Native Media targeting opcije: Ciljajte u srce ciljnu grupu!

by Tijana
Vreme čitanja: 5 minuta
ciljna grupa

Uspeh vaše nativne reklamne kampanje zavisi od opcija ciljanja koje odaberete. Kakve god ciljeve postavili, treba da se usredsredite na to da pravoj publici date pravi sadržaj.

Kao vodeća platforma za nativno oglašavanje u regionu, Natiive Media nudi oglašivačima više opcija ciljanja. Možete da izaberete određene lokacije, publiku za koju je najverovatnije da će stupiti u interakciju sa vašim brendom ili da kombinujete vrste publike – samo u nekoliko klikova.

Sa toliko dostupnih opcija ciljanja, preostalo je samo pitanje koje će publika odgovarati na vaš oglas. U ovom tekstu ćete naučiti razlike između različitih opcija ciljanja i pronaći pitanja koja će vam pomoći da definišete koja je opcija prava za vas.

Native Media opcije ciljanja: Vodič

Pomoću platforme Native Media imate potpunu kontrolu nad svojim kampanjama – sami upravljate oglasima, podešavate ciljanje i sami birate opcije licitiranja. Zbog brojnih opcija ciljanja dostupnih na Native Media platformi i mogućnosti da ih kombinujete, možete da kreirate nativne kampanje sa kojima stižete do najrelevantniju publiku. Pogledajmo glavne opcije ciljanja na Native Media platformi.

Opcije ciljanja kampanje

Kao i svaka druga platforma za oglašavanje tako vam i Native Media omogućava da postavite osnovne konfiguracije ciljanja, kao što su lokacija, tip uređaja, operativni sistem itd.

Lokacija

Pomoću ciljanja lokacije možete ciljati određene zemlje. Ako ciljate manju grupu ljudi, moraćete povećate ponude za cenu po kliku da biste ostvarili veći promet.

Ako vaše preduzeće nije povezano sa lokacijom, bolje bi bilo da ciljate različite zemlje različitim kampanjama. Razdvajajući kampanje, moći ćete da prilagodite sadržaj različitoj publici i analizirate učinak oglasa na različitim lokacijama. Takođe, cena klika nije ista za sve zemlje.

Želite da dosegnete publiku koja živi u inostranstvu i govori naš jezik? Native Media platforma okuplja veliki broj domaćih portala koje posećuju i naši ljudi iz inostranstva. Proces targetiranja ove ciljne grupe je vrlo jednostavan. U postavkama izaberite lokaciju (na primer Nemačku) i izaberite jezik srpski. Vaš oglas prikazivaće se na portalima na našem jeziku ljudima iz Nemačke.

Tip uređaja

Da li ste znali da nativni oglasi prikazani na mobilnim uređajima daju dvostruko veći CTR od onih na računarima?

Zbog toga preporučujemo da podelite kampanje na osnovu tipa uređaja i prilagodite strategiju licitiranja za svaku kampanju.

Operativni sistem

Zvuči očigledno, ali ipak … Ako promovišete mobilnu aplikaciju koja je dostupna samo u App Store-u, nema smisla prikazivati svoj oglas korisnicima Android-a.

Štaviše, iOS saobraćaj je skuplji i generalno ima nešto niže stope konverzije.

Podelite iOS i Android kampanje za optimizaciju prema različitim vrednostima konverzije. Ako ciljate oba sistema u jednoj kampanji, veća je verovatnoća da će Native Media favorizovati Android (za jeftinije potencijalne kupce) i zanemariti da iOS potencijalni kupci imaju veće šanse da se pretvore u potrošače.

Retargeting (ponovno ciljanje)

Ovde možete stvoriti određene grupe korisnika koji stupaju u interakciju sa vašom veb lokacijom i ponovo ih ciljati.

Da biste kreirali publiku, biće vam potreban Native Media pixel. Kada se instalira, omogućiće vam ne samo praćenje konverzija, već i razumevanje akcija koje posetioci preduzimaju na vašoj veb lokaciji kako bi shodno tome optimizovali vaše marketinške kampanje. Jednom kada ga postavite, publika koja predstavlja posetioce vaše veb stranice i publika zasnovana na izvršenju konverzije biće automatski stvorena.

Kada je dobro da koristite retargeting opciju:

  • Kada želite da ciljate publiku koja je posetila vaš veb sajt.
  • Kada promovišete određeni proizvod koji je samo jedna od više opcija na vašoj veb lokaciji. U ovom slučaju možete odabrati da ciljate ljude koji su posetili određene veb stranice (publika zasnovana na URL-u).
  • Kada želite da dosegnete ljude koji su već preduzeli neke radnje na vašoj veb lokaciji, ali još uvek nisu izvršili konverziju (tako da će najverovatnije biti spremni da kupe ili ponove radnju).

Bela i crna lista

Da li želite da se oglašavate samo na portalima koji su vam doneli konverzije/porudžbine? Ova funkcija je za vas.

Pomoću opcije crna i bela lista moguće je filtrirati veb prtala na osnovu ID-a. Fokusirajte se na portale koji su vam već doneli neke radnje. Ovakve kampanje često imaju veći povraćaj ulaganja i efikasnije su. Potreban je alat za praćenje konverzija (npr. RedTrack)

Kvalitet saobraćaj

Ovo opcija vam omogućava da ciljate korisnike samo na kvalitetnijim veb portalima. Može vam pomoći da filtrirate veb portale s kratkim člancima, previše oglasa i generalno portale na kojima publika slabije reguje, ne morate plaćati pretplatu za alate za praćenje konverzija, mi filtriramo bolje i lošije lokacije za vas.

Ova opcija može biti posebno korisna ako ne želite da se oglašavate širokoj publici, već samo na najboljim sajtovima u mreži.

Kako odabrati prave opcije ciljanja?

Istaknuli smo neke najvažnije opcije ciljanja na Native Media platformi, ali koja kombinacija je prava za vas? Da biste pronašli odgovor, pokušajte da odgovorite na sledeća pitanja.

Da li ste ranije radili nativno oglašavanje?

Pa, ako niste vodili nijednu kampanju nativnog oglašavanja, možete odmah da izuzmete opcije koje zahtevaju korišćenje podataka iz prethodnih kampanja (retargeting).

Tada vam preporučujemo da svoje kampanje podelite prema uređaju i zemlji i testirate nekoliko opcija ciljanja publike. Na kraju ćete moći da procenite rezultat svake kampanje i kombinujete najefikasnije opcije ciljanja.

Da li poznajete svoju publiku?

Bez obzira na to da li imate bilo kakvog iskustva u nativnom oglašavanju ili ne, možete iskoristiti podatke iz ostatka svojih marketinških kampanja. Kako različite vrste sadržaja deluju za različitu publiku? Koje su metrike ponašanja korisnika za korisnike mobilnih uređaja i računara?

Iskoristite ove uvide kako prilikom kreiranja sadržaja kampanje, tako i prilikom konfigurisanja opcija ciljanja.

Koji je vaš cilj?

Da li želite da izgradite svest o brendu? Možda vam je cilj generiranje potencijalnih klijenata ili izgradnja lojalnosti? Opcije ciljanja uglavnom će zavisiti od vaših ciljeva.

Kampanje za podizanje svesti o brendu fokusirane su na davanje do znanja ljudima da vaš brend postoji i prikazivanje niza problema koje on rešava. Ako samo gradite svest o brendu, bolje ciljajte široku demografsku kategoriju. Štaviše, ako želite da dosegnete nove kupce, bolje je da izuzmete oni koji su kliknuli na oglas ili posetioce veb lokacije.

Ako radite nativno oglašavanje da biste podstakli konverzije, obavezno koristite opciju crna i bela lista i na taj način filtrirajte veb portale koji su vam doneli neke rezultate i one koji to nisu. Ako se oglašavate već neko vreme, ponovno ciljanje (retargeting) posetilaca veb stranice i opcija crna i bela lista najbolje će funkcionisati. Ako niste koristili nativnoa oglašavanje, razmislite o tome da koristite što šire ciljajnje publiku i na taj način steknete uvid, a zatim polako postepeno sužavajte filtere.

Za kraj

Native Media nudi razne opcije ciljanja. Uz konfigurisanje ciljanja publike, takođe je bitna prodajna stranica i sam proces kroz koji vodite kupca. Međutim, o ovoj temi u drugom tekstu. Budite u toku!

Kako znati koja taktika ciljanja publike vam najviše odgovara? Jedini način da naučite je testiranje. Počnite sa pokretanjem nekoliko kampanja sa različitim konfiguracijama ciljanja i nadgledajte njihov učinak. Rezultati će vam pokazati šta funkcioniše i šta treba prilagoditi.

Avanturu nativnog oglašavanja započnite registracijom za oglašivača pritiskom OVDE. U slučaju da imate još neko pitanje ili vam pak nešto nije jasno, budite slobodni da nas kontaktirate. U donjem desnom uglu sajta nalazi se čet podrška.