Nativno oglašavanje – dobar ili loš izbor za marketare

Nativno oglašavanje postaje sve popularnije u svetu digitalnog marketinga. Marketari ulažu vreme i novac u nativne kampanje, nadajući se velikom uspehu i optimalnoj zaradi. Marketinški stručnjaci sve više pišu članke u kojima ukazuju na prednosti nativnih reklama u odnosu na banere i pop-up reklame.

Međutim, da li je baš sve tako sjajno? Da li je nativno oglašavanje savršena strategija za vašu promociju brenda? U ovom tekstu govorimo o dobrim i lošim stranama nativnog oglašavanja. Razmislite da li je to dobra ili loša opcija za vašu marketinšku kampanju.

Zašto treba da ulažete u nativno oglašavanje

Nativno oglašavanje definitivno ima brojne prednosti. Sigurno nećete pogrešiti ako ga izaberete kao glavnu marketinšku strategiju. Obratite pažnju na razne njegove mogućnosti i pogodnosti, pa odlučite kako ćete primeniti u promovisanju biznisa. Navešćemo najvažnije prednosti nativ advertajzinga:

1. Fokus je na publici, a ne na brendu

[crp]

Pre kreiranja reklamnog sadržaja i prodajne strane, treba da dobro upoznate ciljnu publiku. Ona je centar oko koga se vrti nativno oglašavanje. Nativne reklame su tako kreirane da se usklađuju sa interesovanjima, željama i potrebama ciljne grupe. Istraživanja pokazuju da publika voli da upoznaje brend preko sadržaja, kao i da 3x više ljudi gleda nativne reklame nego banere.

Dobre strane nativne kampanje koje se tiču odnosa prema publici:

  • Bolje targetiranje publike. Nativ advertajzing vam omogućava da brzo i efikasno targetirate publiku preko lokacije, jezika, uređaja, kategorija i ključnih reči. Tako upoznajete potencijalne kupce, saznajući demografske, psihološke i druge podatke.
  • Nativni oglasi ne ometaju korisnike u gledanju sadržaja. Dok baneri i klasične reklame mogu da se jave kao pop-up reklame, pa da iritiraju ljude, nativni oglasi se uklapaju u veb okruženje sasvim prirodno. Ne remete pažnju, iskustvo niti namere korisnika, tako da oni nemaju negativan stav prema nativnim reklamama.
  • Bolje emotivno povezivanje publike sa brendom. Reklamni sadržaji pokreću emocije korisnika na adekvatan način, tako da polako grade emotivnu konekciju i odnos poverenja između njih i brenda. Publika upoznaje proizvode preko sadržaja i uočava njihov značaj i vrednost za svoje potrebe.
  • Jačanje želje za kupovinom. Kad se publika poveže sa brendom, to znači i njenu jaču želju za kupovinom. Marketari treba da poznaju taktike kako da pokrenu radoznalost i druge emocije publike, da bi ona želela da proba produkte i da im se ponovo vrati.
  • Stvaranje veće lojalnosti kupaca prema brendu. U marketingu nema opuštanja i spavanja, treba da stalno radite na promociji brenda. Kad se jave novi konkurenti, kvalitetnim nativnim oglasima učvršćujete odnos poverenja sa publikom. Putem nativnog oglašavanja možete da dobijete više lojalnih kupaca, tj. da vam se oni više puta vraćaju, da vas preporučuju i hvale, da budu vaši pratioci…

2. Više klikova na reklame

Možete da više zaradite jer publika više klikće na nativne reklame. One se tako kreiraju da zanimljivim naslovima, slikama ili drugim elementima privlače pažnju posetilaca. Ako na pravi način postavite određeni broj nativnih oglasa, korisnici će ih lako uočiti, a zatim kliknuti da saznaju više.

3. Veći stepen konverzije

Svaka marketinška kampanja se pokreće sa ciljem da bude veći stepen konverzije. To se može mnogo bolje ostvariti putem nativnog oglašavanja. Kada se posetioci pretvore u potencijalne i stvarne kupce, na dobrom ste putu da ostvarite uspeh na tržištu.

Da zaključimo: Zahvaljujući dobrim stranama nativnog oglašavanja, možete da puno zaradite i da imate veći broj lojalnih klijenata.

Koje su mane nativnog oglašavanja

Hajde da skinemo nativ advertajzing sa prestola! Nije toliko savršen, ipak postoje mane. Valjalo bi da naučite kako nativno oglašavanje funkcioniše. Ukoliko znate kako da na pravi način iskoristite mogućnosti nativ advertajzinga, onda neće biti suprotnih efekata na publiku.

1. Publika može da bude zbunjena

Zašto da se korisnici zbune zbog nativnih oglasa? Zato što se nativne reklame usklađuju sa izgledom i sadržajem platforme, a to znači da izgledaju kao ostali sadržaj na sajtu. Ljudi ponekad ne razlikuju sadržaj veb sajta od oglasa. Iako je to plaćeni sadržaj, a treba da naglasite da je plaćeni ili sponzorisani, korisnici mogu da imaju nedoumicu, pa zato ne reaguju adekvatno na vaše promovisanje brenda.

2. Publika se može osetiti prevarenom

Upravo zbog gore navedenog, korisnici mogu da pomisle kako želite da ih prevarite. To ih na početku odbija da vam veruju i grade negativno mišljenje o vama. Da biste predupredili ,,mržnju“ korisnika, obavezno naglasite da je plaćeni/sponzorisani sadržaj.

Kreirajte zabavan, zanimljiv i poučan reklamni sadržaj, koji nosi poruke i vrednost za život i probleme ciljne publike. Iako je promovisanje brenda, ljudi će uživati u vašim sadržajima, jer ih neće smatrati gubljenjem vremena. Naprotiv, želeće da se upoznaju sa vašim proizvodima i uslugama, zato što uvažavaju to što mislite na njihove probleme i interesovanja.

3. Treba da budete vredni i strpljivi

Strpljenje je ključ kako da uspete u nativnoj kampanji. Treba da obavite razne ,,domaće zadatke“ pre kreiranja nativnih oglasa i prodajnih strana. Najpre upoznavanje publike, definisanje ciljeva, ulaganje truda u osmišljavanju naslova, eksperimentisanje sa formama i sadržajima itd. Dug je proces dok ne objavite promovisani sadržaj.

Treba da budete uporni i vredni, da uložite vreme da biste izabrali najefikasnije strategije nativ advertajzinga. Deluje da nije lako, ali verujte da rezultati uvek dolaze srazmerno vašem uloženom trudu, vremenu i novcu. Imajte u vidu da ipak nativne reklame imaju bolje efekte, nego baneri i klasične reklame. Samo treba da koristite taktike nativnog oglašavanja na pravi način.

4. Platforma za oglašavanje može da ograniči ideje

Ovo ne mora uvek da znači. Treba da razmislite o veb okruženju, da ne biste ograničili vlastitu kreativnost u osmišljavanju nativne kampanje. Izaberite idealnu platformu koja vam nudi brojne povlastice i mogućnosti. Naročito proverite kako vaši nativni oglasi funkcionišu na platformi za oglašavanje. Prema potrebi menjajte formu ili sadržaj oglasa, čak platforma može da vam ponudi bolja rešenja za promovisanje brenda.

Saznajte mogućnosti Native Media platforme za pokretanje uspešne nativne kampanje u sledećem tekstu: Kako da pokrenete uspešnu oglasnu kampanju u 4 koraka

Odlučite šta je najbolje za vaš biznis

Postoje razlozi za nativno oglašavanje i protiv njega. Razmislite dobro šta je najbolje rešenje za promovisanje poslovanja. Da li grešite kada birate nativne reklame umesto banera? Odlučite sami.

Naše mišljenje je da nativno oglašavanje ima mnogo prednosti, ali da treba da znate njegove dobre i loše strane. Naučite kako da pravilno primenite mogućnosti nativnog oglašavanja, da bi imalo najbolje efekte na publiku i da biste ostvarili ciljeve.

Budite hrabri i kliknite na link ispod! Proverite kako nativno oglašavanje može da vam donese uspeh!

Adnativia Logo

Unapredite Svoje Oglašavanje - Pridružite se našoj Naprednoj Oglasnoj Platformi!

Prednosti Pridruživanja Platformi:

  • Moćni Alati za Oglašavanje: Koristite inovativne alate za dizajniranje i pokretanje efikasnih kampanja.
  • Ciljano Oglašavanje: Dostignite vašu ciljanu publiku uz naprednu analitiku i segmentaciju.
  • Podrška Eksperata: Profesionalna podrška za sve aspekte vaših oglašivačkih inicijativa.
  • Rezultati u Realnom Vremenu: Pratite učinkovitost vaših kampanja u realnom vremenu i prilagođavajte ih prema potrebi.

Započnite svoju oglašivačku revoluciju danas. Prijavite se i pokrenite kampanje koje će transformisati vaše poslovanje.

POKRENITE SVOJE KAMPANJE!

[crp]