Oglašavanje je skupo? Pratite ove korake i koštaće vas duplo manje!

by Tijana S.
Vreme čitanja: 6 minuta
nativna reklama

Dizajnirali ste odličan baner. Moderan, primamljiv, sa odličnim kontrastom boja, ali džaba, publika na njega ne reaguje. Zašto? Zato što većina, čak 54% njih, ne veruje baner oglasima, dok još veći broj isti taj baner i ne primećuje – njihovo oko je naučilo da ga ignoriše.

Postoji više okidača koji su faktor prestanka interesovanja ili totalnog ignorisanja baner oglasa. To su:

  • Tzv. slepilo za banere – Naime, prosečan potrošač je naučio da u današnje vreme ignoriše sve ono što mu je manje bitno, pa tako i marketinške oglase. Tu ne mislimo samo na banere na internetu, već i na bildborde, tv reklame, pa čak i radio reklame.
  • Izvikani oglas – Bitno je da se oglas menja, jer kao i sve ostalo u životu, tako i oglas zna da tako reći zamori ljude. Ako jedan te isti baner prikazujte nekom 30 dana i onda isti oglas produžite još 30, velika verovatnoća da ako je i bio zanimljiv na početku, prosečno oko potrošača će postati slepo za njega.
  • AdsBlock – Najveći neprijatelj većine oglasa na internetu. Alat uz pomoć kojeg oglasi postaju nevidljivi i ni ne stignu do potrošača.

Sada vaćina vas ima sklopljenu drugu strategiju u glavi, da ne bi moralo da brine o ovome. Mislite da uložite u marketing kampanju Google pretrage. Što i nije loše, ali… Uvek postoji to „ali“ koje sve kvari. Naime, ako niste spremni da unajmite nekoga da upravlja vašom kampanjom, potrebno je dosta vremena i strpljenja da biste razumeli kako sve funkcioniše… Ako ovome dodamo i činjenicu da pretraga može da vam dovede potrošače, ali ne one koji vama trebaju, shvatite da ovo nije baš tako „jeftin sport“.

Imajući sve gore navedeno u vidu, postoji puno razloga zbog kojih treba da razmislite o oglašavanju. Iako sve zvuči kao mačiji kašalj, ipak je potrebno da odvojite neko vreme za isto i naučite kako sve funkcioniše. Međutim, i dalje će vas mučiti onih 54% koji će u potpunosti ignorisati vaš baner.

Kako da tih 54% preobratim na drugu stranu?

 Svi marketari znaju da rešenje za internet kampanje uvek postoji i da ako neki oglas ne ide, uvek postoji alternativa. Naime, različita vremena, različiti oblici reklama. Kako živimo u vremenu, kada je većina potrošača naučilo da iste ignoriše, onda morate pronaći alternativu. Alternativu koja se neće ignorisati i koja će dati željne rezultate. Treba vam oglas koji ne liči na oglas!

Šta to znači „da oglas ne liči na oglas“?

Objasnićemo vam prvo na primeru koji je sigurno 99% vas već videla, a da niste ni bili svesni da je u pitanju reklama. Npr. gledate omiljenu seriju i glavni lik se jedino razbudi ako pije recimo nes espreso kafu iz njihovog kućnog aparata. Svaki dan mu isto počinje. Iako on ne mora da napomene da uzima baš njihovu kapsulu, reditelj će vam suptilno prikazati iz kog pakovanja glavni junak vadi kapsulu kafe. To je reklama koja ne podseća na reklamu i vi je primećujete. Ona nesvesno deluje na vas.

Tako da sledeći put kada se nađete u super marketi, verovatno ćete u brdu kafa za espreso aparate odlučiti da uzmete baš tu koju koristi junak serije. U slučaju da ni nemate aparat za kafu, počećete da razmišljate kako je to dobra investicija, jer se junak serije odmah razbudi uz nju. Nesvesno vi ste vezani za taj proizvod i to sve kroz priču glavnog junaka serije.

Hajde, sada da okrenemo ovu priču ipak u našu sferu delovanja – internet oglas. Kako internet oglas može da ne liči na oglas? Lako, plasirajte ga kroz sadržaj. Sadržaj koji je edukativan i zanimljiv. To je ključno. Reklamiranje putem sadržaja ili NATIVNO reklamiranje je vaša alternativa. Vaš put do ciljne grupe i reklame koja daje rezultate.

Nativni oglas ne liči na oglas. On se izlaže na velikom broju portala, pa kao takav u potpunosti se uklapa u taj sadržaj. Naime, njegova forma sadržaja ili teksta, je edukativna i zanimljiva, pa zbog toga publika ga vidi kao sastavni deo portala gde se nalazi, a ne kao oglas. Sastoji se od naslova i ilustracije, baš kao i svaki internet članak, a kada se klikne na njega dolazi se do pomenutog sadržaja. Na dnu sadržaja ima poziv da se pređe na prodajnu stranicu. Tako izgleda forma nativnog oglasa.

No, hajde da razradimo ceo plan po koracima kako da napravite savršeni sadržaj reklame koja ne liči na internet reklamu.

KORAK 1: Izgradite emocionalnu vezu

Ovo je jedan od najjednostavnijih načina za dobijanje poverenja, ali je ujedno i najteži. Od oglašivača se zahtevaju emocije iskrenosti i autentičnosti, kao i potpuni fokus na publiku. Kako da to uradite? Morate pokazati empatiju i morate zaista dobro poznavati vašu publiku. Treba da znate šta je ono što ih čini srećnim, a šta tužnim. Znate njihove probleme, da vam je stalo do njih i da iskreno želite da im pomognete. Zapamtite, nije stvar u vama, već u njima

Pokažite svojim kupcima da delite njihove strasti, interesovanja i brige, a oni će vas zbog toga kasnije nagraditi.

Postavite sebi pitanja: Ko su vaši kupci? Šta ih interesuje? O čemu brinu? Šta vole? Šta ne vole? Koji su njihovi najveći problemi?

Kada prikupite odgovore, onda im recite kako vi možete da im pomognete. Treba da budete iskreni, jer većina ljudi može da oseti kada neko pokušava samo da im „uvali“ proizvod koju ustvari nema nikakvu reputaciju u pomaganju.

Još nešto, slobodno koristite dašak humora. Publiku privlači samopouzdanje i ako napravite pošalicu na svoj račun, znači da ste prizemni, ne letite u oblacima. Pored toga humor vam može pomoći da privučete pažnju publike i pomognete im da vas što brže upamte.

KORAK 2: Društveni dokaz

Ako ispred nekog fast fooda ima dugačak red, to je verovatno zato što se glas o njemu širio ili ima najviše pozitivnih recenzija na internetu. Takođe, muzej koji ima najveći broj ocena na internetu, je i najveća atrakcija, pa nas onda ne čudi što većina pre kupovine na internetu pročita šta su prethodni kupci rekli o proizvodu… Sve to je tzv. društveni dokaz na delu i jedan od načina da se izgradi poverenje kod publike.

U ljudskoj prirodi je da koristi sve vrste „prečica“ pre donošenja neke odluke. Oslanjanje na stav što većina veruje, govori ili čini je jedna od tih prečica.

Međutim, društveni dokaz dolazi u različitim oblicima:

  • Odobrenje stručnjaka – Kako se stručnjaci ističu kao autoriteti na svim poljima, ljudi uglavnom veruju u ono što oni govore i preporučuju. Tako da je dobro da vaš sadržaj ima delove gde su istaknute stručne recenzije, fotografije… Ako imate obavezno navedite poslovne nagrade, neko članstvo u industrijskim udruženjima ili akreditaciju…
  • Potvrde slavnih ličnosti – Potvrde slavnih ličnosti da nešto deluje je uvek koka koja leže zlatno jaje. Zašto? Zato što mnogi njihovi fanovi žele da budu što je sličniji sa njima. Ako neko kome se divite koristi neki proizvod ili uslugu, verovatno ćete i sami dati poverenje istom proizvodu ili usluzi i kupiti ga. Međutim, treba da znate da smete da koristite samo fotografije slavnih osoba ukoliko imate za njih autorska prava.
  • Ocene korisnika, recenzije i svedočenja – Čak 85% potrošača pregleda recenzije korisnika pre nego što kupi neki proizvod. Tako da je uvek dobro da naslov vašeg sadržajnog oglasa, nativnog oglasa, izgleda ova „Preporučuje nas 4 od 5 korisnika…“
  • Odobrenje velikih grupa – Naime, što više ljudi koristi proizvod ili uslugu, to su proizvod ili usluga bolji. Tako da ako imate broj korisnika vaše aplikacije, obavezno to navedite u naslovu oglasa. Recimo: „Preko 1000 zadovoljnih kupaca kažu…“

KORAK 3: Dobra fotografija

Ako želite da ostavite dobar utisak, obratite pažnju na vašu fotografiju. Koju ćete fotografiju koristiti, tj. sa kojim objektima na istoj, zavisi od vaše niše. Postoji čitav niz nepisanih pravila, kada tražite fotografiju za vaš oglas. Više o ovome pročitajte pritiskom na dugme OVDE.

KORAK 4: Brendiranje

Zašto je brendiranje važno? Zato što uz pomoć njega stvarate poverenje i reputaciju kod publike. Dodajte obavezno svoj logotip ili adresu veb sajta na baneru. Ako nemate logo, nabavite ga jer je to definitivno isplativa investicija. Ne treba da uzimate skupog dizajnera, postoji pregršt veb sajtova koji vam pružaju laku izgradnju logotipa.

KORAK 5: Pričaj kao kada pričaš sa drugom

Ako želite da vam publika veruje, morate govoriti njihovim jezikom. Ljudi se generalno plaše onoga što ne razumeju, pa samim tim neće vam verovati ako ste nerazumljivi.

Jezik i reči su jedan od najjednostavnijih načina za ulivanje poverenja. Ako koristite reči koje su previše komplikovane ili nepoznate široj publici, morate odmah prestati.

Obične, jednostavne reči koje grade poverenje, otvorenost i autentičnost je ono što privlači publiku.

Za kraj

Da bi dobili pobednički oglas, gore navedene korake morate testirati. Naime, izaberete jedan ili dva koraka za jedan oglas, pa pratite šta je to što najbolje u očima publike. To se zove tzv. AB testiranje, a više o tome pročitajte OVDE.

Kada sve to odradite, neophodno vam je da izaberete i oglasnu platformu. Najbolje za nativne oglase je da izaberete platformu koja se isključivo bavi prikazivanjem istih i nema kao druge platfome i dodatne svrhe (kao recimo društvene mreže).

Pre svega, uz pomoć njih stići ćete do ciljne publike koja je u momentu kliktanja na vaš oglas zaista radoznala da sazna više o čemu se tu radi. Drugo, to je publika starije i srednje generacije, ona koja ne koristi internet uglavnom za zabavu, već i za posao i kupovinu, pa je veća verovatnoća da će stupiti u akciju i kupiti vaš proizvod.  Zbog svega toga, registrujte se još danas na Native Media platformu i započnite svoju avanturu u oglašavanju. Nemojte da čekate da konkurencija to učini pre vas.

Ukoliko imate još neko pitanje, u donjem desnom uglu sajta nalazi se čet podrška. Budite slobodni da nas kontaktirate.