Šokantan sadržaj: Dobra ili loša reklama?

Da li ste se ikada zapitali zašto neke fotografije imaju moć da u jednom trenutku promene naše raspoloženje i da privuku svu našu pažnju? Na primer, fotografija pume u divljini je ono što na nas neće uticati, ali ako vidite fotografiju koja prikazuje ovu životinju na ulicama nekog grada kako slobodno šeta, definitivno će privući svu vašu pozornost. 

sokantan oglas

Paraziti, tragedija, skandali slavnih ličnosti, smrt, retke bolesti i slično, imaju sposobnost da probude najdublje emocije kod svakog čoveka, pa čak i ako nešto od navedenog smatramo odbojnim. Šta je to toliko specijalno u sadržaju koji nas preplaši, rastuži ili pak stvori neke druge emocije? 

Od rođenja počinjemo da učimo o društveno prihvatljivim normama, kao i o temama koje se smatraju kontroverznim. Većina oglašivača pokušava se pridržavati društvenih konstrukcija koje ne proizvode ekstremne emocije. Nadaju se da će se povezati sa publikom, bez obzira što nisu bili „napadni“ u kampanji, i da će što više njih pogledati njihovu reklamu. 

Međutim, postoji i marketinška kampanja koja je specijalizovana za korišćenje šokantnog sadržaja, pre svega radi privlačenja pažnje publike, generisanja klikova i konverzija. Iako neki misle da ovo nije dobro, šokantan sadržaj i te kako može proizvesti odlične rezultate, ali samo ako znate kako pravilno da ga uklopite u oglas. 

Kako se definiše šokantno oglašavanje? 

[crp]

Ko što sama reč kaže, šokantno oglašavanje je vrsta marketinga koja namerno koristi zaprepašćujuće, uvredljive ili pak fotografije ili tekst koji privlače pažnju.  Poznato i kao šok oglašavanje, ova strategija se najčešće koristi da se izdvoji od konvencionalnih kampanja i skrene pažnja na najznačajnija društvena pitanja – poput kršenja ljudskih prava ili uništavanje prirodnih resursa. 

Sva poslovanja na internetu danas mogu da koriste ovu marketing strategiju ne bi li poboljšali performans onlajn marketing kampanja. Istraživanja pokazuju da je šok oglašavanje lakše zapamtiti i da ostavlja snažniji uticaj na publiku od običnog. 

Naime, ako želite da uspostavite duboku vezu sa publikom, onda vam šok oglašavanje može pomoći da postignete cilj. Samo treba da strategiju dobro napravite. 

Zašto šokantan sadržaj privlači publiku? 

U ljudskoj je prirodi da kade se čovek suočava sa strahom ima neki odbrambeni mehanizam. Taj mehanizam se ne pokreće samo kad smo u opasnosti. Naime, šokantan sadržaj, kao što su fotografije ili tekst, utiču isto kao i kad osetimo opasnost u svojoj neposrednoj blizini – otkucaji srca se povećavaju i adrenalin počinje da nam juri kroz vene. 

Šok reklame se pamte jer niko ne očekuje da će videti takav sadržaj, pa se shodno tome pokreću snažne emocije bez ikakvog upozorenja. Čak i ako sadržaj šok oglasa nije nužno pozitivan, već naprotiv izaziva strah, znatiželju, gađenje ili bilo kakvu drugu snažnu emociju, to stvara situaciju koji će mnogi zapatiti pre nego što će zapamtiti neki običan oglas, standardnog sadržaja, koji je sličan hiljadama drugih. 

Publiku, ma koliko šokantan oglas bio, interesuje na šta će naići ako klikne na isti, a to je ono što većina marketinških kampanja ima za cilj. Ako se odlučite za ovakvu marketing strategiju treba da znate da ipak nije za sve niše, ali se može koristiti u određenim situacijama i zaista može doneti šokantno pozitivne rezultate. 

Prednosti i mane šokantnog oglašavanja 

Jednostavno rečeno, šokantno oglašavanje nije najtransparentniji oblik marketinga. Pre nego što donesete odluku da koristite ovu strategiju treba da znate sve njene prednosti i mane, pa na osnovu toga procenite da li je dobar izbor za vašu onlajn kampanju. 

Prednosti: 

  • Mogućnost tzv.“ludog“ povećanja CTR, tj. moguće je čak i deset puta da skoči od prosečnog, ako ne i više 
  • Upadljiv oglas 
  • Oglas može vrlo lako postati viralan 

Mane: 

  • Mogućnost veće stope napuštanja početne stranice 
  • Mogućnost traumatizovanja ili vređanje publike 
  • Može oštetiti imidž brenda ili poslovanja 
  • U zavisnosti od sadržaja, neki izdavači možda neće hteti da objave vaš oglas, a to zna da rezultira manjom količinom prometa  

Evo nekoliko pristupa za dobar šokantan oglas 

Ako vam treba brzinsko poboljšanje za vaš internet oglas, jer ste mnogima neupadljivi već duži vremenski period, onda šokantnim oglasom možete to promeniti.  

Ovih šest strategija šokantnog oglašavanja možete isprobati: 

Regularna fotografija + obećavajući naslov 

oglas koji šokira

Ako hoćete blaži primer šokantnog oglasa, onda je ovo dobitna kombinacija.  

„Mnogi su se šlogirali što sam brzo i lako postala od bucke zgodna cica“ 

„Šokantna i zastrašujuća istina koja se krije iza savršenih Instagram lepotica“ 

Podsticanje radoznalosti  

primer šokantnog oglasa

Ovde je ključ u tome da koristite dobro poznate misterije ili pak znaze skandalozne teme u svom sadržaju, jer one uvek izazivaj u pažnju. 

„Nikada nećeš poverovati šta si bio u prošlom životu!“ 

„Adel u bikiniju – previše je!“ 

Izazivanje straha 

izazivanje straha kod publike

Strategija izazivanja straha kod publike je ona koju većina oglašivača zaobilazi, osim, naravno, ako ne žele da u potpunosti šokiraju svoju publiku. Možete isprobati različite vrste straha, kao što je neki lični strah ili globalni. 

„Doktori ovo kriju od vas, jer ih to čini beskorisnim“ 

„Farmaceutske kompanije ne žele da proizvode ovaj čudotvoran lek“ 

Insajderske medicinske informacije 

medicina i oglasavanje

Tvrdnja da imate insajderske medicinske podatke je takođe dobra strategija, ali samo pod uslovom da je vaša ciljna publika ona koja je obolela od ozbiljnih bolesti. 

„Dermatolozi su šokirani: Moja baka ovim sredstvom uklanja bore“ 

„Krpelji od ovoga bukvalno beže, a svi ga imamo u kući“ 

Realan sadržaj 

primer obuce u internet oglasavanju

Umesto da šokirate svoju publiku, možete obrnuti psihologiju i tvrditi da vaš sadržaj ništa drugo nego čista istina. 

„Nema trikova i prečica: Jedini režim vežbanja koji će vas držati u dobroj formi“ 

„Bez jeftinih trikova: Neka vaša kosa zablista u prirodnom sjaju“ 

Ekstremno emotivna fotografija + regularni naslov 

emocije i oglasavanje

Slična je prvoj strategije, ali opet nije ista. Bitno je da naslov objašnjava sadržaj oglasa. 

„Otkriven: Suprug godinama skrivao 68 miliona dolara od žene“ 

„Žena šokirana nakon što je otkrila tajnu svog muža“ 

Na kraju, reći ćemo vam još ovo: Šokantno oglašavanje je poznato kao strategija već duže vreme, a naročito u digitalnom marketingu. Ono što je sigurno, ovom strategijom možete podići svoju kampanju u nebesa i postići određene kratkoročne ciljeve. 

Adnativia Logo

Unapredite Svoje Oglašavanje - Pridružite se našoj Naprednoj Oglasnoj Platformi!

Prednosti Pridruživanja Platformi:

  • Moćni Alati za Oglašavanje: Koristite inovativne alate za dizajniranje i pokretanje efikasnih kampanja.
  • Ciljano Oglašavanje: Dostignite vašu ciljanu publiku uz naprednu analitiku i segmentaciju.
  • Podrška Eksperata: Profesionalna podrška za sve aspekte vaših oglašivačkih inicijativa.
  • Rezultati u Realnom Vremenu: Pratite učinkovitost vaših kampanja u realnom vremenu i prilagođavajte ih prema potrebi.

Započnite svoju oglašivačku revoluciju danas. Prijavite se i pokrenite kampanje koje će transformisati vaše poslovanje.

POKRENITE SVOJE KAMPANJE!

[crp]