Postanite uspešan trgovac na internetu: Povećajte prodaju do maksimuma

by Tijana
Vreme čitanja: 4 minuta

Do skoro, svi mi smo mislili da je samo u igranim filmovima moguće da neko razvije svoje poslovanje do maksimuma uz pomoć interneta. Naime, neko tamo krene da proizvodi neki proizvod ili pak postane zastupnik nekog, ili ponudi neku uslugu, onda napravi sajt i posle toga postane milioner. Verovatno ste mislili kao i ja da je to sve dobar scenario nekog zapadnog filma, a onda je zapadna stvarnost došla i u naš region. Da, zaista je moguće da prodate svoje proizvode/usluge putem interneta, samo treba da napravite najbolju strategiju – otkriću vam kako to da uradite.

internet prodavnica

Da biste svoju robu prodali na internetu neophodno je da imate veb stranicu. Pored ovog treba će vam još samo malo truda, a potom ćete da uživate u neverovatnoj prodaji vašeg proizvoda/usluge.

„Imam fantastični proizvod/uslugu, ali sam anonimus na tržištu. Roba mi se slabo prodaje.“

Ako se pronalazite u prethodnoj tvrdnji i mislite da nema spasa za vas, varate se! Ne da postoji spas, već postoji šansa da se vinete među zvezde. Možete prodati bukvalno svaki artikal/uslugu koju želite i to u neograničenom broju.

Naime, ušli ste u novo poslovanje, napravili veb stranicu i neku svotu ste odvojili za reklamiranje. Mislite da će kupljeni baner na nekom posećenom sajtu  ili saradnja sa nekim influenserom pomoći da vas izvuče iz „ulice“ anonimnosti. Žao mi je što moram da vam saopštim da su vaše nade uzaludne.

Zašto?

Publika je toliko oguglala na banere da ih njihovo oko i ne primećuje (ako kojim slučajem nisu instalirali AdBlock pa ih stvarno nikako ne vide). Dok kod biranja influensera za marketinšku kampanju uvek može da bude mač sa dve oštrice. Naime, iako imaju veliku popularnost kod jednog dela publike, kod druge polovine imaju antipatiju. Tako da ni jedno od ponuđenih stvari nije dobra za vaš izlazak iz anonimnosti.

„Pa, šta je onda dobro?“, sad se sigurno pitate. Jel ste spremni da saznate trik? Mislim da jeste.

Trik uspešne prodaje preko interneta nisam smislio sam. Takav strategija postoji na zapadu već više od decenije. Naime, tamo svako novo poslovanje, ali i ona uspešna koja su i na globalnom nivou prepoznatljiva, koristi reklamiranje putem sadržaja, odnosno nativan marketing. Ako mislite da presipam iz šupljeg u prazno, zamoliću vas samo da pročitate tekst do kraja.

Reklamiranjem putem sadržaja na nativan (prirodan) način se u potpunosti razlikuje od običnog oglašavanja na internetu. Naime, dok u običnom oglašavanju putem interneta napravite baner koji direktno vodi do prodajne strane, ovde je priča drugačija.

Sada se sigurno pitate u čemu je razlika? Sada ću da vam objasnim. Reklamiranje putem sadržaja se sastoji iz tri segmenta: Interesantne ilustracije, naslova koji budi emocije i sadržaja. Sada vam tek ništa nije jasno i definitivno mislite da prosipam iz šupljeg u prazno, ali molim vas, samo pročitajte tekst do kraja.

Iako gore navedeni segmenti podsećaju na druge tipove oglašavanja preko interneta, to nikako nije isto. Naime, oglašavanje putem sadržaja izgleda veoma prirodno, jer naslovom i ilustracijom ne odudara od veb stranice na kojoj se nalazi. Nasuprot, ovakav oglas se u potpunosti uklapa temom i dizajnom sajta na kojem je izložen, pa baš zbog toga publika ga rado otvori da vidi o čemu se radi. Kada ga otvori, ona ne ide direktno na prodajnu stranicu ili poziv na akciju, već ide na tekst iz kojeg će na jedan zanimljiv, prirodan, način saznati više o proizvodu/uslugi koju nudite. Tek na dnu tog teksta imaće link ka prodajnoj strani ili poziv na akciju koji će voditi direktno na prodajnu stranu.  

Ako vas je suva teorija o tome kako izgleda reklamiranje putem sadržaja zbunilo, objasniću vam kako to izgleda na primeru.

Ako prodajete super hidrantne kreme za lice, vaš oglas se može sastojati od ilustracije portreta nasmejane žene koja ima vidno negovanu kožu i naslova tipa: „Da li vas muči suva koža lica? Mene više ne!“. Oglas ne liči kao oglas, već kao običan sadržaj koji kad vidi ciljna grupa ona ga i otvori ne bi li saznala više. Kad otvori oglas doći će na stranu u kojoj će biti objašnjena nečija muka sa suvom kožom i kako da se taj problem reši. Tek pri kraju tog teksta će naći poziv na akciju koji će voditi publiku na prodajnu stranu.

Iako vam sad izgleda da u suštini nije mnogo promenjeno od starijeg vida oglašavanja na internetu, istina je drugačija. Naime, statistika kaže da publika voli ovakav vid oglasa i da na njih reaguje. Takođe, više od 90% onih koji kliknu na ovakav oglas na kraju i kupi proizvod ili uslugu.

internet prodaja

 Zašto je to tako? Zato što publika pre nego što dođe na prodajnu stranu ona se sa proizvodom upozna, sa njegovim dejstvom i vrednostima, sazna čak i mane, pa se na neki način emotivno veže za proizvod ili uslugu. Tako kad na kraju završe na prodajnoj strani, skoro svi isti i kupe. Dok kod običnog oglasa klikom na njega završava na prodajnoj strani i to na neki način smatraju kao pritiskanje da se proizvod kupi, plus o tom proizvodu ne znaju ništa, pa će prvo ići da saznaju više o njemu. Samim tim krenuće da traže sve što mogu naći o tome na internetu, pa će im verovatno iskočiti i sajt konkurencije – tako da dosta publike izabrati i drugi proizvod.

Nemojte dozvoliti da vas loš tip oglašavanja na internetu udalji od ciljne grupe i da istu prebacite kod konkurencije, već započnite svoju avanturu oglašavanja putem interneta, nativno oglašavanje, još danas.

Ako je ovo pak da ste prvi put čuli o nativnom oglašavanju, pa vam je to  novi pojam, onda ćete OVDE saznati više. Od ovakve vrste oglašavanja možete imati samo benefite.

Sve što treba da uradite da se registrujete na Native Media platformi i pokrenete kampanju. Samo ako uradite ovakav tip oglašavanja na internetu, uspeh vam je sigurno zagarantovan. Zato, nemojte čekati sutra ili sledeći mesec, već još danas napraviti prvi korak da postanete uspešan internet trgovac.

Preporučujemo

Leave a Comment

* By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.