Sedam načina da napravite i promovišete brend ciljnoj grupi

by Tijana

Proteklih godina marketing i oglašavanje su doživeli velike promene. Dok su ranije kompanije izdvajale ogromne sume novca za TV reklame, bilborde i oglašavale se u raznim časopisima, danas se situacija promenila. Poslednjih godina, prosečan čovek najviše vremena provodi na internetu, pa je oglašavanje na istom postao pravi „bum“. 

Dobar sadržaj, njegova optimizacija i davanje oglasa proverenoj platformi za oglašavanje, mogu svaki brend dići u visine. 

Sve te promene su učinile da se poslodavci fokusiraju na izuzetno relevantnu publiku na internetu. Zbog toga pokreću kampanje koje u fokusu određenu publiku sa određenog demografskog područja. Stoga, ako želite da privučete lokalnu publiku, morate misliti kao veliki brendovi, ali da biste stigli do cilja, pravite korak po korak nemojte trčati. 

Kako mali brend danas ima šansu da se bori sa poznatim brendom 

Verovali ili ne, marke više nisu toliko bitne kao nekoliko decenija ranije. Naravno, lojalnost nekom brendu postoji sve dok taj brend usrećuje kupce. Međutim, čak i od tih kupaca koji su lojalni brendu, njih od 25 do 50%, takođe kupuju i kod konkurenta. 

brend i brendiranje

Svi mali brendovi se suočavaju sa onima koji imaju mnogo više finansijskih sredstava od njih na raspolaganju. Plus, čitav tim ljudi. Dok lokalni brend verovatno ima jednu osobu koja je zadužena za pravljenje biznis plana i njegovo sprovođenje. 

Međutim, uspeh brendiranja nije u tome koliko trošite ili koliko ljudi imate u vašoj organizaciji. Možete pokrenuti dobro osmišljenu kampanju koja utiče na ciljnu grupu i plus je personalizovana. To će vam pomoći da se odlično reklamirate, a da pritom ne potrošite mnogo. 

Plus, lokalna publika je uvek privržena lokalnom brendu. Tako da uvek možete na početku stvaranja brenda imati dobru potporu u domaćoj publici. Sve što treba da učinite jeste da sledite savete i da se ne bojite „velikih imena“ sa više resursa. 

Istražite svoju ciljnu grupu

ciljna grupa

Da bi brend izgradili uspešno, neophodno je da znate vaše ciljnu grupu. Treba da uradite što detaljnije istraživanje tj. da budete što specifičniji. Sve te informacije vam potrebne ne bi li se publika vezala za novo napravljeni brend. 

Treba da odredite ciljnu grupu prema dobi, polu, lokaciji, mesečnim primanjima, obrazovanju… Ako idete još detaljnije onda vidite šta je ono što ih muči, šta im daje motivaciju, kako bi voleli da reše problem… 

Kad do sitnih detalja istražite ciljnu grupu, pa samim tim ih na neki način upoznate, moći ćete da stvorite brend koji je posebno stvoren za njih. 

Napravite priču brenda

brend

Iako konkurencija ima više resursa od vas, uvek možete privući publiku. Vaš jedinstveni prodajni plan treba da se sastoji od proizvoda, usluge i pogodnosti koju možete samo vi ponuditi. 

Postoji mnogo načina da komunicirate sa publikom, ali prema mišljenju stručnjaka, jedan od najboljih načina je pripovedanje priče. 

Pričanjem priče izdvojićete se od konkurencije, jer ćete u nju uneti i svoju ličnost. Publika voli da upozna i druge segmente brenda, ne samo proizvod. Na taj način se povezujete sa ciljnom grupom i na ličnom i na emotivnom nivou. 

Pre nego što napravite priču o brendu, ključno je da ste upoznati sa ciljnom grupom, tj. šta oni očekuju od brenda. Na osnovu njihovih želja, kreirajte ključne reči i dobro optimizujte priču. Nemojte se samo fokusirati na sajt, već idite i dalje. Npr. recite im kako ste došli na ideju da stvorite brend, podelite sa njima fotografije ili video zapise korporativnih događaja… 

Logo je veoma bitan

logo brend

Morate da kreirate dobar logo kako bi se vaš brend istakao u moru drugih. Pazite koje boje koristite, jer boja nije samo boja u marketingu – više o tome pročitajte OVDE. Logo pravi prvi utisak o vašem brendu kod publike, pa ga napravite tako da ih ne ostavi ravnodušnim.  

Logo je identitet brenda i biće prikazan na svemu što je povezano sa vašim poslovanjem. Zbog toga je važno da uložite vreme i novac u njegovo pravljenje, jer logo predstavlja vrednost koja se odnosi na brend. 

Istražite konkurenciju

konkurencija

Kažu da je imitacija najbolji oblik laskanja. Međutim, ako pokušate da se istaknete u poslovnom svetu, nećete preživeti samo oponašanjem onoga što drugi rade.  

Vaš cilj treba da bude da se razlikujete od konkurencije, a ne da postanete njihova kopija. Proučite kako su oni izgradili svoj identitet i onda ćete videti kako možete da poboljšate svoje metode. Zapamtite, da na kraju dana vi morate da ubedite ciljnu grupu da izaberu vas, a ne njih. 

Zauzmite svoje mesto 

promocija putem sadržaja

Da bi brend opstao, neophodno je da ga integrišete da ga ciljna grupa može videti. Iskoristite moć interneta i oglašavanje na njemu. Publika svakodnevno provodi vreme tu, tako da vam je to najbolje mesto za oglašavanje. Najbolji način da to uradite je da se promovišete putem sadržaja. 

Uključite vaš brend na platforme društvenih mreža koje posećuje ciljna grupa. Tako ćete dići svest o brendu, ali i povezati se sa svojom publikom.

Izgradite grupu

Tajno oružje svakog brenda su njegovi obožavatelji. 

Uzmite za primer samo svemogući Apple. Uprkos svim negativnim kritikama, njihovi fanovi su spremni da celu noć čekaju ispred njihovih radnji ne bi li među prvima kupili novi proizvod. 

Čak 64% marketinških stručnjaka veruje da reč publike najefikasniji način da se vaš brend digne na lestvici popularnosti. Dobra recenzija vam sigurno donosi novu publiku. 

recenzija publike

Da bi od publike napravili grupu neophodno je da se povežete s njom, najčešće preko društvenih mreža, i da ih zainteresujete zanimljivim objavama da vas redovno prade. 

Da bi postili to, možete uraditi sledeće: 

  • Pokažite im ko stoji iza brenda. Tako ne samo da će se emotivno vezati za brend, već će imati osećaj da ga u potpunosti poznaju. 
  • Prebacite fokus sa „ja“ na „vi“. Verovali ili ne, publika više voli da se povezuje, angažuje i promoviše marke koje ih stavljaju u središte svega što rade.  
  • Ispunite svoja obećanja. Publika kupuje samo od brendova u koje ima poverenja. Dakle, ako ste im obećali da ćete im dostaviti nešto u određenom vremenskom periodu, to morate učiniti. 

Svaki zaposleni treba da postane ambasador brenda

ambasador brenda

Da bi svako poslovanje uspelo, rukovodstvo mora da obezbedi da se poruka o brendu ugradi u zaposlene. Možete razviti program podsticaja koji će nagraditi ambasadore za njihov trud. 

Saradnja sa influenserima

influens marketing

Saradnja sa infulenserima, posebno mikro sa određenom nišom, je jedan od najbržih načina za izgradnju i promociju brenda, ako je nov. Ako vaša publika prati određene infulensere, onda je najbolje da sa njima uspostavite saradnju. 

Kao što ste i sami zaključili do sada, kreiranje brenda nije lak posao. Ali nemojte zbog toga odustati, već naprotiv, zavrnite rukave i krenite u akciju. 

button-1

button-1

Preporučujemo

Leave a Comment

* By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.