Ovih 10 grešaka treba da izbegavate kada započinjete onlajn poslovanje

greske u novom poslovanju

Svaki korak pri pokretanje onlajn poslovanja je bitan, baš kao kada se započinje tradicionalni oblik istog. Odmah na početku svako pokušava da izgradi kredibilitet. Zbog toga je bitno da izbegnete neke uobičajene greške pri započinjanju onlajn biznisa. 

Naime, iako su prepreke koje se stvaraju pri otvaranju onlajn biznisa manje od onih kada se isti otvara na uobičajeni način, većina internet poslovanja propadne uglavnom zbog dole nabrojanih greški.  

Zato, ako želite da gradite uspešan biznis na internetu, onda gledajte da izbegnete sledeće: 

1. Nemate strategiju 

Mnogi smatraju poslovni plan domaćim zadatkom koji ne žele raditi, ni ne shvatajući da planiranje i te kako pomaže i vodi ka uspehu. Ne treba vam poslovni plan od 20 ili 30 stranica da bi vodili uspešno poslovanje, ali morate znati ko su vam kupci, šta prodajte i koliko je publika spremna da plati za vaš proizvod ili uslugu. Naravno, neophodno je i da procenite koliko vam je novaca neophodno za pokretanje biznisa i koliko će vam trajati početnički kapital. 

2. Previše se fokusirate na sitnice 

[crp]

Naime, vlasnici novih poslovanja su uglavnom opterećeni detaljima. Ne radite to. Kada se usredsređujete na stvari kao što je izgled vizitkarti ili dizajn logotipa, osnivači gube dragoceno vreme. Umesto toga, koncentrišete se na zadatke koji će vam pomoći da poslovanje pređe na sledeći nivo. 

3. Ne brinete o novcu 

Postoji velika šansa da će vaše poslovanje ostati bez finansija pre nego što zaradite. Zbog toga je bitno da znate sa koliko finansijskih sredstava raspolažete, koliko od toga morate da uložite i razradite strategiju kako da uloženo povratite preko kupaca ili korisnika vaših proizvoda ili usluga.  Prečesto se vlasnici poslovanja, velikih i malih, muče da prikupe sredstva kada je već prekasno. Umesto toga, razradite finansijski plan u kojem ćete detaljno opisati koliko vam je novaca potrebno da bi postigli svoj cilj. 

4. Potcenjivanje onoga što prodajete 

Bez obzira da li prodajete proizvod ili uslugu, cenu morate podesiti da bude isplativa. Nemojte se samo osvrtati da vidite koliko iste namene ili sličan proizvod nudi konkurencija, već izračunajte koliko ste u njega uložili i naspram toga odredite njegovu tržišnu vrednost.  

5. Zanemarivanje korisničkog servisa 

Sa toliko poslovnih transakcija koje se dešavaju putem interneta, lako je zaboraviti da su kupci ljudi koji žele lepo iskustvo sa vašim sajtom ne bi li mu se opet vratili. Zato je neophodno da imate na neki način interakciju sa njima. Nije bitno da li je to putem lajv četa, ankete, komentara, mejla… Takođe, poželjno je da pregledate društvene mreže i vidite šta publika misli o vama.  

6. Dajete previše, a ne dobijate ništa zauzvrat 

Lepo je da mislite na svoju ciljnu grupu i ponudite im nešto besplatno. Međutim, troškovi besplatnog proizvoda mogu lako da isprazne vašu kasu. Zbog toga razmislite da ponudite nešto korisno i nematerijalno u zamenu za njihov mejl. Poklon može biti besplatna elektronska knjiga, recept, uputstvo, vodič, kurs itd.  

7. Vodite marketing kampanje samo po društvenim mrežama 

Većina novih poslodavaca misli da će ciljnu grupu naći samo na društvenim mrežama i ne razmišljaju o drugim platformama za oglašavanje. Ovo je tipična greška u početnim koracima. Naime, oglašavanje na društvenim mrežama jeste dobro, ali nije najbolje. Plus, jeste da živimo u svetu društvenim mreža, ali imajte na umu da je u poslednje vreme popularno biti hipster i vraćati se starom životnom stilu, a jedan od toga je ne „visiti“ na društvenim mrežama stalno, već minimalno. Zbog toga pokrenute najbolju internet kampanju koja se trenutno nudi na svetskom tržištu, nativnu kampanju. Više o tome pročitajte OVDE

8. Zapošljavate bez fokusiranja na poslovni plan 

Novi preduzetnici uglavnom žure pri zapošljavanu, ne bi li brzo popunili pozicije i krenuli sa oživljavanjem firme. Međutim, to nije dobro, jer rizikujete da stvorite tim koji neće biti dobar. Dakle, prilikom zapošljavanja tražite radnike koji imaju veštine koje vi ne posedujete ili neko drugi iz kompanije. Ako u startu izaberete dobru ekipu, sigurno ćete doći do svog cilja. 

9. Potcenjivanje opsesije  

Na dobru staru izreku, da treba da postoji ravnoteža između posla i privatnog života, odmah treba da zaboravite – barem jednu ili dve godine od početka započinjana novog biznisa. Naime, do velike ideje se ne dolazi kad vi to hoćete i o njoj se ne misli samo u određenom vremenskom roku. Ona vas može zadesiti dok ručate ili radite neku drugu radnju. Jednostavno, neka prosta stvar, pokrene vaš mozak ka ideji koja je zlata vredna. Prema tome, nemojte imati opsesiju da treba da je smislite dok ste u kancelariji. 

10. Mislite da jedna veličina odgovara svima 

To što neki proizvod ili strategija donosi uspeh nekoj kompaniji, ne znači da će isto učiniti i vašem poslovanju. Uvek ono što čitate i vidite o konkurenciji uzmite sa rezervom. Bilo bi idealno da testirate svoj proizvod koristeći minimalni finansijski i resursni rizik, ne bi li sto posto bili sigurni da će doneti uspeh vašem poslovanju. 

Adnativia Logo

Unapredite Svoje Oglašavanje - Pridružite se našoj Naprednoj Oglasnoj Platformi!

Prednosti Pridruživanja Platformi:

  • Moćni Alati za Oglašavanje: Koristite inovativne alate za dizajniranje i pokretanje efikasnih kampanja.
  • Ciljano Oglašavanje: Dostignite vašu ciljanu publiku uz naprednu analitiku i segmentaciju.
  • Podrška Eksperata: Profesionalna podrška za sve aspekte vaših oglašivačkih inicijativa.
  • Rezultati u Realnom Vremenu: Pratite učinkovitost vaših kampanja u realnom vremenu i prilagođavajte ih prema potrebi.

Započnite svoju oglašivačku revoluciju danas. Prijavite se i pokrenite kampanje koje će transformisati vaše poslovanje.

POKRENITE SVOJE KAMPANJE!

[crp]