| |

Moć pripovedanja u marketingu

Pripovedanje je jedno od najstarijih, ali najmoćnijih sredstava komunikacije koje imamo. Priče nam pomažu da delimo svoje iskustvo, da se angažujemo i razumemo iskustvo nekog drugog.

U marketingu, pričanje priča vam pruža povezivanje sa potrošačima na jedan emotivan i neraskidiv način. Danas brendovi dele svoje vrednosti u obliku koji manje liči na oglašavanje, a više kao na zajednički napor da se ojačaju odnosi sa kupcima.

Zašto je važno pripovedanja za marketing:

  • Priče pomažu potrošačima da vas upoznaju
  • Priče su oruđe moći
  • Priče ubeđuju i podstiču ljude na akciju

Priče pomažu potrošačima da vas upoznaju

I način na koji pričamo  i način na koji se brend predstavlja utiče na ključne metrike kao što su razmatranje kupovine i lojalnost brendu. Moć je u stvaranju priča uz pomoć kojih možemo da razvijemo željeni identitet i autentičnost.  

[crp]

Pokušajte da razmislite o brendu koji vam se posebno dopada. Sada zamislite da je taj brend osoba. Kako biste ga opisali prijateljima?

Priče su oruđe moći

Jedna od najboljih stvari u vezi sa sjajnom pričom je sposobnost da u potpunosti može „kupiti“ publiku. Razmislite o poslednjoj knjizi koju ste pročitali i koju jednostavno niste mogli da ispustite iz ruke ili kada ste poslednji put čuli neku anegdotu koja je na vas ostavila veliki utisak. Često je slučaj da ste potpuno zaokupljeni onim što čitate ili slušate. U svetu marketinga, pričanje sjajne priče može vam pomoći da ubijete monotoniju današnjeg reklamiranja, predstavljanjem nečega što je jedinstveno i zadivljujuće, čineći potrošače da zastanu, slušaju i o vama pričaju drugima.

Priče ubeđuju i podstiču ljude na akciju

Priče su daleko uticajnije u promovisanju i zadržavanju publike da za vas čuje, nego recimo baneri. Da li ste znali da kada ljudi čuju samo statističke podatke, sećaju se samo 5% do 10%“ onoga što su čuli ili pročitali? Dok kada se priče koriste za prenošenje istih informacija, zadržavanje skoči na neverovatnih 65 do 75%. Mislite o tome.

Idemo dalje…

Sada, kada shvatate važnost pripovedanja, hajde da razjasnimo šta čini zanimljivu priču? Kako trgovci stvaraju željeni osećaj i iskustvo za svog potrošača?

Pet osnovnih elemenata za koje dobre priče treba da posjeduju su:

  • Udica
  • Transformacija karaktera
  • Veza sa publikom
  • Autentičnost
  • Struktura

Udica

Udica se odnosi na osnovnu temu priče. U suštini, šta je to što će privući ljude i učiniti ih primoranim da vide šta će se desiti? Udica za potrošače treba da bude nešto neobično ili neočekivano da bi odmah privukla njihovu pažnju.

Transformacija karaktera

Kada ste privukli pažnju publike, ona je sledeći korak da ih povedete na putovanje. Priče inspirišu transformaciju. Ljudi imaju tendenciju da se identifikuju sa likovima iz priče. Stoga je od suštinskog značaja da se zna: Koju poruku želimo da prenesemo i kako će ova reklama uticati na promenu kod potrošača?

Veza sa publikom odnosno potrošačima

Priča može biti stručno osmišljena u obliku udice i transformacije, ali ako zaista ne razumete publiku kojoj pokušavate da se privučete, verovatno će se izgubiti u moru ostalih. Nije u pitanju samo poznavanje demografije, već i snažno razumevanje stvari kao što su vrednosti publike, ali i njeni motivatori.

Autentičnost

Autentičnost je možda jedan od najtežih aspekata pripovedanja u marketingu. Potrošači su oprezni jer smatraju da se u reklamama preteruje sa hvalom. Stoga je bitno da je priča istinista i zasnovano na dokazima.

Struktura

Konačno, način na koji je priča ispričana je ključna za njen uspeh. Jednostavno rečeno, veruje se da su strukture koje se sastoji od uvoda, sadržaja i zaključka najefikasnije u pripovedanju priča.

Kreativnost

Prodajni tekst mora biti pre svega kreativan. Kreativnost je magnet koji privlači korisnike da se upoznaju sa vašom ponudom. O tome zašto je kreativnost bitna, kako plasirati takav sadržaj publici i zašto je ovo jedan od najjeftinijih a efikasnih oblika marketinga, pisali smo u kratkom vodiču Zašto treba uložiti najmanje 1€ dnevno na kreativno oglašavanje?

Adnativia Logo

Unapredite Svoje Oglašavanje - Pridružite se našoj Naprednoj Oglasnoj Platformi!

Prednosti Pridruživanja Platformi:

  • Moćni Alati za Oglašavanje: Koristite inovativne alate za dizajniranje i pokretanje efikasnih kampanja.
  • Ciljano Oglašavanje: Dostignite vašu ciljanu publiku uz naprednu analitiku i segmentaciju.
  • Podrška Eksperata: Profesionalna podrška za sve aspekte vaših oglašivačkih inicijativa.
  • Rezultati u Realnom Vremenu: Pratite učinkovitost vaših kampanja u realnom vremenu i prilagođavajte ih prema potrebi.

Započnite svoju oglašivačku revoluciju danas. Prijavite se i pokrenite kampanje koje će transformisati vaše poslovanje.

POKRENITE SVOJE KAMPANJE!

[crp]