Ovako će tvoje poslovanje biti u centru pažnje

by Tijana S.
Vreme čitanja: 4 minuta
reklamiranje kroz priču

Bavite se nekim biznisom i za isti ste napravili ste super baner, ali kao da i pored neodoljivog dizajna, publika na njega ne reaguje. Nije problem u baneru, on je verovatno skrojen po meri, već je problem u tome što je prosečan potrošač naučio da iste ignoriše. Ako ste sada potonuli i mislilte „pa kako onda da me neko primeti, kako da napravim efektivnu reklamu“, odmah da vam kažemo da alternativa postoji i to alternativa koju prosečan potrošač voli!

Volimo da čujemo priče, volimo da ih pričamo, volimo da komuniciramo kroz priču i što je najvažnije povezujemo se sa drugima kroz priču. Ovo poslednje je veoma bitno u marketingu, jer se tako publika povezuje sa brendom ili vašim poslovanjem, tačnije sa pričom o brendu. Sve što treba da uradite je da ispričate priču o svojoj kompaniji: ko ste, šta predstavljate i koji su vaši ciljevi. Da li vam sada ovo zvuči smešno? Hajde da vam objasnim kroz primer dva giganta u svojoj branši na tržištu.

Espadrile koje su zaludele svet

Nešto starije generacije, koje su imale priliku da žive u EX-Jugi se sećaju espadrila ili špagerica iz tog vremena. Jedno vreme su baš bile popularne. Nema ko ih nije nosio leti. Onda kao da su isparile. Skoro i da smo zaboravili na njih, da bi se u jednom trenutku na velika vrata vratila na svetsko tržište. Za njihovo novo stupanje na „crveni tepih“ je glavni krivac kompanija TOMS Shoes.

Odmah su espadrile počele da proizvode i druge kompanije koje su u biznisu obuće, ali nekako su se ljudi uvek pre odlučivali za TOMAS, a ne neko drugo ime. Nije tu presudnu reč imao ni dizajn, ni ime brenda (jer espadrile pravi i Replay recimo, pa nikada nisu doživele uspeh kao TOMAS), već nešto treće. Presudila je priča!

Znate kako je TOMAS Shoes došao na ideju da proizvodi espadrile? Kako se osnivač kompanije, Blake Mycoskie, odlučio baš za ovu vrstu obuće? Tako što je tokom putovanja u Argentini bio svedok teškoće sa kojima su se suočavala siromašna deca koja su odrastala bez obuće. Došao je na ideju da kreira obuću koja će biti jednostavna, udobna i da će kupovinom iste ljudi pomoći nekom drugom.

Naime, za svaki kupljen par espadrila TOMAS, kompanija poklanja jedne par espadrila deci koja su tako reći bosonoga, tj. njihovi roditelji ne mogu da im pruže to zadovoljstvo da im kupe obuću.

Ovim činom TOMAS je stvorio tzv. pravu vrednost kupovine njihovog proizvoda, a milenijalci to i te kako cene i znaju takav brend da dignu do nebesa ako treba. Oni su pružili i više nego vredan sadržaj publici, sadržaj zbog kojeg će se oni osećati angažovano u pomaganju drugima, a usput i sebi će pričiniti zadovoljstvo kupovinom novih espadrila.

Da li ste posle ove priče poželeli da kupite TOMAS espadrile? Bar 90% vas jeste. Eto koliku vrednost ima ispričana priča.

Osećajte se kao kod svoje kuće

Da ne mislite sada da kroz priču treba nešto da se pokloni da bi ona bila uspešna, ispričaćemo vam još jednu, skoro svima dobro znane kompanije – Airbnb.

Naime, Airbnb je poznat po tome da svoje kupce stavlja u središte onoga što radi. Kupac najbitniji! Gde je to središte? U domu, naravno! Kompanija je želela da putnici i domaćini vide Airbnb na drugačiji način od jednostavnog iznajmljivanja prostora. Želeli su da se bukiran smeštaj preko njih turista smatra tako reći drugim domom. Dom je ono što čini da se čovek oseća ušukano i lepo, i nikada ne može da se meri sa iznajmljenim smeštajima u klasičnim turističkim objektima. Jednostavno, kada ste u nekom domu, doživite neko mesto drugačije, kao meštanin da  kažemo, od onoga kada ste u hotelu.

Tako je Airbnb postao brend povezan sa domom fokusirajući se na stvarna iskustva koja samo dom može pružiti. Vi tamo nećete tražiti klasične opise smeštaja i iskustva sa istim od kompanije, vi ćete na Airbnb-u naći iskustva putnika – tako Airbnb poštuje reč kupca i stavlja je na prvo mesto, pre svega ostalog. To je njihova priča, priča putnika!

Učite na ovim primerima

TOMAS i Airbnb imaju nešto zajedničko – priče svojih kompanija su isprepletali sa pričom prosečnog potrošača, sa pričom ljudi kojima je pomoć neophodna, sa pričom iz komšiluka. Ove priče privlače potrošače bolje od bilo koje reklame koja „vrišti“ KUPI ME.

Pronađite svoju priču i podelite je pomoću sadržaja. Pokažite svojoj ciljnoj grupi da imate istinske prave vrednosti, vrednosti koja će ih emotivno dodirnuti, vrednosti zbog koje će vašu priću uz prvu kafu ispričati prijatelju, vrednosti zbog koje će vašu priču pamtiti i što je najbitnije priču zbog koje će se vezati za vas.

THOMAS i Airbnb nisu svoje priče širili po društvenim mrežama, jer obe komapnije znaju da je svrha društvenih mreža pre svega da zabave publiku, a ne da ih informiše o kompaniji ili privlačenju ciljne grupe. Društvene mreže su pre svega za horde fanova poznatih ličnosti i brendova. THOMAS i Airbnb su svoje priče podelili preko sadržaja na raznim portalima, tamo gde je relevantna pbulika. Publika koja želi da sazna nešto novo, publika koja želi da izvrši akciju, publika koja je u potrazi.

Kako vi možete učiniti isto? Lako. Ispišite svoju priču. Teško vam je da to lepo sročite? Ne brinte, mi smo tu da vam pomognemo. Posle tu priču treba da postavite na platformu koja se bavi reklamiranjem sadržaja, tj. koja će vaš sadržaj postaviti na informativne portale i poznate blogove. Treba da započnete marekting kampanju. Ako vam je i to problem, ne brinite, jer vam nudimo i tu uslugu – da umesto vas vodimo vašu marketing kampanju putem sadržaja. Naš tim se ovim bavi već godinama i budite sigurni da ste u pravim rukama. Uz pomoć nas vaše poslovanje može postati prepoynatljivo na tržištu. Ako vam i posle ovog teksta još nije jasno šta je reklamiranje putem priče i kako se takve kampanje vode, zakažite BESPLATNE konsultacije klikom OVDE.

.

5 1 глас
Article Rating
Претплати се
Обавести о
guest
0 Comments
Уграђене повратне информације
Погледај све коментаре
0
Волели бисмо да чујемо ваше мишљење, молимо вас да пошаљете коментар.x
()
x