Neobični primeri CTA koji funkcionišu

Šta je to što podstiče klikove na CTA (poziv na akciju)? Da li je to boja dugmeta? Da li je to ono što piše na njemu? Jedno je sigurno, na neobični pozivi na akciju niko ne ostane imun.

neobični pozivi na akciju CTA koji rade

Ne postoji čarobni vodič o tome kako da napravite poziv na akciju koji garantuje rezultate i baš zato i dosadni i neobični primeri mogu da funkcionišu.

Obično svaki marketar radi A/B testiranje ne bi li poboljšali konverzije, a deo ovog procesa može uključivati promene samog CTA. Ove vrste mikro poboljšanja mogu se fokusirati na boju, reči koje se koriste u CTA-u ili čak na oblik dugmeta.

Sa toliko mogućnosti dostupnih unutar jednog malog dugmeta ili fraze, na marketarima je da donesu odluke o tome šta najbolje funkcioniše.

Idemo sada prvo da razjasnimo svaki deo CTA.

Natpis na CTA

Kada je u pitanju pisanje dobrih CTA, biti kratak ne znači biti dosadan. Marketeri moraju da privuku pažnju svoje publike i motivišu je u jednoj kratkoj frazi.

Primeri neefikasnog, ali kratkog jezika bi izgledali otprilike ovako:

  • Kliknite ovde (Click here)
  • Prihvati (Submit)
  • Preuzmite (Download)

Ove fraze na CTA su tako česte da postaju dosadne… Ne samo da ne izazivaju emocije, već ih oko potrošača i ne registruje kao nešto novo što bi trebalo da im probudi maštu.

Bez previše reči, ovi primeri bi se mogli potpuno transformisati u CTA-e koje izazivaju emocije.

Sada ćemo da vam damo nekoliko primera kratkih CTA-a koji su daleko od dosadnih:

  • Daj mi više (Give me more)
  • Pridružite se zabavi (Join to fun)
  • Gledajte odmah (Watching right now)

Marketinški stručnjaci koji pokušavaju da povećaju angažovanje potrošača na pritiskanje njihovog CTA, mogu da se oslone na potencijal FOMO (Fear of missing out – Strah od propuštanja) kreiranjem CTA koji koriste obrnutu psihologiju.

FOMO CTA tehnika funkcioniše tako što primorava korisnike da ili izaberu željenu radnju ili onu koja nije baš laskava. Koristi njihov strah protiv njih.

FMO CTA može izgledati ovako:

Da, zainteresovan sam.

Ne, želim to da propusti.

Postoji još jedan dobro poznat poziv za akciju, koji nije čest, a daje dobre rezultate. Sastoji se od toga da opet, kao u prethodnom slučaju, budu dve opcije, ali ovde bi trebalo da budu dve opcije za dve različite grupe  potrošača.

Preuzmite voidč za…

Besplatne konsultacije

Prethodni primer poziva na akciju sa dve potpuno različite opcije su efikasne jer su tu za različite tipove korisnika na istoj veb lokaciji.

Koje boje treba da bude poziv na akciju?

Crna, siva i braon se smatraju najmanje popularnim ili najgorim bojama koje se koriste za CTA. Međutim, na nekim da ih tako nazovemo „luksuznim“ prodajnim stranicama se uklapaju baš te boje.

Crvena je npr. česta boja koju ljudi povezuju sa zaustavljanjem ili osećajem uzbune. Što nas navodi da crvena budi neprijatne emocije kod ljudi, onda je logično da razmišljamo kako je moguće da crveni CTA  navedu korisnike da kliknu na njega. Sa druge strane, crvena je bila najpopularnija CTA boja u istraživanju pre nekoliko godina, koje je uzorak sprovelo na čak 200 prodajnih stranica.

Pogledajte po procentima koje boje CTA su bile najpopularnije:

U suštini, morate gledati da se boja uklapa sa stranicom gde se dugme CTA nalazi. Ne uzimajte psihologiju boja zdravo za gotovo, već da se CTA istakne nad ostalim elementima prodajne stranice.

Neobični CTA koji su napravili pravi BUM

Internet je prezasićen reklamama, a tzv. slepilo od banera je sve veće. Baš zbog toga reklamiranje putem sadržaja gospodari među reklamama, ali i tu se morate razlikovati da bi uspeli. Prosto ono što funkcioniše za jednu ciljnu grupu potrošača, ne mora nužno raditi i za drugu. Baš tako je i sa CTA.

Evo nekih od super neobičnih primera poziva na akciju sa rezimeom zašto funkcionišu.

1. Huemor

cta dobar
c

Radi jer ako biste otišli na bilo koju veb sajt i videli poziv na akciju „Pokreni“ uz „ne pritiskaj“, sigurno bi pritisli. Prosto, znatiželja je ono što svakog od nas kopka u takvoj situaciji.

2. Point Blank SEO

neobican cta

Umesto da vas zamoli da kliknete na dosadno dugme ‘Prijavi se”, Point Blank SEO čini prijavljivanje za njihov bilten zabavnim, pa čak i pomalo komičnim – uostalom, ko ne želi da “Budite super’” (Be Awesome) ?

3. Whale and Dolphin Conservation

cta neobican a dobar

Budi emocije čitaoca i primorava ih da preduzmu akciju zbog svojih uverenja. Klikom na CTA znači da se zalažu za statistiku koju čitaju iznad poziva na akciju.

Kako da napravite neobičan CTA

Da biste počeli da pravite pozive na akciju koji se razlikuju od ostalih, ali i dalje imaju smisla za vaš brend, proizvod ili uslugu, treba da savladate nekoliko koraka. Počnite sa mapom empatije i razmislite o tome kako se vaša publika ponaša, šta kaže, šta voli da čuje i bilo koje druge obrasce koje možete da pripišete načinu na koji osećaju svet oko sebe.

Potom nadogradite prethodno navedenu mapu sa dodavanjem faza u kupovini vašeg idelanog kupca. Razmislite o tome šta stvara strah kod vaše publike u različitim fazama ciklusa kupovine i kakva druga osećanja možda imaju tokom iste. Ako možete da identifikujete saobraćaj na svojoj veb lokaciji kao potencijalnog klijenta u odnosu na novog posetioca, preporučuje se da pokušate da personalizujete svoje pozive na akciju za svaku grupu.

Zatim počnite da pravite CTA stvarajući osećaj hitnosti. Kontrastne boje bi trebalo da se koriste da bi se skrenula pažnja na poziv na akciju, obično u obliku dugmeta ili rečenice koja je linkovana.

Iako se čini da je crvena popularna CTA boja, bez obzira na njenu upotrebu u drugim aspektima našeg života, možda ćete otkriti da nepopularne CTA boje zapravo rade za vašu publiku, poput tamno sive ili crne.

Možete se fokusirati na njihove strahove, možete se fokusirati na njihov FOMO ili možete pronaći neki drugi način da se povežete sa njima. Sve što nije uobičajno, da ne kažemo dosadno ili predvidljivo, može biti dovoljan da korisnici kliknu na vaš CTA.

Similar Posts