Ovo je savršena reklama: Kreirajte oglas koji publika neće ignorisati

by Tijana S.
Vreme čitanja: 6 minuta
vodic za internet reklamu

Svaki dan se susrećemo sa internet oglasima. Ima ih pregršt. Uglavnom ih ignorišemo, ali po neki nam i zapadne za oko… Baš zbog toga, mnogi se pitaju da li se oglašavanje isplati? Naravno da DA! Ne donosi svaki oglas željni rezultat, već samo onaj dobro skrojen.

Mnogi smatraju da je oglašavanje na internetu jeftinije nego druge vrste oglašavanja. Veliki procenat tih koji to smatraju ne žele da ulože ni malo, a hoće da dobiju mnogo. Jednostavno, „sklepaju“ (ne znam koji bi drugi izraz mogli da upotrebimo) neki baner u aplikacijama za pravljenje istih, postave ga na neku od platformi i misle to je to. Međutim, posle nekoliko dana kada vide da se ništa ne dešava, onda uglavnom krive oglašavačke platforme i to najčešće rečenicom „Hoće da im dam više para po danu, pa moj oglas i ne prikazuju“ ili kažu „ovo je bacanje para“.

Da bi dobili oglas koji je učinkovit ne treba da izučavate nuklearnu fiziku, ali treba da znate kako da ga napravite i gde da ga postavite, ali pre svega treba da znate svoju publiku – jer za njih pravite oglas.

Kako marketari prave oglase?

Marketari prate publiku, prate trendove. Znaju tačno šta treba kada da se ponudi. Ako uzmemo u obzir da većina potrošača je naučilo da ignoriše banere, onda je normalno da su se marketinški stručnjaci okrenuli novoj strategiji – oglasu koji ne liči na oglas.  Smatraju da je takva reklama ona koja će uspeti da poruku oglašivača ispriča pubulici.

Sada se pitate pa kakva je to reklama koja ne liči na reklamu? To je reklama koja priča priču. Da, dobro ste pročitali, priča priču. Po poslednjim istraživanjima smatra se da je kvalitetan sadržaj (priča) taj koji donosi uspeh reklami. Ovakav tip reklame zove se nativni oglas ili prirodni i u potpunosti opravdava svoje ime.

Zašto biraju baš nativni oglas?

Benefita nativnog oglasa ima mnogo, a ovo su samo neki od tih:

  • Ne liči na oglas
  • Najefikasnijie je način da se dođe do potrošača
  • Daje odlične rezultate u brendiranju
  • Potrošačima je zanimljiv
  • Na njega ne utiče AdBlock

Naime, glavni cilj nativnog sadržaja je da prenese poruku brenda ili proizvoda na jedan nenametljiv način. Šta to znači? Sadržaj koji publika čita nije tipičan marketinški, već je kao svaki drugi članak na portalima ili blogovima koje publika prati. Uspeh nativnog oglasa se zasniva na njegovoj relevantnosti i mogućnosti deljenja kao zanimljivog i informativnog sadržaja.

Nativni oglas ne treba da izgleda kao oglas

Kao što smo rekli tzv. tradicionalni oblici marketinga gde je uočljivo da je reklama reklama, nije efikasno. Ako tome dodamo da je samo tokom prošle godine približno 200 miliona ljudi instaliralo program za blokiranje internet oglasa, onda je značaj razvoja kvalitetnog sadržaja još značajniji. Na nativne oglase ne utiče AdBlock, oni su uvek vidljivi.

Kako je još kao podmazan uklopljen u stranicu gde je izložen, dizajnom i temom, potrošač ni ne pomisli da je reč o reklami. Da bi vam najjasniji objasnili šta je tačno nativni oglas, pokazaćemo vam primer.

Naime, poznati brend Purina, koji svi koji imaju kućne ljubimce dobro znaju, je još 2013. godine izbazio jedan odličan nativni oglas pod nazivom 5 očaravajućih priča koje dokazuju da je pas najbolji čovekov prijatelj (u originalu: „5 Heartwarming Stories That Prove Dog Is Man’s Best Friend“).

Sam naslov već je dobar mamac za bilo kog ljubitelja pasa. Članak je prepun uverljivih priča koje čitaoca bukvalno diraju u srce, a nigde se ne pominje Purina i uopšte pseća hrana. Jedini put kada se pominje pomenuti brend nalazi se u dnu članka, među temama koje tekst obuhvata. Taj članak je podeljen više od 25.000 puta i doneo je Purini željni rezultat od oglasa. To je reklama koja ne izgleda kao reklama i ni malo nije napadna. Njen sadržaj budi emocije i edukativan je.

Ako želite istu uspešnu marketinšku kampanju, vaša poruka treba da bude u obliku sadržaja koji je indirektno povezan sa vašim brendom. Na primer, ako prodajte kupaće kostime onda udarite tamo gde najviše boli prosečnog potrošača koji prati modu – „Može da bude udobno, a a izgleda moderno“. Možete čak napraviti i članak poput „10 razloga zašto je leto najbolje godišnje doba“. Taj člank treba kod potrošača da izazove osećaj zbog kojih će želeti da izađe napolje i uživa u letnjem danu bez obzira što je napolju +40 stepeni.

Stvaranjem sadržaja koji podstiče čitaoca da izađe napolje i uživa u vrelim danima neizbežno će rezultirati potrebom da se uskladi sa vrelim danom, tj. da potraži bazen ili plažu da se osveži, pa samim tim će verovatno potražiti i novi kupaći kostim. Vi budite još mudriji, pa na krjau teksta stavite suptilno link ka vašoj prodajnoj stranici. Na primer, „Ukoliko želite da vidite top 10 udobnih, a modernih bikinija, kliknite ovde“.

Odabir platforme

Dolazimo do drugog ključnog koraka kada želite da pravite internet marketing kampanje – odabir platforme gde ćete oglas prikazivati.

Platformi ima mnogo, svaka ima svoje prednosti i mane, zato mudro treba da odaberete gde će se vaš oglas prikazivati. Mi ćemo se vratiti primeru sa kupaćim kostimima. Ciljna grupa su nam žene. Tinejdžere odmah brišemo sa tog spiska. Zašto? Zato što njima nije bitno da li je udobno, već samo da li je moderno. Usput oni vole da kupuju po poznatim lancima modne industrije kao što su Zara, H&Μ, Νew Yorker… Njima je bitno da i oni imaju ono što drugarica ili „suparnica“ ima. Naša ciljna grupa su žene od 25 do 45.

Ako odaberemo neku od društvenih mreža za oglašavanje, onda stavljamo mač sa dve oštrice, a evo i zašto. Zato što ima još dama koje ne provede svaki slobodan minut na društvenim mrežama, neke čak ni nemaju profil na istim, a drugi je taj da u mnoštvu tzv. šanerske odeće (poreklom iz Kine i Turske), vi ćete ostati neprimećeni ili još gore vaš kvalitet će se dovesti u pitanje. Ako unajmite nekog od influensera da reklamira vaš brend na Instagramu, opet ste ni vamo ni tamo. Zašto? Zato što tog influensera ne mora svako da voli, a neki možda gaje i izrazito odbojno stavove.

Sada se pitate šta vam onda preostaje? Plaćanje reklame na Google pretrazi. Taj sport nije jeftin, pogotovo ako uzmemo u obzir i konkurenciju. Plus odmah je istaknuto upadljivo da je sponzorisana objava, tako da neko iz principa neće otvoriti.

Na kraju vam ostaje još jedna mogućnost, da nađete oglasnu platformu koja nema veze sa Googlom i društvenim mrežama. To su platforme čiji oglasi se prikazuju na mnoštvu informativnih, zabavnih, sportskih i mnogih drugih portala i blogova. Njihovi oglasi uvek stižu do relevantnih potrošača, tj. onih koji postaju kupci. ’Ajmo da vam objasnimo sada kroz primer zašto je recimo ovo najbolji izbor od prethodne dve platforme.

Vratimo se na naše kupaće kostime i tekst „10 razloga zašto je leto najbolje godišnje doba“. Ako ovaj tekst izađe nekom na feedu na Facebooku, on verovatno neće kliknuti na njega. Staviće like, pročitaće komentare, ali zato što je na Facebook  ušao da vidi šta je propustio tokom dana, mala je verovatnoća da će pročitati taj tekst.

Ako neko na pretrazi baš ukuca 10 razloga zašto je leto odlično godišnje dobar i izađe mu tekst, e onda je to pogodak – no budimo realni, koliko će potrošača zaista tražiti tako nešto na Guglu?

Međutim, kada neko poseti svoj omiljeni portal ili blog, on je već tu došao da bi čitao sadržaj, i iskoči mu vaš tekst, onda će ga i pročitati. Zato je ovaj odabir platforme najbolji za reklamiranje putem sadržaja ili nativni oglas. Ako tome dodamo da većina žena voli ženske portale i blogove, onda znate sigurno gde treba oglas da postavite. Native Media pruža vam mogućnost da se vaš oglas prikaže na velikom broju domaćih portala i blogova koje publika zaista voli i rado posećuje. Pritisnite OVDE i registrujte se za oglašivača.

Kada smo rešili koja je platforma najbolja, došlo je vreme da ciljate pravo u „srce“ vaše ciljne grupe. Native Media koristi savremeni sistem targetiranja, tako da će vam ovaj korak biti mačiji kašalj. Odaberete pol, lokaciju, vrstu portala, uređaje na kojima da se prikazuje itd.

Na šta treba da obratite posebnu pažnju kada ciljate publiku

Poslednjih godina došlo je do masovnog pomaka sa kog uređaja publika najviše provodi vremena na internetu. Korišćenje mobilnih uređaja je u stalnom porastu već deceniju. Prema jednim studijama 2015. godina je prva godina u kojoj su korisnici više bili povezani na internet putem mobilnih uređaja nego računara.

Trenutno, prosećan potrošač, potroši oko 90 minuta dnevno na pametnom telefonu. Kako je vama bitno da se vaš oglas u formi sadržaja prikazuje tamo gde je publika, obavezno obratite pažnju da je vaš sadržaj prilagodljiv mobilnom uređaju – to treba da vam bude prioritet.

Pamteno odaberite sliku

Pored naslova, prvo što će publika primetiti je slika. Studija Unverziteta u Minesoti je otkrila da ljudi obrađuju slike čak 60.000 puta brže od teksta. Tako da će svaki potrošač prvo primetiti sliku, pa tek onda naslov.

Takođe, dobro je koristiti fotografije i u samom sadržaju, samo budite umereni da ne bi čitaocu skrenule misli sa teksta, jer tekst je najbitniji.

Kako da izaberete fotografiju za vaš oglas, više o tome pročitajte OVDE.

Testiranjem do neodoljivog oglasa

Kada prvi put uklopite nativni oglas, treba da znate da u 99% slučajeva to nije kraj. Prateći statistiku i procene vaših rezultata menjaćete oglas. Napravite isti oglas sa dve različite fotografije ili sa dva različita naslova, pa vidite na koji publika bolje reaguje. Tako tražite svaki deo oglasa. Kada svaki deo njegov bude po želji publike, vi ste na konju!

Ukoliko imate još neko pitanje vezano za nativno oglašavanje tu smo za vas. U donjem desnom uglu sajta nalazi se čet podrška, budite slobodni da nas kotnaktirate.