Šta je blog i u čemu se razlikuje od web stranice

Živimo u vremenu blogova. Ljudi koji ih uspešno vode su postali jedni od najuticajnijih na svetu i od anonimnih su postali poznati. Mnogi misle da voditi blog znači samo napraviti web sajt, ali to nije tako. U ovom tekstu otkrićemo vam sve što treba da znate o blogovanju. 

Šta je blog? 

Blog je vrsta web stranice na kojoj je sadržaj predstavljen obrnutim hronološkim redom (tj. prvo stoje novije objave). Obično ih vodi pojedinac ili manja grupa ljudi kako bi prezentirali oblast u kojoj su stručni ili o kojoj znaju mnogo. Pošto su blogovi veoma popularni, mnoge korporacije su napravile svoje i u njima postoji mnogo informativnog sadržaja o poslovanju koje vodi korporacija. 

Ono što blog razlikuje od obične web stranice je i to što ispod objave u komentaru publika koja ga posećuje može da ostavi svoje mišljenje o tekstu. 

Najpopularnije blog platforme 

Danas je WordPress najpopularnija blog platforma. Međutim, nije oduvek bila. 

[crp]

Naime 1999. Godine pokrenut je popularna Blogger platforma, koja će 2003. Godine postati vlasništvo popularnog Google. Iste godine se „rodio“ WordPress i ubrzo po popularnosti prestigao Blogger. 

Razlika između bloga i web stranice 

Blog je tip sajta. Osnovna razlika je ta da se sadržaj na blogu redovno dopunjuje, dok kod klasičnog sajta sadržaj je od početka raspoređen po stranicama i dopunjuje se periodično ( jednom u pola godine, u godinu dana…).  

Kod blogova se može desiti da se sadržaj dopunjuje i više puta dnevno. 

Blogovi mogu da budu deo velikih web stranica. Često svako dobro poslovanje koje ima adresu na internetu ima i svoj blog ne bi li edukovao svoju publiku.  

Jednostavno rečeno, svaki blog može biti deo web stranice, ali ne može se svaka web stranica zvati blog. 

Šta je bolje blog ili sajt? 

Odgovor zavisi od toga šta je vaš cilj.  

Naime, mnoga manja poslovanja širom sveta imaju samo klasični sajt, bez bloga. Otvoreni su često ne bi li pružili informacije o svom poslovanju, organizaciji ili pojedincu. 

S druge strane, u poslednje vreme, mnoga poslovanja uviđaju moć bloga u marketingu. Zbog toga na svojim web stranicama dodaju poseban deo za blog. 

Predlažemo vam bilo da vodite poslovanje, neprofitnu organizaju ili nešto treće, da na svom sajtu dodate sekciju blog, jer će vam zaista pomoći da ispunite svoje ciljeve. 

Ša je razlika između blog objave i stranice? 

Mnogi početnici koji prave svoj blog na Wordpressu platformi budu zbunjeni zbog objave (post) i stranice (page). Ne znaju zašta koja služi. 

Blog objave se prikazuju u obrnutom hronološkom redu na nekoj stranici. 

Stranice služe kako bi se napravio meni nekog sajta kao što su „O nama“, „Kontakt“, „Proizvodi“… Mnoga velika poslovanja, a i manja u današnje vreme, imaju i stranicu „Blog“ i na njoj prikazuju njegov sadržaj. 

Zašto ljudi bloguju i koje su njegove beneficije 

Svaki bloger je imao različitu motivaciju za pokretanje svog bloga. Mnogi od njih bloguju svoj dnevnik, dok ima i onih koji su željni da podele svoje kreativne ideje sa drugima.  

Poznati brendovi i poslovanja najčešće prave blogove kako bi edukovali svoju publiku o proizvodima, podelili s njima novosti i doveli novu publiku. Blogovanje je deo online marketinga za mnoga poslovanja.  

Beneficije blogovanja su: 

  • Omogućava da pokažete svoje veštine, kreativnost i talenat 
  • Pomaže pojedincu da se popne u sam vrh u svojoj branši 
  • Pomaže vam da ste u komunikaciji sa zanimljivim ljudima i istomišljenicima na internetu 
  • Mnogi blogeri veoma dobro zarađuju od svojih blogova  
  • Preduzeća koriste blogovanje da bi pridobili više potencijalnih klijenata/kupaca  
  • Neprofitne organi koriste blogovanje za podizane svesti, pokretanje kampanje na društvenim mrežama i za uticaj na javno mnjenje 

Kako blogeri zarađuju? 

Većini pojedinaca blogovanje je hobi, međutim ima i onih kojima je on posao. 

Najrasprostranjeniji način zarade, ujedno i najlakši, je prikazivanjem oglasa. Posetioci koje posete blog kad kliknu na neku od ponuđenih reklama okolo blog objave pune „kasicu prasicu“  blogera. 

Postoje dve opcije da postanete izdavač oglasima, a to su Google AdSense i nativni oglasi. Mnogi se u našem regionu odlučuju za prve, jer su im poznatiji, dok se na zapadu „otimaju“ oko toga da postanu izdavači nativnim oglasima. 

Naime, nativna reklama je prirodna. Sastoji se iz tri dela: naslova koja budi emocije, dopadljive ilustracije i sadržaja. Potpuno se uklapa u temu vašeg sajta ( dizajnom i temom), pa je zbog svega toga više primamljiva ciljnoj publici od Google-ove reklame. Plus, za njeno pokretanje na našoj platformi minimalni iznos je svega deset evra. O razlici između ova dva tipa reklama, više pročitajte OVDE

Affiliate marketing je takođe jedna od opcija uz pomoć koje blogeri zarađuju. U osnovi to znači da oni preporučuju neki proizvod na svom blogu  i zarade postotak kad neko od njihove publike kupi predstavljeni proizvod. 

Druge opcije za zarađivanje od blogovanja su naplaćivanjem članarine, prodajom online kurseva ili pravljenjem online prodavnice. 

Da li svako može da postane bloger? 

Da, može. Ako ste jedan od onih koji želite da uđete u svet blogovanja onda vam predlažemo da izaberete WordPress platformu, jer će vam u mnogome olakšati ovu avanturu. 

Adnativia Logo

Unapredite Svoje Oglašavanje - Pridružite se našoj Naprednoj Oglasnoj Platformi!

Prednosti Pridruživanja Platformi:

  • Moćni Alati za Oglašavanje: Koristite inovativne alate za dizajniranje i pokretanje efikasnih kampanja.
  • Ciljano Oglašavanje: Dostignite vašu ciljanu publiku uz naprednu analitiku i segmentaciju.
  • Podrška Eksperata: Profesionalna podrška za sve aspekte vaših oglašivačkih inicijativa.
  • Rezultati u Realnom Vremenu: Pratite učinkovitost vaših kampanja u realnom vremenu i prilagođavajte ih prema potrebi.

Započnite svoju oglašivačku revoluciju danas. Prijavite se i pokrenite kampanje koje će transformisati vaše poslovanje.

POKRENITE SVOJE KAMPANJE!

[crp]