Promocija sadržaja – deljenje na društvenim mrežama nije dovoljno

by Vladimir C.
Vreme čitanja: 4 minuta

Jay Baer naziva ovaj efekat digitalnim maslačkom: ideja da vaš sadržaj treba da bude proširen na što je moguće više mesta i platformi kako bi dostigao najširi spektar populacije. Mnogi oglašivači već shvataju ovo donekle. Kreiraju neki sadržaj i podele ga na društvenim profilima svojih kompanija u nadi da će posetioci ,,zagristi mamac” i biti odvedeni na njihov sajt gde će dobiti više informacija. Ovaj koncept zvuči jednostavno, ali kada se oprobate u promociji sadržaja možda shvatite da izvršenje toga iziskuje mnogo više strategije i istančanosti.

Odgovaramo na najčešća pitanja vezana za nativno oglašavanje i Native Media platformu

Vaš link nije dovoljan

Efektivna promocija sadržaja je više od samo deljenja linkova vašeg članka. Sve društvene mreže su drugačije. Svaka ima svoj način izražavanja, etikete i tehničke potrebe. Deljenje vašeg linka na Twitter-u i Facebook-u se možda čini kao jedna te ista stvar, ali nije isto efektivna kao prilagođavanje reklame individualno za svaku mrežu. Idealna veličina slike reklame za Facebook, na primer, veoma se razlikuje od idealne veličine slika za Pinterest ili Instagram.

Jezik koji koristite trebalo bi da prilagodite za vašu publiku. Dok je Twitter ograničen samo na naslov i link, opširnije objave dobijaju više pažnje na Google Plus-u. Pripremanjem dodatnog mikro sadržaja unapred, i uređivanjem da taj sadržaj odgovara stilu izabranih društvenih mreža povećavate verovatnoću da ljudi obrate pažnju na njih. Drugim rečima: kreirajte sadržaj prilagodjen za svaku platformu koju koristite.

Kako započeti?

Kao što sam naglasio iznad, postoji nekoliko stvari na koje morate obratiti pažnju za svaku od vaših društvenih mreža kada promovišete sadržaj.

Slika

Jedan od najbitnijih delova reklame jeste slika. Korisnici konstantno skroluju kroz svoj ,,feed” tako da imate samo nekoliko sekundi da ostavite pozitivan utisak ili podbacite. Bez obzira na društvenu mrežu na kojoj se nalazi, slika koja upada u oko može dovoljno dugo držati njihovu pažnju kako bi kliknuli na nju. Može biti izazov da zapamtite odgovarajuću veličinu slke za svaku platformu, pa ćete možda hteti da imate pri ruci izvor informacija kao što je vodič za veličinu slike.

Ovo je najbolji način za promociju pisanog sadržaja

Jezik i format

Naslovi su važni za podsticanje na klik i čitanje članka. Dosta ljudi će čak i bez čitanja podeliti sadržaj samo zbog naslova. Čak šta više, u zavisnosti od toga gde se vaša reklama prikazuje dobro je znati koji su najefektniji formati za objavljivanje. Na Google Plus-u, na primer, boldovan naslov na vrhu praćen sažetkom, nekim vašim mišljenjima i linkom je idealan. Na Facebook-u vam naslov možda neće ni trebati jer je vidljiv u pregledačkom prozoru vašeg linka. Na Instagramu ne možete podeliti link u samoj objavi. Svaka mreža ima različit idealni format za promociju sadržaja. Sa pravilnom pripremom možete maksimalno uvećati šansu da ostavite jedinstven utisak na svakoj.

Stil

Do sada smo pričali o tehničkim aspektima različitih mreža. Ali, šta je sa generalnim stilom vaše promocije? Pobrinite se da jezički i vizuelno odgovara posmatračima na svakoj mreži. Instagram korisnici više vole vintidž vibracije na slikama, dok korisnici Pinterest-a žele da vide profesionalne slike visokog kvalieta, a Google Plus fanovi su privučeni kreativnim gif-ovima. Jezik koji koristite na sajtu kao što je LinkedIn mora biti ispravan i profesionalan, dok vaša reklama na Facebook-u može biti opuštena i zabavna. Ostanite verni vašem brendu ali budite sigurni da vaša poruka odgovara medijumu.

Razmišljajte izvan okvira

Društvene mreže su odlične, ali nemojte se zaustaviti tu ako želite da povećate vaš uticaj. Mogućnosti za promociju sadržaja su beskrajne. Ako ste voljni da u to uložite vreme i trud, preuređivanje i prepravljanje većih priča u serije kratkih sadržajnih formi može biti efektivan način da vremenom promovišete svoju ponudu. U članku na mojoj internet stranici, izneo sam kako možete razložiti jednu veću ideju u različite veličine i formate.

6 psiholoških metoda za pravljenje SUPER LANDING STRANE

Ovo su primeri koje sam naveo:

  • Pokrenite internet seminar za problem koji vaše usluge rešavaju. Na primer: ,,Pet načina da uštedite za obrazovanje vaše dece”
  • Kreirajte stranicu koja opisuje šta nudite i koja poziva korisnike da se registruju i učine nešto osim čitanja
  • Ispišite serije blogova u nedeljama pre internet seminara tako da se odnose na temu. Možete pisati o uštedi novca koji inače koristite na kafu, ili o snazi kamate u planovima štednje za koledž. Svaki od ovih blogova na kraju treba da ima CTA kako bi se korisnici registrovali za seminar.
  • Podelite vaše blogove na serije od 20+ delova mikro sadržaja koji će biti podeljen preko vaših socijalnih mreža. To mogu biti citati, statistike, fotografije, infografika i direktni naslovi sa linkom.
  • Snimite seminar i ponudite ga korisnicima kao zaključan komad sadržaja.
  • Nakon seminara, postavite slajdove na SlideShare i podelite i to na vaše mreže

Sad, umesto jednog internet seminara, imate biblioteku od 30 delova sadržaja koji možete da koristite na mnogim različitm platformama. Sve vezano za jednu istu ideju. Učinite vašu poruku odgovarajućom medijumu. Mali trud u prilgođavanju vaše promocije sadržaja platformama može imati veliki uticaj.

Šta se pokazalo najefikasnije u vašoj promociji sadržaja? Da li više ulažete vremena u pravljenje mikro sadržaja ili je deljenje linkova na društvenim mrežama dovoljno da zadobijete pažnju koja vam je potrebna za vaš posao?

Kliknite na link ispod i isprobajte snagu nativnog oglašavanja.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x