Plaćeno oglašavanje za početnike: kako treba koristiti nativni i sponzorisani sadržaj

Sasvim je svejedno koliko puta ste koristitili nativni marketing i koliko god da vam se čini da ste dobro upoznati sa tim, činjenica je da sve to uopšte nije jednostavan posao, te da ćete isključivo uz angažovanje stručnjaka moći da dođete do povećanja prodaje vašeg proizvoda.

Da bi mogli da se takmiče sa konkurencijom, firme jednostavno moraju da imaju i plaćeno oglašavanje, što bi trebalo da bude najvažniji deo njihove marketinške strategije.

Prošle godine, na primer su nativni oglasi po prvi put pretekli reklamiranje na televiziji, a stručnjaci predviđaju da će razlika između nativnog marketinga, odnosno sponzorisanog sadržaja i televizijskog reklamiranja biti sve veća i veća. 

Međutim, da bi nativno oglašavanje imalo efekta, mora biti izrađena adekvatna strategija. A sve to nije tako jednostavno i nije dovoljno samo dati novac za kreiranje oglasa, te sesti i sačekati da broj klikova poraste.

[crp]

Najbolji pristup je multi strategija koja pokriva pod „PESO“, a što se odnosi na Paid, Earned, Shared i Owned media, odnosno plaćanje, zaradu, deljenje i na kraju vlasništvo nad konkretnim sadržajem.

Mnogi od ovih kanala se preklapaju. Na primer, vaš brend zahteva kreiranje sadržaja koji će biti objavljen na vašem blogu, a zatim sve to podeljeno na društvenim mrežama. Neko će na primer koristiti tudje sajtove za promociju. Na primer, pokretanjem kampanje preko naše platforme možete promovisati vaš sadržaj na najvećim domaćim portalima.

Pokazaćemo vam sada nekoliko primera plaćenih oglasa i shvatićete zbog čega je važno da ovaj vid promocije uvrstite u vašu marketinšku strategiju.

Definicija nativnog oglašavanja

Kao što već znamo, nativno reklamiranje se smatra odličnom marketinškom strategijom, koja se uklapa u formu i funkcije sadržaja određenog sajta ili bloga, tako da izgleda prirodno i dobro uklopljeno u samu stranu. Oglasi koji se tu stavljaju su ili u vlasništvu konkretnog sajta ili su tu sa ciljem da se posetiocima omogući da dobiju relevantne informacije o određenom proizvodu ili o konkretnoj usluzi.

Postoji ukupno šest tipova nativnih oglasa, koji su definisani od strane Interaktivnog biroa za oglašavanje, odnosno reklamiranje (Interactive Advertising Birou). Dva najvažnija su takozvane in – feed jedinice, kao što su na primer platforme društvenih medija i preporučeni vidžeti ili platforme za promociju sadržaja, kao što su Taboola, Outbrain ili naša platforma nativemedia.rs.

Na ovaj način vaš oglas pojaviće se na raznim velikim portalima u formi preporučenog sadržaja. Jedan od nedostataka reklamiranja na ovaj način jeste što vi nemate kontrolu nad sajtovima na kojima se pojavljuje vaš sadržaj, ne možete da utičete na konkurenciju, niti na bilo koji drugi način.

Ali uopšteno, nativni oglasi se smatraju najefektnim plaćenim medijskim alatom. Kako navodi Business Insajder, nativni oglasi će činiti čak 74 procenata ukupnog oglašavanja do 2021. godine.

Definicija sponzorisanog sadržaja

Da bi objavili sadržaj ovog tipa, potrebno je da kontaktirate urednike sajtova na kojima želite da objavite tekst, te da ga oblikujete u skladu sa pravilima.

U principu, sponzorisani sadržaj daje mnogo veću sigurnost da će ono što je napisano i biti viđeno. U svakom slučaju morate kontaktirati urednika, odnosno osobu koja je vlasnik sajta, ali umesto da se nadate da će objaviti doborovoljno, jednostavno platite da takav članak bude objavljen na konkretnom web sajtu. Na ovaj način objava će biti zagarantovana.

Vrlo često se koristi kombinacija sponzorisanog sadržaja i nativnog reklamiranja, zato što upravo taj format izgleda kao idealan za konkretnu okolinu, jer je odlično uklopljen. Ipak, pod sponzorisanim sadržajem se smatra isključivo onaj članak koji je objavljen na stranici konkretnog sajta.

Obično je prilično teško navesti koja je tačno razlika između sponzorisanog članka i onoga koji je napisan u okviru konkretnog sajta. U većini slučajeva jedini indikator jeste natpis da je u pitanju sponzorisani sadržajili ukoliko autor sadržaja jasno navede da je u članku prikazan određeni poslovni partner. Za više informacija o razlici između nativnog reklamiranja i sponzorisano sadržaja, kliknite ovde.

Plaćanjem sponzorisog sadržaja, marketinški tim vaše kompanije može više da se fokusira na razvoj kvalitetnog sadržaja za sopstveni sajt.

Zbog čega je neophodno koristiti nativni marketing i sponzorisani sadržaj za promociju firme?

1. Angažuje čitaoce

Prema istraživanjima, čitaoci mnogo više pregledanju i čitanju nativne reklame, ukoliko su pažljivo osmišljene, nego standardne banere.

Sve to je verovatno zato što su u pitanju privlačni naslovi i slike, a koje vrlo brzo posetiocima daju željene informacije. Sasvim sigurno da su najefektniji tipovi nativni reklama i sponzorisanog sadržaja oni koji su diskretno brendirani, a posetiocima daju željene informacije.

2. Proširićete svoju publiku

Objavom sponzorisanog post, imate priliku da doprete do ciljane publike. Upravo iz tog razloga i jeste važno da ono što je objavljeno bude u skladu sa vašim osnovnim ciljem.

Na društvenim mrežama imate mogućnost da odredite kome ćete prikazati vaše postove, odnosno kog uzrasta i pola će biti vaša ciljana publika.

Društvena mreža Facebook ima posebno pažljivo definisane demografske parametre, tako da možete baš striktno ciljanoj publici da prezentujete konkretni sadržaj. Targetiranje u tom slučaju uključuje geografske karakteristike, zatim interesovanja i posao kojim se cijana publika bavi, ali i ključne reči, kao i druge demografske karakteristike.

Jednom kada vaš post bude stigao do ciljane publike, vrlo je verovatno da će im se konkretni sadržaj dopasti i da će to biti dovoljno da počnu da prate vaš brend. Sve ovo pomaže vašem brendu da raste i razvija organsku publiku koja će u svojim pretragama videti vaše buduće postove.

3. Uživaćete u relativno malim troškovima

Kada se poredi sa troškovima ostalih marketinških aktivnosti, nativno reklamiranje, se obično plaća po kliku i smatra se povoljnijim vidom oglašavanja. 

Ovo se smatra odličnim izborom za timove koji imaju striktno definisan budžet, ali i za one koji su po tom pitanju fleksibilni. Imate mogućnost da reklamiranje plaćate na dnevnom nivou, nedeljnom ili jednostavno koliko vam budžet dozvoljava.

Sponzorisani post, sa druge strane, može da vam odnese dosta novca, a posebno ukoliko ga objavite na poznatim sajtovima. Ali kada budete izvršili adekvatnu kalkulaciju, biće vam jasno zbog čega je dobro ulagati u takav vid marketinga.

Isto tako imate mnogo veću kontrolu nad sponzorisanim sadržajem, te imate mogućnost da ga objavite na sajtu po vašoj želji, kako biste na najbolji način predstavili određeni proizvod ili uslugu, a sve to radite u dogovoru sa vlasnikom sajta. Sponzorisani post gradi autoritet vašeg brenda i na taj način omogućuje čitaocima, odnosno posetiocima da dobiju korisne informacije.

4. Vrlo je lako kreirati test za nativne reklame

Naravno da ne želite da postavite dva vrlo slična posta u isto vreme na društvene mreže, kako biste izvršili testiranje. Vrlo je verovatno da će vaši pratioci to primetiti, te da će prestati da vas prate. Ali zato kada koristite adekvatnu platformu za nativno oglašavanje, vi imate mogućnost da kreirate više reklama, te da na taj način testirate šta je vašim posetiocima interesantnije.

Promenom samo jednog segmenta u određenom trenutku, kao što je ciljna publika,  možete da testirate određeni oglas u toku jednog istog dana, a kako biste videli koji od njih postiže bolje rezultate. Tek posle toga bi trebalo da u toku naredne sedmice ili narednog perioda promovišete određeni nativni oglas.

5. Dostupna je velika mogućnost izbora

U pojedinim slučajevima izbor zaista može biti veliki. Zato se postavlja pitanje koja platforma za reklamiranje daje najbolje efekte? Koja publikac daje najbolje rezultate za sponzorisani post? Na kojoj društvenoj mreži se nalazi vaša ciljna publika i na koju bi vi trebali da se fokusirate?Sve to može zahtevati određenu vrstu testiranja, a kako biste pronašli najbolji način da prezentujete ono što želite.

Međutim, lepota ovolikog izbora je što imate mogućnost da pronađete šta daje najbolje rezultate za vaše poslovanje.

6. Nemojte se bojati da zatražite pomoć

Iako u principu plaćanjem sponzorisanih postova vi imate određene garancije da će konkretni sadržaj biti bolje pozicioniran, vrlo je važno da vodite računa o tome da u potpunosti budete upoznati sa procesom kreiranja određene reklame i njenog postavljanja na internet. Sve to naravno zahteva vreme, ali otkrićete koje platforme vam daju najbolje rezultate. Ukoliko nemate dovoljno znanja ili jednostavno nemate vremena da se time bavite, nemojte se bojati da zatražite pomoć stručnjaka.

U našoj kompaniji imamo zadužene stručnjake, koji nastoje da maksimalno ispune zahteve klijenata, a istovremeno imamo i uspešnu saradnju sa najboljima iz ove oblasti. Ako vam je potrebna pomoć, kontaktirajte nas. Razmotrićemo šta je najbolje za vašu kompaniju kako bi u najkraćem mogućem roku došli do vašeg cilja.>

Adnativia Logo

Unapredite Svoje Oglašavanje - Pridružite se našoj Naprednoj Oglasnoj Platformi!

Prednosti Pridruživanja Platformi:

  • Moćni Alati za Oglašavanje: Koristite inovativne alate za dizajniranje i pokretanje efikasnih kampanja.
  • Ciljano Oglašavanje: Dostignite vašu ciljanu publiku uz naprednu analitiku i segmentaciju.
  • Podrška Eksperata: Profesionalna podrška za sve aspekte vaših oglašivačkih inicijativa.
  • Rezultati u Realnom Vremenu: Pratite učinkovitost vaših kampanja u realnom vremenu i prilagođavajte ih prema potrebi.

Započnite svoju oglašivačku revoluciju danas. Prijavite se i pokrenite kampanje koje će transformisati vaše poslovanje.

POKRENITE SVOJE KAMPANJE!

[crp]