Radoznalost ne ubija mačku u marketingu

by Admin

Ljudi su po prirodi radoznala bića. Još kao mala deca postavljaju razna pitanja o svetu koji ih okružuje. Zato radoznalost nalazi značajnu funkciju u digitalnom marketingu. Ako je publika radoznala da se upozna sa vašim brendom, to je odličan put ka uspehu na tržištu.

Glavni ciljevi svake marketinške kampanje: privući i održati pažnju publike, povezati publiku sa brendom, ojačati želju za kupovinom ili nekom drugom akcijom. Navedeni ciljevi se ne mogu ostvariti bez radoznalosti. Zato narodna poslovica ,,Radoznalost je ubila mačku“ ne važi za digitalni marketing.

2 glavna principa za pokretanje radoznalosti

Radoznalost se može odrediti kao ,,mentalna žeđ“ ili ,,glad“ za novim saznanjima i informacijama. To je odlična motivacija za ljude da preduzmu neku akciju kako bi zadovoljili svoje radoznale potrebe. Na primer, da pronađu odgovore na pitanja zbog kojih ne mogu mirno spavati.

Svaki marketar treba da ima u vidu sledeća 2 osnovna principa:

a) odnos između postojećih znanja korisnika i njihove želje za novim saznanjima;

b) opreznost u davanju informacija, tj. da se da dovoljno, ali ne previše informacija.

Prvi princip je važan za pokretanje radoznalosti kod publike. Treba da izaberete namerno takve činjenice kojima ćete provocirati korisnike da znaju više. Napravite razmak između onoga što znaju i što žele da znaju. Ljudi žele da popune tu ,,rupu“ ili ,,prazninu“, da zadovolje vlastitu radoznalost.

Drugi princip podrazumeva da pazite sa količinom informacija, kako biste održali radoznalost publike. Možete da dajete činjenice u manjim porcijama, tako da zadržite interesovanje publike da zna više. Ako odmah date sve potrebne infomacije, ljudi nemaju više šta da traže i biće im dosadno.

6 marketinških trikova kako da pokrenete radoznalost

Ovo je najvažniji deo našeg teksta. Sigurno vas zanimaju marketinški trikovi kako da osvojite radoznalo srce publike.

1. Budite autentični i kreativni

Treba privući pažnju publike u digitalnom svetu preplavljenom informacijama. Originalnost i kreativnost su definitivno na prvom mestu. Korisnici se zasite sličnih sadržaja i to ubija njihovu radoznalost. Prepisivanjem tuđih reklamnih sadržaja možete samo da umanjite vrednost svog brenda. Što se tiče ključnih reči, one su poželjne, ali ne valja preterivati.

Publika je željna novosti i uzbuđenja u internet svetu. Zato je prijatno iznenadite svojim autentičnim marketinškim sadržajima, što će sigurno pobuditi njenu radoznalost i motivaciju da se upozna sa vašim proizvodima.

2. Zamislite sebe u ulozi korisnika

Uvek prvo pođite od sebe kada mislite na želje i interesovanja publike. Razmislite o sledećim pitanjima: Šta je to što me intrigira? Kakav sadržaj izaziva moju radoznalost? Odgovori na postavljena pitanja vam mogu pomoći da izaberete adekvatne marketinške trikove za podsticanje radoznalosti. Strategije koje uspevaju kod vas, najverovatnije će uspeti i kod korisnika.

3. Dobri naslovi imaju moćan uticaj na ljude

Naslovi su najčešće ključ uspeha marketinške kampanje. Ako publika pozitivno reaguje na naslov, znajte da ste uhvatili njenu pažnju. Živimo u vreme kada su ljudi opterećeni gomilom informacija sa više izvora. Da ne bi samo preleteli preko vaše reklame, osmislite originalan naslov, koji će pokrenuti njihovu radoznalost da pogledaju sadržaj do kraja.

Iskažite svoju kreativnost i imajte u vidu određene zahteve, da bi naslov imao efekte na emocije ciljne grupe. Namamite publiku jasnim, zanimljivim i neobičnim naslovom koji budi znatiželju da se pronađu dalje informacije u sadržaju.

Više o kreiranju dobrih naslova pogledajte sledeći tekst:

4. Da reklamni sadržaj bude kao epizoda serije

Razmislite o tome kako se završavaju epizode zanimljivih serija. Šta kažete na to da upotrebite sličnu taktiku? Neka reklamni sadržaj bude dovoljno uzbudljiv i napet da publika poželi još.

Možete da objavljujete kratke reklamne spotove gde najavljujete pojavu novog proizvoda ili promociju. Prekinite reklamu gde je najinteresantnije i najuzbudljivije. Korisnici će biti radoznali i jedva će čekati da vide šta će biti posle. U nestrpljenju i znatiželji mogu da kliknu na link koji vodi do prodajnog sajta ili da obave akciju, na primer kupovinu produkta. Radoznalost definitivno pokreće i ojačava interesovanje za brend.

5. Naziv brenda nije u centru pažnje

Ljudi generalno ne vole i izbegavaju reklame. Međutim, drugačije se odnose prema nativnim reklamama gde naziv brenda nije u centru pažnje. Da biste znali kako da kreirate sadržaj, morate da istražite želje, interesovanja i potrebe ciljne publike. Samo tako možete da ponudite sadržaj koji će se uskladiti sa rezultatima istraživanja.

Publika nije više tako naivna i poznaje stare marketinške trikove. Zato vaš plan da prodate proizvod i uslugu ne sme da bude očigledan. Naziv brenda treba ili da sakrijete ili da stavite na kraju reklame, pa da ponudite link ka prodajnoj strani. Kada su ljudi radoznali, rado će kliknuti na reklamu da saznaju nešto više o brendu.

6. Neka bude efektan poziv na akciju koji obećava

Osmislite takav poziv na akciju koji će privući pažnju posetilaca, da kliknu i odu na vašu prodajnu stranu ili kupe proizvod. Radoznalost je ključna da bi publika preduzela određenu akciju.

Osmislite takav vizuelni izgled poziva na akciju da bude dovoljno atraktivan, kako bi podstakao i ojačao radoznalost ljudi. Nemojte samo zahtevati, već obećajte povlastice i nagrade. Ako korisnici kliknu, postigli ste jedan veliki uspeh.

O metodama za kreiranje poziva na akciju pogledajte sledeći tekst:

Budite radoznali i otvoreni za inovacije u marketingu

Stalno se menjaju marketinške strategije, tako da budite radoznali za inovacije. Istražujte, eksperimentišite i pratite nove trendove. Vaša radoznalost će vas podsticati da tragate za optimalnim načinima reklamiranja. Važno je da osvojite publiku, kako biste izgradili njenu jaku emotivnu vezu sa brendom.

Kao što vidite, radoznalost je poželjna u svakom segmentu marketinške kampanje. Zato upotrebite moć radoznalosti da biste ostvarili trajniji uspeh na tržištu.

Ako ste radoznali kako funkcioniše nativna kampanja, kliknite na link ispod!

button-1

button-1

Preporučujemo

Leave a Comment

* By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.