Najboljih 13 saveta za pravljenje internet oglasa bez mane

fotografija

Mnogi misle da je napraviti dobar internet oglas lako i da ne moraju da slede nikakve smernice, niti da je njegova forma bitna. Upravo je to najveća greška većine oglašivača. 

Do sada je dokazano da je reklamiranje putem sadržaja, odnosno nativni oglas, najbolji format internet oglasa. Pre svega jer se u potpunosti uklapa sa internet stranom na kojoj se nalazi, pa potrošači nisu ni svesni da je u pitanju sponzorisani sadržaj. Više o tome pročitajte OVDE

Takođe, da bi vaš nativni oglas doneo željne rezultate, neophodno je da ga pravite pridržavajući se nekih nepisanih pravila. Ako ispoštujete sve navedeno, sigurno je da ćete započeti jednu uspešnu internet kampanju koja će vas dovesti do željnog cilja. 

Nepisana pravila u oglašavanju putem sadržaja su sledeća: 

1. Fotografije iz svakodnevnog života 

[crp]

Publika prvo uoči vizuelni sadržaj na internetu, stoga morate posvetiti ogromnu pažnju ovom elementu nativnog oglasa. Naime, ako je odabrana pravilno, fotografija je najbolji način da privučete pažnju publike.  

Publika ne voli tzv. „lažne“ fotografije ( kao što su one koje pripadaju ogromnom broju internet „stock“ (arhiv) platformi). Jednostavno na njih ne obraćaju pažnju. Internet publika takve ilustracije smatra istim kao prodavce koji u tradicionalnim radnjama jedva čekaju da vam izvuku pare iz džepa. 

Kako živimo u svetu Instagrama, znamo šta znače veštačke fotografije, a šta realne. Baš zbog toga, u ovom svetu, koji je prepun standardizovanih marketinških fotografija, jedna amaterska fotografija, koja prikazuje iskreno iskustvo iz stvarnog života, vam može pomoći da vas ciljna grupa primeti.  

2. Nizak kvalitet daje bolje rezultate?  

Kada je u pitanju tekst samog oglasa, onda ovo ne važi. Pošto bolji kvalitet teksta, donosi veće konverzije. Međutim, kada je u pitanju sama fotografija, onda je situacija obrnuta. Tad važi pravilo da fotografija malo slabijeg kvaliteta (od visoke rezolucije) može doneti više – pošto ljudi danas u svetu fotošopa žude za istinskim. Nesavršen znači prirodan i realan. 

3. Kontakt očima 

Oglasi koji sadrže fotografiju osobe, na primer žene koja vas gleda direktno, deluju poput magneta na potrošače i to u 9 od 10 slučajeva. Štaviše, ljudske oči su element koji drži ubedljivo prvo mesto za privlačenje pažnje u oglašavanju na internetu.  

Naime, ljudski mozak je programiran da prepoznaje lica drugih osoba i životinja. Na taj način se štiti od nevolja i opasnosti. Baš zbog toga oglasi koji prikazuju direktan pogled uvek privlače pažnju potrošača. Plus, povećava poverenje o vašem brendu kod publike. 

4. Eksponiranje cifri 

Gde god je moguće koristite brojeve u naslovu, ako ih pak ne koristite može se smatrati lošim nativnim oglasom. Naime, brojevi su dokazano odlično oružje koje uvek probudi pažnju potrošača. Takođe, kada ih koristite pišite cifre (npr.7), a ne reči (sedam). 

Publika voli liste, pre svega zato što pružaju sveukupno razumevanje sadržaja oglasa, ako kliknu na njega. 

5. Lepo ispričane činjenice uvek prodaju proizvod 

Naslov oglasa mora da opisuje njegov sadržaj i da probudi emocije kod publike. Naime, treba da u tih par reči (dužini naslova) napišete nešto sa čim će se vaša publika odmah povezati. Ako uspete da sastaviti dobar naslov, on će sigurno potrošače napraviti „gladnima“ da saznaju celu priču. 

6. Moć reči  

Mudro izabrana reč može promeniti nečije raspoloženje i motivaciju. Zbog toga, zavedite svoju publiku emocionalno nabijenim rečima.  Moćne reči imaju gotovo super herojske sposobnosti da povećaju efikasnost kampanje, pogotovo one na internetu. 

7. Ti, Vi, Vaša… 

Korišćenje zamenice „ti“ je jedno od najmoćnijeg oružja bilo kog autora oglasa. Naslovi koji se direktno odnose na čitatelja upotrebom zamenica „ti“, „Vi“ ili „Vaša“ odlično deluju na potrošače. Naime, u ljudskoj podsvesti je da se zainteresuje za članak koji se odnosi na njih, a ove zamenice imaju moć da to učine od bilo kog oglasnog sadržaja. 

8. Nisu svi superlativi sjajni 

Korišćenje superlativa poput „najbolji“, „najgori“ ili „zadivljujući“ u digitalnim naslovima ne donosi uvek željne rezultate, pre svega jer iritiraju čitaoce umesto što im ih osvajaju. 

Savremeni korisnici interneta više vole naslove sa jednim ili ni jednim superlativom, zato budite oprezni. Umesto toga poželjno je koristiti epitete.  

naslov

9. Od negativnog napravite pozitivno 

Ponekad negativni superlativ, kao što je „najgori“, nameću više klikova od pozitivnih, poput „najbolji“. Postoji nekoliko razloga za objašnjenje ovog paradoksa. Sviđalo se to vama ili ne, činjenica je da se pozitivni superlativi previše koriste. Upravo zbog toga ih potrošači i ne primećuju. Sa druge strane, negativne izjave su uvek bile intrigantne. Negativno deluje autentičnije i istinitije. 

10. Nemojte se plašiti greške 

U ljudskoj prirodi je da greši i da postaje mudriji učeći se na sopstvenim greškama. Naravno, postoji jedna bolja stvar od prethodne, a to je da ne učimo na svojim greškama, već na tuđim.  

Ljudi ne vole osećaj nespretnosti i da u očima drugih izgledaju glupo, pa baš zbog toga se trude da ne naprave neku grešku. Međutim, bez obzira na to, one se javljaju. 

11. Želje i žudnje 

Pronađite i koristite pronicljive reči koje će definisati šta vašoj publici nedostaje i za čim žudi u životu. Kad to ubacite u segmente svog oglasa, kampanja će sigurno biti uspešna. Upravo zbog ovoga je bitno da dobro istražite svoju ciljnu grupu. 

12. Pristup „kako“ 

Tehnika „kako“ sigurno doprinosi uspehu internet kampanje.  Odnosi si se na našu potrebu da poboljšamo sebe, promenimo svoj život i/ili otkrijemo znanje i iskustvo drugih ljudi.  

Formulu „kako“ možete zameniti rečima koje privlače pažnju, podrazumevaju racionalnost, kao što su: „načini“, „metode“, „tehnike“, „principi“, „razlozi“, „lekcije“ i slično.  

13. Metafore  

Iako neke slabe naslove čine previše nejasnim, metafore mogu pretvoriti vaš naslov u pravo umetničko delo. One su ključni element u definiciji nativnog oglašavanja, pa ih zbog toga obavezno koristite. 

Još nešto 

Kombinovanje pristupa je najsigurniji način za sastavljanje najboljeg oglasa. Mi smo vam prikazali različite kreativne taktike. Setite se, iskusni ribolovci retko se vraćaju kući praznih ruku, jer često koriste više od jednog štapa. Zato, upecajte čitaoce različitim udicama. 

Adnativia Logo

Unapredite Svoje Oglašavanje - Pridružite se našoj Naprednoj Oglasnoj Platformi!

Prednosti Pridruživanja Platformi:

  • Moćni Alati za Oglašavanje: Koristite inovativne alate za dizajniranje i pokretanje efikasnih kampanja.
  • Ciljano Oglašavanje: Dostignite vašu ciljanu publiku uz naprednu analitiku i segmentaciju.
  • Podrška Eksperata: Profesionalna podrška za sve aspekte vaših oglašivačkih inicijativa.
  • Rezultati u Realnom Vremenu: Pratite učinkovitost vaših kampanja u realnom vremenu i prilagođavajte ih prema potrebi.

Započnite svoju oglašivačku revoluciju danas. Prijavite se i pokrenite kampanje koje će transformisati vaše poslovanje.

POKRENITE SVOJE KAMPANJE!

[crp]