Najčešće zamke zbog kojih internet oglas ne donosi očekivane rezultate

fotografija oglasa

Uglavnom, u svim većim gradovima širom sveta, na glavnim ulicama možemo videti ogroman broj bilborda sa oglasima. Nepotrebno je reći da većina ovih bilborda ne privlači potrošače, jer je očigledno da su na njima postavljene reklame. 

Popularni sajtovi na internetu podsećaju na gore navedene velike gradove. Obično imaju na tone oglasa koji očigledno pokušavaju da reklamiraju proizvod ili neku uslugu.  

Nažalost, sama činjenica da su ovi oglasi toliko direktni pomaže publici da uključi tzv. „alarm“ tj. da na njih ne obraća pažnju. Glavni razlog zašto ovi oglasi ne funkcionišu je taj što potrošačima ne razbude radoznalost. 

Upravo zbog toga su se pojavili nativni oglasi kao održivi format u očima publike, pa kao takav pomaže oglašivačima da se povežu sa potrošačima na drugom nivou i da im ne upali „alarm“ za ignorisanje. 

Običan internet oglas VS nativan oglas 

nativni oglas
[crp]

Verovatno ste upoznati sa običnim internet oglasima, jer su oni već godinama prisutni na mnogim internet platformama. Obično dolaze u obliku banera, mada se mogu prikazivati i u drugim oblicima. U isto vreme, naše oko prepoznaje ih kao reklamu, pa ih uglavnom ignorišemo ili pak uključimo AdBlock opciju na svom pretraživaču i nikako ih ne vidimo. 

Nasuprot njima, nativni oglas prikazuje se potrošačima tako da se kod njih ne uključi „alarm“. Naime, ovakva vrsta reklame se u potpunosti uklapa (temom i dizajnom) veb strance na kojoj se prikazuje. Možemo reći da su oglasi dobro prerušeni u izgled uredničkog sadržaja veb stranice, što je i razlog zašto zainteresuju potrošače. Plus, AdBolcok na njih ne reaguje, pa su stalno vidljivi. 

Međutim, običan i nativni oglas imaju i neke sličnosti. Na primer to je korišćenje ilustracija i drugih elemenata koje pomažu u stvaranju izvanrednog sadržaja. 

Upravo su ilustracije (fotografije) u 75% slučajeva one stavke gde oglašivači najčešće naprave grešku pri kreiranju svoje reklame. 

Odabir pravih ilustracija (fotografija) za nativne oglase 

Jedna slika vredi hiljadu reči, a kada je reč o oglasima onda slika vredi još više. Zapravo, savremena nauka nam može pomoći da fotografiju učinimo super primamljivom za oko posmatrača.  

Postoji nekoliko teorija i prihvaćenih pretpostavki o našoj vizuelnoj percepciji: 

Teorija br. 1: Kako obrađujemo informacije? Naš mozak kombinuje vizuelne informacije koje dobijamo sa prethodnim znanjem kako bi na kraju interpretirao fotografiju. 

Naime, skoro 90% onog što vidimo izgubljeno je vremenom duboko u našoj podsvesti. Zbog toga kad gledamo nešto novo mozak mora da pogodi šta je to na osnovu naših ranijih iskustava ili prethodnih saznanja. 

fotografije koje se stavljaju u oglase

Teorija br. 2: Elemente slične boje lakše upamtimo, ali oni definitivno moraju imati veliki kontrast sa pozadinom da bi se istakli.  

Zvuči teško? Razdvojimo ovo po stavkama kako bi vam pojasnili: 

  • Ako imate ilustraciju sa previše detalja, onda morate pokušati da koristite manje boja 
  • Visok kontrast između pozadine i teksta je obavezan 
  • Koristite skladne boje za vizuelno uverljivi izgled. Naime, harmonija boja povećava subjektivni užitak i objektivnu sposobnost da na te boje naš mozak reaguje 
  • Ako koristite neskladne boje, budite sigurni da znate zašto to radite 
boje u oglasu moraju biti u harmoniji

Teorija br. 3: Tipografija ili font oglasa utiče na sposobnost publike da obrađuje i razume informaciju koja stoji u oglasu. 

Naime, poznati psiholog Kejvin Larson izveo je eksperiment kako bi otkrio da li „izbor fonta, raspored i razmak između karaktera može da utiče na čitavo emocijalno stanje čoveka dok gleda neki oglas.“ Rezultat je bio prilično iznenađujući: „Na publiku koja je čitala loše dizajniranu stranicu negativno su uticali, čak su kod ispitanika stvorili loše osećaje da su to realizovali i fizički, uglavnom tako što su se mrštili.“ 

Da ne bi stvorili gore navedeno osećanje, potrebno je da uradite sledeće: 

  • Odlučite se za lako čitljive fontove. Pre svega, zato što želite da publika pročita vaš oglas, zar ne? 
  • Napravite razmak između tekstualnog i vizuelnog dela sadržaja 
  • Ne stavljate ilustracije između tekstova 
fontovi u oglasavanju

Teorija br. 4: Ilustracije (fotografije) koje prikazuju ljude obično imaju više stope klikova. 

Naime u istraživačkom projektu, Istraživačkog tehnološkog centra Džordžije i Yahoo Labs, navedeno je sledeće: „Ljudska lica su snažni kanali neverbalne komunikacije.“ Istraživački tim je otkrio da fotografija sa ljudskim licima imaju čak 38% veći stepen angažovanosti od onih na kojima nema ljuskog lica.  

Fotografije sa licem osobe imaju bolji ctr

Teorija br. 5: Prodajete proizvod – pokažite ga! Prodajte uslugu – pokažite akciju! 

Verovatno biste se složili da je prodaja proizvoda bez njegovog stvarnog prikazivanja prilično teška. Dakle, pravilo je sledeće: Ako pokušavate da prodate neki proizvod, onda obavezno pokažite sliku tog proizvoda.  

Ako pak ne prodajete opipljivu robu, već neku uslugu ili program za elektronske uređaje, šta onda da radite? Ne brinite, nije teško kao što mislite I moguće je opet koristiti se ovom teorijom. Sve što treba je da objasnite kako korisnici koriste vašu uslugu, tj. prikažite akciju. 

pokazite proizvod u svom oglasu

Gde da pronađete fotografije? 

Kada želite da u svom oglasu koristite pravu fotografiju, a niste u mogućnosti da iznajmite fotografa da vam ih napravi, onda možete koristiti jedan od sledećih izvora ne bi li došli do savršene fotke: 

Stock Photos 

Iako mnogi izbegavaju korišćenja fotografija sa ovakvih mesta, pre svega jer su previše poznate na internetu, istina je da je ove fotografije odlično rešenje, ako želite da svoj budžet za kreiranje oglasa smanjite na minimum. Sve što treba da uradite je da budete kreativni i pametni, pa da potrošači ne mare što je vaša fotografija is popularnog „stock-a”. Baš zbog toga treba da osmislite neki duhovit ili originalni način da koristite ovakvu vrstu fotografije.  

Platforme koje preporučujemo sa ovakvim sadržajem su Shtterstock ili DepositPhotos, kao i dve koje možete koristiti besplatno, a to su Fickr i Pixbay

Grafika i grafikoni 

Grafikoni i grafika pomažu da se statistika ili neki njihov podatak prikažu na jedan originalan i zanimljiv način, što je izuzetno važno u tehničkim ili poslovnim oglasima. Pored toga što potrošačima pomažu da pamte brojeve, obično dolaze u raznovrsnim bojama zbog kojih vaš nativni oglas izgleda i više nego atraktivno. 

Screenshots (snimak ekrana) 

Screenshots pomaže potrošačima da vizualizuju vašu uslugu, pojačavajući njihov angažman dok istovremeno prikazuje sjajan sadržaj. 

Korišćenja VIP, filmova i serija materijala 

Ovo je odlično za proizvode ili usluge namenjene mlađim generacijama, ali budite pažljivi sa ovakvim fotografijama, jer možete da prekršite autorska prava. 

Prilagođene fotografije iz vlastite radionice 

Nekako mnogi oglašivači zaboravljaju da proizvode mogu slikati vlastitim fotoaparatom ili pametnim telefonom (ako imaju dobru rezoluciju na njemu).  

Naslov nativnih oglasa 

naslov oglasa je veoma bitan

Važno je napomenuti da nativni oglasi imaju i tekstualni segment. Uprkos činjenici da su fotografije efikasnije, one tek sa naslovom dobijaju potpuni sjaj i od njih zavisi uspeh vaše internet kampanje. 

Evo nekoliko stilova naslova koje biste želeli da implementirate u vlastite oglase: 

Lična iskustva i priče 

Imajte uvek na umu da su nativni oglasi dizajnirani tako da se neprimetno integrišu sa sadržajem veb lokacije gde su izloženi. Pisanjem zanimljive lične priče ili prepričavanje vlastitog iskustva može izgraditi ličnu vezu i probuditi interesovanje vaše publike. 

„Kako sam se obogatio zahvaljujući tabletama za mršavljenje“ 

„Ovako sam naučio da trgujem akcijama na Njujorškoj berzi“ 

Pitanja i sitnice koje svi vole 

Umesto da se bavite dubokim emocijama, možete se poigrati radoznalošću svoje publike koristeći pitanja ili tekstove o zanimljivim činjenicama.  

„10 činjenica o novom modnom stilu koje će vas definitivno šokirati“ 

„Saveti za kladioničare: Kako da znate tačan rezultat utakmice na koju želite da se kladite“ 

Intrige 

Slično kao što su sitnice koje svi vole, intriga podstiče radoznalost kod ljudi i izaziva njihovo interesovanje. Ovu tehniku možete primeniti sve dok publika i proizvod to dozvoljavaju. 

„Kako ne konzumiranje šećera može produžiti vaš život za 10 i više godina“ 

Liste 

Liste su postale izvor informacija za potrošače. Naime, navikli smo da tako brzo prihvatamo ogromnu količinu informacija da naš mozak automatski obrađuje naslove i emocije koje pri toj obradi dolaze, a upravo to liste čini izuzetno efikasnim za kampanje o podizanje svesti kod publike. 

„101 način da počnete svakodnevno da vežbate“ 

Vesti oglas 

Nativni oglasi u obliku vesti moraju biti posebno prilagođeni i dobro odrađeni. Naime, publika koja traži informaciju obično je veoma izbirljiva po pitanju izvora, pa se pobrinite da sadržaj oglasa ne dovodi u zabludu publiku i da su informacije koje se nalaze u njemu budu verodostojne. 

„Kineski Q2 porastao je za čak 6.7%. Iskoristite to“ 

Sada kad znate šta sve jedan spoljašnji izgled oglasa čini savršenim, pripremite ga po tim uputstvima. Ispravite svoj stari oglas ili pak započnite potpuno novu kampanju pomoću ovih saveta i krenite u osvajanje internet tržišta. 

Adnativia Logo

Unapredite Svoje Oglašavanje - Pridružite se našoj Naprednoj Oglasnoj Platformi!

Prednosti Pridruživanja Platformi:

  • Moćni Alati za Oglašavanje: Koristite inovativne alate za dizajniranje i pokretanje efikasnih kampanja.
  • Ciljano Oglašavanje: Dostignite vašu ciljanu publiku uz naprednu analitiku i segmentaciju.
  • Podrška Eksperata: Profesionalna podrška za sve aspekte vaših oglašivačkih inicijativa.
  • Rezultati u Realnom Vremenu: Pratite učinkovitost vaših kampanja u realnom vremenu i prilagođavajte ih prema potrebi.

Započnite svoju oglašivačku revoluciju danas. Prijavite se i pokrenite kampanje koje će transformisati vaše poslovanje.

POKRENITE SVOJE KAMPANJE!

[crp]