|

Optimizacija stope konverzije: Kako da povećate prodaju nativnim oglasima

optimizacija stope konverzije CTR

Vaši oglasi privlače puno prometa ali retko koji konvertuje. Zvuči poznato? Optimizacija stope konverzije je ono što vam treba.

Za one koji nisu upućeni, konverzija je konačni cilj vaših plaćenih kampanja. Konverzija nije nužno prodaja, već bilo koja radnja koju želite da posetilac preduzme na landing stranici.

Međutim, efikasnost plaćenih kampanja ne može se meriti brojem konverzija. Dok plaćate za svaki klik na oglas, mnogo je važnije razumeti koliki procenat klikača na kampanju zapravo preduzimaju željenu radnju. Ova metrika se naziva stopa konverzije (CR).

Veći CR uglavnom znači niži trošak po potencijalnom kupcu ili prodaji. Zbog toga morate da pratite ovu metriku i uvek tražite načine da je povećate.

Šta je optimizacija stope konverzije?

[crp]

Optimizacija stope konverzije (CRO) je postupak prilagođavanja oglasa kako bi se povećao procenat ljudi koji preduzimaju željenu akciju nakon dolaska na vašu landing stranicu.

Ovo su TRI prednosti optimizacije stope konverzije

Zašto je optimizacija stope konverzije važna?

  • Pomaže vam da povećate povraćaj troškova oglašavanja. CRO je vaš način da povećate prihod po kupcu i učinite da učinak govori sam za sebe.
  • Pomaže vam da povećate prodaju bez povećanja budžeta za oglašavanje.
  • Pomaže vam da poboljšate performanse reklamne kampanje bez trošenja vremena na stvaranje potpuno novih marketinških stranica. Sve što treba da uradite je da ponovo optimizujete ono što već imate.

Kako da znate koja je dobro merilo stopa konverzije?

Ključni pokazatelj niskog CR-a je cena kampanje po akciji (CPA). Koliko je blizu vašeg ciljanog CPA?

Cena po radnji izračunava se tako što se ukupna potrošnja kampanje deli brojem konverzija koje se mere. Što je stvarna CPA viša od ciljane CPA, to je kampanja manje isplativa. A ako se ne približavate ciljnoj ceni po konverziji, verovatno postoje „ubice konverzije“ koje je lako prepoznati i popraviti.

Razlog br. 1: Niste dali dovoljno vremena kampanji

Ovo je vrlo često pitanje za oglašavače koji započinju da vode kampanje na novoj platformi za oglašavanje. Prema našem iskustvu, to se posebno odnosi na nativne oglasne kampanje.

Preporučujemo 3-4 nedelje za testiranje, u zavisnosti od pripreme, upotrebe oglasa i podešavanja kampanje. Naravno, možda ćete videti da se stopa konverzije poboljšala i ranije, ali vidimo da za većinu klijenata kampanje ostvaruju svoj puni potencijal nakon nekoliko optimizacija i nekoliko nedelja testiranja.

Razlog br. 2: Sadržaj landing stranice se ne podudara sa naslovom oglasa

Tako je teško privući pažnju korisnika na kopiju oglasa koji već postoje kod konkurencije ili čak u drugim nišama. Fenomen tzv. slepoće (to je ono kada potrošač nesvesno ignoriše reklamu na nekom sajtu) – sada čak i najrelevantnija publika nesvesno ignoriše bilo koji sadržaj sa sličnim natpisima.

Da bi ovo izbegli, oglašavači čine da njihovi oglasi izgledaju što je moguće više usklađeni sa ostatkom sadržaja izdavača. Najčešća tehnika je stvaranje naslova u kojima je problem definisan i podrazumeva se neko rešenje. Očekujući da će pronaći sadržaj na toj temi, korisnici klikću na oglas kako bi videli landing stranicu proizvoda.

Razlog br. 3: CTA nije dovoljno opisan

CTA poput „Saznajte više“, „Instaliraj odmah“ ili „Kupi odmah“ su popularni, ali su i vrlo generički. Ključno je da tekst na CTA dugmetu bude jasan i specifičan za radnju koja se zahteva od posetioca.

Razlog br. 4: Loš dizajn i nedosledna struktura

Uredan, dobro promišljen dizajn još je jedan važan element svake odredišne stranice. Povećava poverenje, stvara fokus i pomaže u isticanju najvažnijih aspekata.

Landing stranice kojima nedostaje logička hijerarhija izgledaju zbunjujuće. Landing stranica sa visokim konverzijama je ona koja odgovara na sva pitanja koja se pojave dok se potencijalni klijent pomera po stranici.

ISPRAVNA HIJERARHIJA LANDING STRANICE

Naslov (predlog vrednosti). Npr. „Pretvorite posetioce veb stranice u zadovoljne kupce.“

Tačke bola. Npr. „Gubite 98% posetilaca?“

Rešenje. Npr. „Sa našom oglasnom platformom vaš oglas će sigurno stići do ciljne grupe.“

Prigovori. Npr. ‘Nemate iskustva sa oglasnim platformama sem onih na družtvenim mrežama?

Upućeni prigovori. Npr. „Ne brinite, naš tim je već pomogao 250+ kompanija da se registruju.“

Poziv na akciju. Npr. ‘Neka vas publika prepoznaje!’

Razlog br. 5: Obilje elemenata koji ometaju stranicu

Traka za navigaciju, iskačući baneri, više CTA tastera i hiperveze su elementi koji odvraćaju pažnju vaših posetilaca da preduzmu mere, a ne pomažu u njihovoj konverziji.

Zapamtite pravilo „jedna kampanja = jedan cilj“. Možda mislite da dodatne informacije pomažu u zadržavanju ljudi koji su još uvek u ranoj fazi korisničkog putovanja, ali u stvari bilo koji element koji nije povezan sa vašim glavnim ciljem je odvlačenje pažnje.

6. razlog: Obrazac za poručivanje/prijavu zahteva previše podataka

Da li su vam zaista potrebne sve one informacije koje se traže u vašem obrascu za hvatanje potencijalnih klijenata?

Podaci su sjajni. Ali ako preterate, uopšte nećete imati podataka. Uklonite nepotrebno polje obrasca i zadržite samo osnovne stvari na Landing stranici. Ovim ćete sigurno povećati stopu konverzije za skoro 10% .

Najčešće su vam potrebno ime i adresa e-pošte potencijalnog klijenta. Za b2b biće vam potrebna i veb lokacija kompanije.

Razlog br. 7: Iskustva korisnika

Jeste li čuli za marketing od usta do usta? Najbolji način da promovišete svoj proizvod je da naterate svoje kupce da govore o njemu.

Ovo pravilo se može primeniti na vaše landing stranice. Kada na stranici nema iskustva korisnika, gubite oko trećinu potencijalnih kupaca. Čak i ako imate jaku ponudu i zainteresovane klijente, potrebni su vam dokazi treće strane da biste dobili većinu kupaca.

Dodavanjem iskustava potrošača u obliku studije slučaja, recenzija, video svedočenja ili citata, učiniće najveći skok u vašoj stopi konverzije.

Razlog br. 8: Vrednost proizvoda ili usluge nije jasna

Bez obzira koliko je vaša odredišna stranica fensi – kada nije jasno kako vaš proizvod ili usluga donosi korist posetiocima, nećete ih naterati da se konvertuju. Prosečna kompanija se oslanja na hladne fraze i oznake koje zvuče dobro, ali pretvaraju se u loše.

Razgovarajte direktno sa svojim kupcima ako možete – procenite da li razumeju šta nudite. Dodajte ćaskanje uživo da biste pomogli onima koji ne mogu da pronađu ono što traže. Kada budete govorili jezikom svojih potencijalnih klijenata, tek onda ćete uspeti. Recite im šta dobijaju, kako će rešiti neki svoj problem uz pomoć vašeg proizvoda ili usluge. To je ono što oni traže i očekuju od vas.

Olovni magneti, poput kviza, mogu biti dobro rešenje za vođenje relevantnijih ljudi u vaš prodajni levak i rast vašeg CR.

Kako povećati stope konverzije plaćene kampanje

Sada, kada ste naučili najčešće probleme koji uzrokuju niske stope konverzije, pogledajmo sledeće najbolje prakse CRO.

Prvo identifikujte problematična područja

Procena podataka o učinku vaših trenutnih kampanja je početna tačka za CRO proces. U osnovi, zato se i zove „optimizacija stope konverzije“ – ponovo posećujete i optimizujete ono što već imate, u cilju poboljšanja rezultata.

Pre nego što dođete do ideja za prilagođavanje, treba da mapirate i pratite svaki korak koji vodi do konverzije. Proverite interakcije sa vezama, CTA tasterima, poljima obrazaca, a zatim izračunajte CVR između svih koraka, utvrdite gde gubite najviše ljudi i usresredite se na testove koji mogu da odgovore na taj određeni korak.

Na koje faktore treba obratiti pažnju?

Broj prikaza i klikova.

Vaši oglasi mogu ostvariti 1 000 klikova dnevno koji rezultiraju 10 konverzijama. To znači da je vaš CR 1%. Takođe može biti da vaši oglasi ostvare 100 klikova i ostvare 1 konverziju. CR je i dalje 1%. Međutim, to su potpuno različiti scenariji.

U prvom scenariju, može biti više razloga, moguće je da oglas privlači previše pažnje, dok landing stranica nije najbolje optimizovana. Drugi slučaj može samo značiti da vaš oglas ne privlači dovoljno pažnje i da stoga publika slabije reaguje. Problem se može rešiti stvaranjem zanimljivijog oglasa ili / i povećanjem budžeta kampanje.

CPA

Već smo rekli da ne možete da kažete da li je konverzija sama po sebi visoka ili niska. Međutim, cena po radnji je najbolji pokazatelj efikasnosti vaše kampanje. Za kompaniju za razvoj softvera čija cena po projektu prelazi 10 hiljada američkih dolara, CR od 1% mogao bi biti vrlo dobar rezultat.

Ako je cena po konverziji u kampanji ispunila vaša očekivanja, moraćete da budete oprezni sa podešavanjima koja želite da izvršite. Pokrenite testove na oglasnim grupama pre nego što promenite radno podešavanje kampanja sa najboljim učinkom.

Pisanje teksta oglasa i landing stranica

Ključ rasta konverzija je razumevanje onoga što vaši kupci zapravo žele. Obratite se njihovim tačkama bola u sadržaju oglasa i na landing stranici.

Istražite stvarne probleme svojih kupaca. Ispitajte svoje kupce. Razgovarajte sa svojim prodajnim timom da biste saznali o najčešćim primedbama koje imaju vaši klijenti. Pogledajte prethodne marketinške kampanje i proverite koje su poruke najviše odjeknule.

Otkrijte zašto su kupci došli u potragu za vašim određenim rešenjem (koje su probleme imali i šta su se nadali da će postići) i tada ćete znati šta ih psihološki pokreće kada pretražuju na mreži.

Navođenje prednosti vaših usluga / proizvoda je sjajno, ali bez predloga glavne vrednosti koji ih emocionalno pokreću, vaši oglasi se neće isticati u odnosu na ostale koji imaju iste ili vrlo slične karakteristike i prednosti proizvoda.

Razmislite o tome da li vaši kupci za određene ključne reči / fraze traže rešenje za postizanje poboljšanja ili uklanjanje bolova i prilagodite sadržaj u skladu s tim.

Previše preduzeća formuliše naslov oglasa sa „Naziv proizvoda – naziv preduzeća – opšta korist“, zašto ne bi probali naslov koji je više „[postizanje određene želje] pomoću [vrsta proizvoda]“ ili [uklanjanje problema] sa [tip proizvoda] “.

Znajte sa kim razgovarate i tada ćete znati šta da kažete.

Sada kada ste savladali sve oko optimizacije oglasa, onda je pravo vreme da se registrujete na platformu gde ćete ga prikazivati. Klikom OVDE možete postati oglašivač na Native Media platformi koja među svojim izdavačima ima ogroman broj dobro rangiranih portala i blogova. Neka počne vaša avantura u nativnom oglašavanju! Ukoliko vam nešto nije jasno ili imate neko pitanje, u donjem desnom uglu nalazi se čet podrška.

Adnativia Logo

Unapredite Svoje Oglašavanje - Pridružite se našoj Naprednoj Oglasnoj Platformi!

Prednosti Pridruživanja Platformi:

  • Moćni Alati za Oglašavanje: Koristite inovativne alate za dizajniranje i pokretanje efikasnih kampanja.
  • Ciljano Oglašavanje: Dostignite vašu ciljanu publiku uz naprednu analitiku i segmentaciju.
  • Podrška Eksperata: Profesionalna podrška za sve aspekte vaših oglašivačkih inicijativa.
  • Rezultati u Realnom Vremenu: Pratite učinkovitost vaših kampanja u realnom vremenu i prilagođavajte ih prema potrebi.

Započnite svoju oglašivačku revoluciju danas. Prijavite se i pokrenite kampanje koje će transformisati vaše poslovanje.

POKRENITE SVOJE KAMPANJE!

[crp]