanje od istorijskog poimanja minimalizma.  Svoje temeljne principe uzima iz navedenog pokreta i predstavlja jedinstven, kohezivan okvir koji naglašava tzv. čiste (bez nepotrebnih elemenata koji prave „nered“) i jednostavne dizajne sa preciznim fokusom.  

Minimalizam nije samo npr. odlučivanje o jednoj boji za ceo veb sajt ili korišćenje fotografija sa praznom pozadinom ne bi li proizvod odmah „upao u oko“, već mnogo više. Naime, to je kombinacija suptilnog dizajna i jasnih namera koje se udružuju kako bi pružile jasan i precizan, ali istovremeno i dopadljiv format. 

Ključ je u sadržaju 

Jasna intencionalnost znači da kreator brenda mora imati realnu sliku o svom poslovanju.  

Brend uključe mnogo stvari, od firminog stava do slike idealnog kupaca, pa do načina kako se konektuje sa svojom publikom. Zato, pre nego što krenete da svoje poslovanje „okrenete“ ka minimalističkom brendiranju, važno je da napravite plan za svoj brend, ako to do sada niste učinili. 

Fokus minimalizma je gotovo uvek u sadržaju. Na primer, ako sadržaj sadrži tekst i ilustraciju (odnosno fotografiju), oni moraju, što bi se reklo, ići ruku pod ruku. Niko ne želi da vidi zabavne i živopisne fotografije uparene sa izuzetno formalnim tekstom. 

Minimalizam u brendiranju se postiže tako što ste uljudni, pažljivi i slušate svoju publiku i klijente. Za tvorce sadržaja to znači da treba da budu specifični i kreativni. To što vizual oglasa, objave ili sličnog, nema na prvi pogled mnogo toga, to ne znači da velika kreativnost nije uključena u njegovo kreaciju.  

Tekst mora biti kratak i jasan, ali sa druge strane brend i njegova politika rada moraju isijavati iz njega. Minimalističke veb lokacije često nemaju veliku količinu teksta, tako da reklamni tekst treba vešto i kratko napisati da bi se lako integrisao.  

Fotografije treba da budu čiste i fokusirane, pokazujući tačno ono što kompanija želi od publike.  

minimalizam u brendiranju

Kreativan i dosledan  

Doslednost je još jedan kamen temeljca minimalizma. Budući da je poruka, kao i dizajn, bilo kog brenda pažljivo kreirana, ona mora naći put na svim značajnim digitalnim platformama. Za preduzeća koja žele da pređu na minimalizam, to često znači potpuni remont njihovog marketinškog materijala. 

Iako mnogima zvuči minimalno kao dosadno, to nije tako. Veliki broj njih smatra da je njegov dizajn previše „bled“ i da nema nekog napora u kreiranju, a mi vam kažemo da svako ko tako misli greši. Budući da nema mnogo elemenata, kao recimo standardne marketing strategije, sam izbor dizajna ima veću težinu, koji uključuje odluku o boji, rasporedu elementa, obradi prostora, fonta i funkcionalnosti. 

Elektronsko tržište i brendiranje 

Brendiranje na internetu postalo je jedno od najvažnijih aspekata marketinga. Ako već imate veb stranicu svog poslovanja, verovatno znate koliko je važno da je stalno usklađujete sa algoritmom i koristite SEO, ne bi li tako postali vidljiviji na elektronskom tržištu.  

Minimalizam je odlično prilagođen digitalnom oglašavanju. Budući da jako zavisi od povezanosti teksta i fotografije, minimalizam se odlično uklapa u nativno oglašavanje – najbolji vid internet oglašavanja. Naime, i u nativnom oglašavanju su prethodno dva faktora bitna. Više o nativnom reklamiranju možete pročitati pritiskom na baner ispod ovog teksta. 

Jednom kada napravite plan svog poslovanja ili brenda, red je da uradite promociju svog biznisa u digitalnom svetu jer je pristupačan velikom broju publike. Kada započnete nativnu minimalističku kampanju, onda se nalazite na pravom putu ka uspehu. 

Stisnite na baner ispod i napravite prvi korak ka uspehu. 

Click Here To Join Native Media

Preporučujemo

Leave a Comment

* By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.