POSTANITE #1: Ovako će svaki kupac želeti vaš proizvod

by Tijana S.
Vreme čitanja: 4 minuta
pripovedanje priče u marketingu

Želite da prodate svaki svoj proizvod? Ali vam to nekako ne ide za rukom… Jednostavno, ne možete da dođete do izražaja od konkurencije. Ni super baner koji ste postavili na više poznatih sajtova, ni odličan vizual na društvenim mrežama, nisu vam pomogli da doprete do ciljne grupe ili bar ne do onog broja koji želite.

Već vas muče misli da verovatno niste nešto dobro uradili… Možda ste se opredelili za proizvod koji još nije dorastao našem tržištu, ali opet sa druge strane, koliko novih stvari se pojave i bukvalno pokore celo tržište. Svesni ste da je sve kako treba, onda bi vam poslovanje išlo drugim tokom – probijalo se pokraj konkurencije do samog vrha u vašoj niši. Međutim, nešto vas koči.

Ako ste pažljivo odabrali proizvod, ako verujete u stručnost svog tima i poslovni plan, onda ono što vas koči je sigurno reklama – ili niste dovoljno uložili u oglašavanje ili niste izabrali pravi tip oglašavanja. Ako se ne reklamirate, ako se ne reklamirate u pravom formatu oglasa, vas prosto nigde neće biti. Živimo u vremenu kada je tržište puno konkurencije, vi prosto morate da se izdvojite od drugih, ako želite da uspete.

Kako da se izdvojite od drugih?

Pre nego što uopšte krenete reklamnu kampanju, treba da sednete i razmislite šta je ono što vaš proizvod ili usluga daju prosečnom potrošaču. Kako će se uz pomoć toga osećati bolje – kako će promeniti svoj život! To je najveća vrednost vašeg proizvoda i obavezno je ISTAKNITE. Istaknite je kroz dobro skrojeni priču, jer to je ono što će ih emotivno vezati za vas, tačnije za vaš brend.

Zašto baš priča?

Zato što kada pročitate dobro ispisanu priču, ona je u podsvesti potrošača stalno. Još ako ima moć da emotivno dotakne onoga koji ju sluša ili čita, onda je to pun pogodak.

Naime, jedan od najboljih načina reklamiranja je da ispričate priču o svom brendu kroz glavnu njegovu vrednost koja će poboljšati život potrošaču.

Na primer, ako želite da se na vaš brend gleda kao inovativni, onda vaša priča treba da kaže kako ta najsavremenija tehnologija može da promeni život potrošaču.

Vrhunska tehnologija koja će vam promeniti život iz korena. Imaćete više slobodnog vremena nego ikad pre, samo zahvaljujući korišćenjem toga i toga.

Da pojasnimo, sve što treba da uradite je da kažete svojoj ciljnoj publici kako vaš brend ili poslovanje mogu olakšati njima život i od toga stvorite identitet brenda. Da li će to biti nešto što će ih motivisati, nešto što će im olakšati svakodnevnicu ili nešto treće – nije bitno! Bitno je da će ih zainteresovati i olakšati ili ulepšati život.

Sada ću vam za primer reći jedan brend koji svi znate, skoro da svako od nas ima bar jedan njihov artikal u kući i rado ga nosi – sportski brend NIKE.

Sa svojim sloganom Just do it  (uradi to), oni su uspeli da motivišu prosečnog potrošača da kupi njihovu sportsku opremu i krene da se bavi bilo kakvom fizičkom aktivnošću – timskim sportom, šetnjom, trčanjem, plivanjem… Prosto ih je IZAZVAO da prestanu da razmišljaju, već da kupe opremu i krenu u novu avanturu.

Upravo je ovaj slogan, star dvadeset i kusur godina, osvojio svet, a i dalje ga pokorava. Nike napravio i korak dalje, svoju kampanju je proširio 1995. godine i na osobe sa invaliditetom, time što je izbacio slogan i na Brajevom pismu. Bukvalno je svima rekao „nema izgovora, izazivamo te da se pokreneš i počneš da praktikuješ sportske aktivnosti“.

Budi kao Nike, motiviši druge kroz dobro ispričanu priču!

Kako da napišete priču?

Pričajte priču kao da je pričate svom drugaru uz kaficu. Budite otvoreni i iskreni. Recite zašto ste se odlučili baš za to poslovanje, zašto smatrate da baš vaš proizvod ili usluga mogu da izmene život prosečnom potrošaču i tako ih motivišete da postanu tako reći korisnici vašeg brenda. Bilo bi dobro da činjenice u priči „pokrijete“ nekim istraživanjem, jer ono najbolje garantuje da ne pričate bajke, već da vaš proizvod ili usluga zaista mogu da reše neki problem prosečnom potrošaču.

Da li vam se to čini sada preteškim? Mislite da prosto niste vi za to da dobro skrojite svoju priču. Ne brinite, zato smo mi tu za vas. Stručan tim Native Media ovim se bavi već godinama i tu smo da vam pomognemo. Ispisaćemo vašu priču, tako da će dodirnuti prosečnog potrošača.

Šta onda da radite sa tom pričom? Gde da je postavite?

Vašu priču ne treba da reklamirate po društvenim mrežama. Zašto? Zato što su društvene mreže tu za zabavu, a ne da nas informišu o nečemu. Ok, ok, većina voli da pročita komentare drugih i tako otkrije možda nešto novo ili različito mišljenje, ali opet društvene mreže nisu i nikada neće biti relevantne platforme za informisanje. Kada neko hoće da se informiše, on će pre posetiti neki portal ili stručni blog, nego društvenu mrežu.

Vaša priča treba tu da se nađe – na portalima i blogovima. Tamo sigurno stiže do relevantne publike! Publike koja je spremna da izvrši akciju i kupi vaš proizvod ne bi li rešila neki svoj problem. Zato treba da pokrenite reklamnu kampanju na platformi za oglašavanje koja postavlja svoje oglase (priče) po portalima i blogovima njenih izdavača. Ako pak mislite da to nećete znati, javite nam se. Uz pomoć nas vaše poslovanje može postati prepoznatljivo na tržištu. Ako vam i posle ovog teksta još nije jasno šta je reklamiranje putem priče i kako se takve kampanje vode, zakažite BESPLATNE konsultacije klikom OVDE.

0 0 гласови
Article Rating
Претплати се
Обавести о
guest
0 Comments
Уграђене повратне информације
Погледај све коментаре
0
Волели бисмо да чујемо ваше мишљење, молимо вас да пошаљете коментар.x
()
x