Ovakva reklama redovno pravi kovnerzije

by Tijana S.
Vreme čitanja: 4 minuta
konverzije

Postavili ste baner na nekom sajtu. Dizajnu me je odličan. Primetan je. Publika ne može da ga ne primeti i radno klikne na njega. Međutim, to je to! Kako uđu na prodajnu stranu, skoro pa niko ne izvrši konverziju iliti akciju. Nešto vam fali, toga ste i sami svesni, ali ne znate šta. Pitate se da li ste se izgubili u moru drugih banera? Niste, jer da je tkao niko na njega ne bi ni kliknuo. Očajnički pokušavate da nađete taj deo što fali, jer želite da publika koja je već kliknula na vaš baner, poželi da kupi vaš proizvod. Fali vam drugi format marketinga koja vodi do sigurnog uspeha na tržištu – sadržajni marketing ili marketing kroz priču!

Pojasniću vam kroz najjednostavniji primer koja je razlika između tzv. tradicionalnog marketinga i onog koji se radi kroz priču.

Tradicionalni marketing bi bio ovo: Ovaj prašak je najbolji na svetu, nema mu ravnog!

Dok marketing ispričan kroz priču bi dokazao tvrdnju koju daje tradicionalni marketing, a glasio bi recimo ovako:

Nataša ima dete koje ima jako osetljivu kožu, pa mora da brine koji prašak za veš koristi, pošto od većine praškova njenom sinu se  pojavljuje osip. Pokušala je biljne praškove, ali nisu dobro skidali fleke.

Jednoga dana dok je išla ka dečijem butiku koji se nalazio u blizini njene kuće, naletela je na komšinicu, koja se skoro doselila u kraj. Bila je sa svojom malom devojčicom kojoj se u tom momentu prosuo sok od borovnice po beloj majici. Devojčica je bila očajna i počela da se izvinjava mami, a komšinica se samo nasmešila i rekla da mamino zlato ne treba da brine.

Rekla sam joj koja je srećnica, pošto njeno dete može da nosi stvari koje su oprane u bilo kom prašku, a ona se nasmejala i objasnila mi da njena devojčica ima problem sa kožom isto baš kao moj sin. Onda mi je otkrila taj i taj prašak i rekla da odlično skida fleke i što je još bitnija njena ćerka od njega nema osip. Umesto u butik, otišla sam do obližnjeg super marketa i kupila prašak koji mi je komšinica nahvalila. Isprobala sam ga i oduševljena sam! Sada moj sin može da radi svoje vragolije, a kada se isfleka, ja se više ne stresiram.

Sada i sami možete da vidite koja je razlika marketinga kroz priču i onog tradicionalnog. Dok tradicionalni sa neba pa u rebra samo vam kaže „MI SMO NAJBOLJI“, sadržajni marketing ili ispričan kroz priču pruža mogućnost da se prosečan potrošač identifikuje sa proizvodom ili uslugom i zbog toga je učinkovit. To nije samo priča koja će se jednom čuti i ispariti, to je priča koju će prosečnom potrošaču stalno biti u glavi kada bude birao marku praška za veš. Misliće na svoje dete, čak i ako nemaju nikakve ospice od ostalih praškova, oni će hteti ovaj jer ne izaziva nikom ništa, a skida podjednako fleke kao ostali. Tako se gradi brend.

Da sumiramo, sadržajni marketing vas izdvaja od konkurencije održavajući vašu poziciju autoriteta u sferi tržišta istih ili sličnih proizvoda. Jer ako potrošaču kažete samo MI SMO NAJBOLJI i date mu cenu ili vodič gde da kupi vaš proizvod, on nema ništa da se sa tim identifikuje. Kako da bude siguran da ste najbolji? Ako mu date priču, e tu je druga stvar. Ne samo da ćete tako reći dobiti potrošače već ćete sigurno postati prepoznatljivi na tržištu.

Samo sebe stavite u kožu prosečnog potrošača i zapitajte se koji biste vi proizvod pre kupili? Naravno, da ne biste onaj koji nema nikakve dokaze o svojoj „savršenosti“.

Marketing kroz priču nije ništa novo, star je vekovima. Svi mi pre nego što kupimo nešto uglavnom se raspitamo za iskustva drugih sa istim proizvodom. Nekada se to radilo bukvalno kroz priču, danas tražimo ista ta iskustva na internetu.

Prema tome, znate šta vam je činiti. Počnite da koristite priču, tako ne samo da ćete se izdvojiti od svih ostalih, već ćete dobiti više vernih potrošača. Onih koji će iznova i iznova kupovati vaš proizvod i radno ga preporučivati drugima.

Kada napravite ovakav vid reklame onda je bitno da je izlažete na relevantnim mestima. Ne, to nisu društvene mreže, niti pretraživači, već su to portali raznih vrsta (u zavisnosti šta reklamirate) i blogovi u vašoj sferi. Tamo publika dolazi da čita sadržaj, tamo publika dolazi da se informiše, tamo ćete dobiti sigurno verene potrošače. Ovakav oglas se postavlja na platrome za oglašavanje putem sadržaja.

U slučaju da i dalje niste spremni da napišete svoju priču kako treba, ne brinite, mi vam možemo učiniti isto. Naš tim se ovim bavi već godinama i kako smo lideri na Balkanu, ne treba da brinete da li će vaš oglas biti dobro skrojen.

Ovakav oglas se dakle postavlja na platforme za oglašavanje putem sadržaja, a jedna od takvih je i Native Media.

Zašto baš treba da izaberete Native Media?

Pored toga što smo lideri u regioni i što nam je tim stručan, Native Media ima veliki broj izdavača na svojoj platformi (blogova i portala koji postavljaju naše oglase), lak sistem za targetiranje i uostalom postavljanje cele kampanje. Native media daje 25 evra kredita za oglašavanj svakom novom oglašivaču. Pored toga imamo podršku koja brzo odgovara na sva vaša pitanja i nedoumice (nismo automatizovani sistem, tako da ćete sigurno pričati sa nekim od krvi i mesa, tj. živim bićem, a ne robotom). Pritisnite OVDE i napraviti prvi korak ka uspehu na tržištu.