Muzičari, kako da što više ljudi sazna za vaš rad? Bilo u zemlji, bilo u inostranstvu? Pročitajte ovaj tekst!

Obožavate muziku, talentovani ste, ali šta vredi kad iza vas ne stoji velika produkcija i neki baja menadžer koji će da vas ,, probije”. Zašto biste delili zaradu sa tamo nekim menadžerima, sve to možete sami da radite, ne trebaju vam veze po klubovima. Otkriću vam tajnu uskoro.

Za početak, da se predstavim, ja sam Tamara i radim kao menadžer na Native Meida platformi. Moj zadatak jeste da objasnim novim klijentima kako radi naša mreža i kako da dođu do novih korisnika. U vašem slučaju to je publika koja će saznati koliko ste talentovan i kvalitetan muzičar.

Pa da krenemo…

Upoznajte Aleksandru iz Niša

Ona peva i svira giratu. Zajedno sa dva druga, Sašom i Stefanom ima bend po imenu Iskra. Sviraju pop-rok, dobri su, svo troje su išli u muzičku školu. Ali šta im to vredi kad su do sada povremeno nastupali samo u lokalnom kafiću, koji drži Stefanov brat.

[crp]

Svi im pričaju da od te muzike nema nikakve vajde, da pređu na narodnjake i krenu da uzimaju pare po svadbama. Oni ne slušaju tu vrstu muzike, prema tome neće ni da je sviraju, pa su zato uz pomoć Aleksandrinog dečka Janka koji se bavi digitalnim marketingom, uradili sledeće:

Janko je insistirao da se napravi sajt. Napravio im je prost sajt u WordPress-u, ali pametno osmišljen. Imao je samo dve strane, glavnu i stranu sa videima njihovog nastupa. Na glavnoj je stavio samo jedan video, na kojem Aleksandra peva pesmu ,,Nedostaješ”. To je zaista bio njihov najbolji snimak.

Kada je Janko rekao da mora i nekog teksta da se napiše na sajtu, svi su počeli da prevrću očima. Janko je insistirao:

,,Aleks, šta te je motivisalo da ovako dobro otpevaš ovu pesmu?”

,,Pa to je bilo prošle godine kada je baka preminula od kovida!”

,,To ćemo onda da napišemo!”

Janko je na početku napisao par reči o bendu. Samo dve, tri rečenice, odakle su i kako se znaju. U nastavku je pisao da je ovu emotivnu interpretaciju Aleksandra posvetila svojoj pokojnoj baki uz koju je odrasla. Tekst nije bio dugačak, ispod se nalazio video sa Aleksandrinom pesmom. Ispod videa obavezan poziv na akciju: ,,Angažujte nas na 065/859xxxxxx”.

Sam sajt naravno nije bio dovoljan!

Trebalo je doći do publike koja će da vidi taj sadržaj! Zato su se prijavili na Native Media paltformu. Pošto nisu bili pri lovi, uložili su minimalnih 25 evra za oglašavanje i napravili svoj prvi oglas.

Njihov oglas se sastojao od slike i naslova. Na slici je bila Aleksandrina slika kako peva, dok se ispod nalazio primamljivi naslov: ,,Ova devojka kida kako peva ,,Nedostaješ” od Dina Merlina”. Stavili su link do svog sajta.

Šta se delje dešavalo? Native Media je postavila njihovu kampanju na stotine sajtova njihovih izdavača, koje dnevno poseti i po nekoliko stotina hiljada ljudi. Svi oni su videli Aleksandrinu reklamu. Ljubitelji Merlinove muzike i pop zvuka su kliknuli da vide o čemu se radi, zatim bi bili prebačeni na njihov sajt i tako su saznali za Iskru.

Kampanja se vrtela nekih desetak dana. Preko Native Media na sajt su doveli oko 1000 ljudi. 20% njih se vraćalo na sajt i gledalo ostale video klipove sa sajta. Aleksandra i momci su dobili ponudu za nastupe u kafićima i barovima u Beogradu, Nišu i Kruševcu. Na kraju ih je zvao čovek koji drži luksuzni hotel u Budvi i pitao da nastupaju kod njega u bašti celo leto.

Bilo koja vrsta muzike se može promovisati na ovaj način!

Možda ste reper, možda imate trubački orkestar, možda bend za svadbe, možda nešto četvrto. I da ste neki anonimus i da ste poznato lice sa muzičke scene, uvek se možete oglašavati preko Native Media za promociju svoje muzike.

Rad na paltformi je jako prost, radi se samostalno, ako ste naučili funkcije na Instagramu, naučićete i ovde. Kako je moj posao da pomognem oglašivačima u radu sa platformom, možete me slobodno kontaktirati za više detalja na mojoj kontakt strani.

Promocija muzike na Spotify i sličnim platformama

Era interneta je omogućila muzičarima da slobodno prodaju svoju muziku, bez obzira što nisu članovi neke velike producentske kuće. Mnogo kvalitetnih pevača se snašlo i svoje pesme okačilo na platforme kao što je Spotify.

Sve je to super, ali postoji jedan problem. Neće publika sama doći na vaš Spotify profil, već je potrebno promovisati ga. To takođe možete učiniti preko Native Media platforme.

Evo dobre taktike za to:

Za početak potreban je jedan blog post ili članak u kojem će se pisati o vama kao o autoru i vašoj muzici. U članak možete ubaciti i svoje video snimke sa muzikom. Još bolje ako članak piše neka ugledna ličnost, muzički kritičar i slično.

Na kraju teksta obavezno poziv na akciju: ,,Ceo album skinite sa Spotify platforme.”

Ako nemate članak, ne znate da ga napišete ili nema ko da vam odradi taj deo posla, kontaktirajte me, mogu da vam pomognem oko toga.

Da li poznata imena koriste ovakvo oglašavanje za svoju muziku?

Naravno da koriste. Ovakva vrsta marketinga, poznatija kao nativno oglašavanje se skoro deceniju koristi u svetu muzike.

Od 2014. godine ovaj vid oglašavanja koriste velike muzičke kuće Havas Media Group i Universal Music Group, a pola godine kasnije im se pridružio i muzički časopis Billboard. Od muzičkih platformi, nativno su se oglašavali Deezer, Spotify i Pandora.

Ispalo im je super, pre svega jer na ovaj vid oglašavanja ne utiče ad bloker, te nisu bacali svoj budžet uzalud. Finansijski podaci Spotify-a iz maja 2016. pokazuju da su se prihodi od oglašavanja za uslugu striminga skoro udvostručili u odnosu na prethodnu godinu, dok je Pandora u svom izveštaju o zaradi u trećem kvartalu objavila da je njen prihod od oglašavanja porastao za 7%.

Neke od pomenutih platformi danas pomažu svojim izvođačima da do svojih novih slušalaca dođu, upravo tako što će se oglašavati nativnim putem. Naravno, izvođači im moraju platiti za tu uslugu, dok u slučaju Native Media sve radite samostalno i ne plaćate dodatno za usluge vođenja kampanja.

Za šta se još može koristiti nativno oglašavanje i kako se plaća?

Za sveeeee…. Što se tiče ove branše, preko Native Media možete promovisati svoje podkaste, audicije, koncerte, premijere, stream platforme. Apsolutno sve!

Nakon što se registrujete na Native Media uplatićete svoj budžet za oglašavanje. Kada kreirate kampanju, odlučite koliko novca od vašeg budžeta ćete uložiti u tu kampanju ( na primer uplatili ste  50 evra budžeta, a hoćete da uložite 10 za kampanju ).

Kampanja se postavi na sajtove Native Media izdavača. Na tom sajtu deluje kao još jedan zanimljiv članak i privlači pažnju vaše ciljne grupe. Svaki put kada neko klikne na oglas, biće prebačen na vaš sajt, promotivnu stranicu, YouTube kanal, zavisi šta ste ubacili. Preglede ne plaćate, već samo klikove.

Cene klika su po par eurocenti i zavise od države u kojoj se oglašavate. Više možete pogledati u Native Media cenovniku.

Evo jednog lepog iznenađenja! Za sve muzičare i one koji se bave sličnim poslovima, Native Media ima specijalnu ponudu ( naš tim inače čine ljubitelji dobrog zvuka ). Za sve nove muzičke oglašivače, koji uplate 50 ili više evra za svoj prvi budžet za oglašavanje, Native Media poklanja još 25 evra bonusa. Kreirajte svoj profil ovde.

Rad na platformi je prost, moj zadatak je, kao što sam već rekla, da naučim nove oglašivače kako se rukovodi Native Media platformom. Slobodno mi pišite na mojoj kontakt strani za sve što vam treba.

Adnativia Logo

Unapredite Svoje Oglašavanje - Pridružite se našoj Naprednoj Oglasnoj Platformi!

Prednosti Pridruživanja Platformi:

  • Moćni Alati za Oglašavanje: Koristite inovativne alate za dizajniranje i pokretanje efikasnih kampanja.
  • Ciljano Oglašavanje: Dostignite vašu ciljanu publiku uz naprednu analitiku i segmentaciju.
  • Podrška Eksperata: Profesionalna podrška za sve aspekte vaših oglašivačkih inicijativa.
  • Rezultati u Realnom Vremenu: Pratite učinkovitost vaših kampanja u realnom vremenu i prilagođavajte ih prema potrebi.

Započnite svoju oglašivačku revoluciju danas. Prijavite se i pokrenite kampanje koje će transformisati vaše poslovanje.

POKRENITE SVOJE KAMPANJE!

[crp]