Ovaj vid marketinga je totalno bezveze

by Tamara

Da li vam se desilo da posetite neki sajt, pregledate ga, skakućete sa članka na članak, a onda negde u uglu tog sajta vidite naslov koji vas privuče. Taj naslov obično nudi rešenje za neki vaš problem:

  • Kako skinuti salo sa stomaka?
  • Rešite se kurijeg oka!
  • Proputujte Evropu sa malo para!
  • Odličan posao od kuće, od kojeg možete zaraditi na hiljade evra!

… ili nešto drugo, što je u tom trenutku delovalo kao članak koji će vam promeniti ili olakšati život.

Kliknuli ste na članak i začudili se

Nakon što ste ugledali članak, kliknuli ste na njega. Odjednom obrt! Niste više bili na istom sajtu, već se otvorio novi sajt u vašem bronseru gde se pojavio članak koji želite da pročitate.

Tada ste počeli da čitate o problemu koji vas muči, kakve su posledice, šta sve može da se izdešava ako se ne reguliše na vreme …  A onda se kao rešenje tog problema pojavljuje proizvod koji može da reši sve vaše muke.

Na kraju teksta stajao je i link preko kojeg možete kupiti taj proizvod. Verovatno je dobar deo vas i kliknuo na taj link, prebacio se na neku onlajn prodavnicu i, na kraju, kupio proizvod, koji vam je regulisao određeni problem.

Pitate se kakav je to oblik reklamiranja i kakve posledice nosi. Odgovor se nalazi u ovom linku. Bacite pogled, pa se vratite na ovaj tekst da dobijete pojašnjenje.

Šta se dalje dešava?

Da li ste kliknuli na link koji smo ubacili u prethodnom pasusu? Da li ste pročitali o čemu se zapravo radi?

… e, pa upravo ste postali žrtva nativne reklame i uverili ste se u efikasnost iste. Da li se osećate prevarenim? Ili ste, ipak, otkrili, idealan način da reklamirate svoj proizvod ili uslugu?

U prethodnom delu teksta smo vam bukvalno opisali kako izgleda jedna nativna reklama.

Evo više detalja

Nativna reklama ne izgleda kao obična reklama, već kao još jedan članak na sajtu na kojem je istaknuta. Upravo zbog toga što ne izgleda kao reklama, nije odbojna, već nudi rešenje za neki određeni problem, koji muči vašeg potencijalnog kupca.

Kada korisnik klikne na vašu reklamu, biće prebačen na članak koji govori o određenom problemu koji muči pomenutog korisnika. U članku se nalaze detalji tog problema, moguće posledice i na kraju vaš proizvod koji može poslužiti kao idealno rešenje za taj problem.

Konkretan primer

Ako, recimo, prodajete šampone protiv opadanja kose, vašu reklamu ćemo okačiti na sajtove o lepoti i zdravlju, koji se bave i temama vezanim za negu kose.

Vaši potencijalni kupci, posećuju redovno takve sajtove u nadi da će pronaći način da preporode svoju kosu ili pronađu rešenje za svoj problem. A onda ugledaju članak, odnosno, nativnu reklamu, kliknu na nju i dobiju ideju da kupe vaš šampon koji će im pomoći.

Cilje nativne reklame je ispunjen, dobili ste novog kupca, koji će redovno kupovati vaš proizvod.

Ovo je samo jedan primer, nativna reklama se može primeniti i na druge proizvode, usluge, čak i na humanitarne akcije, itd.

Zašto baš nativna reklama?

Znate i sami kako reklame utiču na vas. Kada gledate televiziju i krenu reklame, verovatno menjate kanal ili odete do toaleta, dok ne počne ponovo film koji u tom trenutku pratite. Reklame na TV-u vas i ne interesuju previše i jedva čekate da prođu. Kada surfujete netom, skoncentrisani ste na sadržaj koji guglate, a ne na banere koji vam se pojavljuju sa strane.

Ovi načini reklamiranja su veoma skupi, a ljudi baš i ne obraćaju pažnju na njih.

Nativno, odnosno prirodno reklamiranja koriste i velike svetske kompanije. ,,Netfliks” je na ovaj način reklamirao svoje serije poput ,,Orange is the new black” i ,,Narcos”. Ako ste gledali jednu od ove dve serije, moguće je da ste bili pod uticajem i Netfliksove nativne reklame, a da niste ni bili svesni toga.

I kompanija ,,Dell” često koristi nativno oglašavanje, a 2017. godine su javno potvrdili da im se ovaj vid reklamiranja, itekako isplatio.

Nativna reklama privlači pažnju čitaoca, koji je skoncentrisan na njen sadržaj. U tome je njena prednost u odnosu na druge metode reklamiranja.

I uopšte nije skupa! Sami određujete njenu cenu i plaćate po kliku na vašu reklamu. Dakle, koliko je reklama uspešna, toliko i plaćate. Nema skupih banera, na koje niko ne obraća pažnju.

I vi možete imati uspešnu reklamu i povećati svoju prodaju za čak 300%. Sve što je potrebno jeste da se prijavite na sajt Native Media i postanete naš oglašivač.

button-1

button-1

Preporučujemo

Leave a Comment

* By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.