Ograničeno, hitno i ekskluzivno: 3 zlata vredna izraza internet oglašavanja

by Tijana
taktike u oglasavanju

Iako je internet oglašavanje prepuno žargona, poznatih skraćenica i bezbroj popularnih novih izraza, postoje tri izraza zlata vredna koje svaki oglašivač mora da iskoristi – ograničeno, hitno i ekskluzivno. 

Ova zlatna trojka privlači svakog potrošača i teško ko može da odoli, da kad vidi jednu od njih, ne stupi u akciju. 

Ograničeno 

oglasavanje taktika ogranicavanja

Kada neki proizvod ima ograničene zalihe, korisnici uglavnom stupaju brže u akciju ne bi li ga kupili pre nego što nestane. Statistika kaže da čak 68% milenijala kupuje nešto iz straha da će nestati. Verovali ili ne, oskudnost može povećati konverzije za čak 25%. 

Taktike oskudice su efikasne, jer se većina potrošača plaši da će izgubiti dobar dil, ako ne kupi proizvod ili uslugu. Ako je proizvod dobar, potrošači rado plaćaju punu cenu. Ali, ako imaju priliku da uštede ili dobiju dodatnu korist, onda će to da iskoriste.  

Potrošači veruju da ako su stvari ili usluge teško dostupne, onda su i bolje od ostalih produkta koji su lako dostupni. 

Kako i kada da upotrebite termin „ograničeno“: 

  • Budite iskreni! Ne možete svaki mesec organizovati prodaju koristeći termin „ograničeno“. Nemojte lagati svoje kupce, jer to nije put do uspeha. Jednom kada se izgubi njihovo poverenje, teško da ćete ga ikad dobiti nazad. 
  • Prikažite koliko je preostalih artikala ostalo. Neparni brojevi imaju tendenciju da konvertuju i nadmaše parne broje u pogledu prodaje. 
  • Prikažite koliko je ljudi u toku dana kupilo vaš proizvod. Publika to voli, jer ako ga je dosta njih kupilo – to znači da je proizvod dobar.  
  • Dobro je da je popust ili posebna ponuda namenjena publici na određenom području. Zašto? Zato što će se to područje smatrati posebnim i želeće da poseduju proizvod zbog kojeg su drugačiji od ostalih. 

Hitnost 

Taktike u oglasavanju hitnost

Hitnost se stvara kada kupci osećaju da treba odmah da preduzmu mere, ako su zainteresovani za ono što nudite. Za razliku od ograničenosti, ne oslanja se na malu dostupnost. Hitnost se odnosi na rokove i vremenski ograničenu ponudu. 

Po psihologiji, ponude sa vremenskim ograničenjem povećavaju „strah od ispuštanja prilike“, a to upravo navodi publiku da kupi proizvode koje inače ne bi. Potrošači imaju tendenciju da se odluče za ograničenu ponudu, jer smatraju da je to bolji produkt od nekog drugog koji je stalno dostupna. 

Kako i kada da upotrebite hitnost: 

  • Postavite jasne rokove. Što kraći rok, veća verovatnoća da će se publika odazvati na akciju. Možete koristiti rokove kao što su: rok za dostavu sledećeg dana (ovaj tip je posebno tražen tokom popularnih praznika kada su poštanske usluge preopterećene), slanje kodova za popust sa zadanim rokom, promovisanje datuma kada se prodaja završava itd.  
  • Dobro je da koristite i tajmer za odbrojavanje. Naime, dokazano je da ovakav tip tajmera (koji pokazuje koliko je još vremena ostalo za kupovinu) povećava prihod od prodaje za 9%. 
  • Napomenite da se novi proizvod lansira i da je zato cena niska. Naravno, da će  to biti samo u ograničenom vremenskom roku, pa bolje hitno da stupe u akciju. 
  • Nemojte da se publika oseća kao da problem koji ih muči može da čeka. Na primer, ako želite da promovišete tablete za mršavljenje, onda treba da se podrazumeva da započinjanje njihovog konzumiranja ne sme da čeka sledeći mesec, već mora odmah da se krene u akciju. 

Ekskluzivnost 

Taktike u oglasavanju ekskluzivnost

Ako je nešto ekskluzivno, znači da je samo dostupno manjoj grupi ljudi. Bilo da se radi o klubu, sportskom meču ili proizvodu, svi vole malo ekskluzivnosti u svojim životima, pa ni vaša ciljna publika nije izuzetak. 

Ekskluzivnost je koncept koji je dokazan vremenom jer se potrošači osećaju kao da su deo nekolicine odabranih koji imaju pristup određenoj dobrobiti. Budući da većina ljudi o ekskluzivnosti može samo da sanja, ako im pružite tu mogućnost – učinićete ih mnogo srećnim. 

Kako i kada da upotrebite ekskluzivnost: 

  • Da biste prodali ekskluzivnost, morate istaći činjenicu da nemaju svi pristup istoj. Oni koji to urade ( a koji su deo vaše ciljne publike), osećaće se kao da su deo pobedničkog tima. 
  • Kreirajte liste čekanja i tako ćete doći do imejla (koji kasnije možete iskoristiti za slanje novosti o vašem poslovanju ciljnoj grupi) 
  • Da biste povećali osećaj ekskluzivnosti, morate da imate posebne kriterijume za one koji mogu da dobiju vašu ponudu. Na primer proizvod možete ponuditi samo publici koja koristi određeni uređaj da bi bila na internetu, publici na određenoj lokaciji ili možete koristiti bilo koju drugu kvalifikaciju (npr. „Samo za ljude sjajnog ukusa koji istinski vole luksuz i brze automobile“) 

button-1

button-1

Preporučujemo

Leave a Comment

* By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.