Šta je mapiranje sadržaja i kako da iz njega izvučete maksimum

by Tijana

Da li poznajete nekog s kojim kad sednete da popričate neda vam da dođete do reči? Naravno da znate. Svi imamo bar jednog takvog poznanika. Kad te osobe vode monolog, obično odlutate mislima negde drugde, a zatim se „vratite“ natrag samo da shvatite da li monolog još traje. Ne možete a da se ne zapitate: „Zašto još uvek slušam?“ 

Taj primer treba da vam posluži šta ne treba da budete na internetu. Vaš sajt ne treba da bude „takva osoba“. Dok u stvarnom životu ljudi iz pristojnosti ne odlaze dok poznanik ne završi monolog, na internetu je sasvim druga priča. Boravak na vašoj veb stranici i slušanje ili čitanje nisu neophodni. Posetioci će napustiti vaš sajt, ako im je dosadno. 

Dobra vest je da vam mapiranje sadržaja (Content Mapping) pomaže da se na pravi način upoznate i ostvarite dublji kontakt sa posetiocima sajta. 

Šta je mapiranje sadržaja i zašto vam je neophodno? 

sadržaj

Mapiranje sadržaja je proces isporuke sadržaja u pravom trenutku publici koja je za njega zainteresovana.  Ako znate svoju ciljnu grupu, onda i znate koji im sadržaj treba prikazivati i kada. Vaša publika dolazi na sajt firme zato što joj veruje i smatra da može da reši njihov problem. Ponudite im ono što traže i rešite ih muka. 

Veoma je važno da sadržaj uskladite sa namerom. Ako posetilac tek upoznaje vašu kompaniju i njene ponude, prerano je tražiti od njih da odmah i kupe proizvod/uslugu. Ne samo što ćete ih na takav način iznervirati, već prema vama nikad neće moći da stvore poverenje. S druge strane, ako je posetilac spreman da kupi, ali ne može, jer ste napravili predugačku listu benefita i iskustva drugih sa proizvodom, on će otići kod konkurenta gde je lako vidljivo dugme „kupi odmah“. 

Mapiranje sadržaja takođe pomaže da uskladite digitalni marketing prema ukusu vaše publike na veb stranici. Postanite najbolji prijatelji i pouzdan savetnik vernoj publici. Shvatite kako oni donose odluke, kako kupuju, šta im je važno i naspram odgovora napravite ponudu. Odvojite ih u različite grupe i razgovarajte sa njima. Treba da svoju ponudu uklopite u njihove navike kupovine. 

ciljna grupa

Kako da mapirate sadržaj? 

Sve što treba je da razumete svog kupca i njegovo navike, kako donosi odluke, na koju vrstu sadržaja reaguje i šta pretražuju. Sa mapiranjem sadržaja veb stranice oduševićete svoje posetioce. 

Prvi proces u kreiranju mape je da kreirate profil publike. Podelite ih u grupe i sastavite spisak karakteristika koju predstavlja svaka grupa. Pol, starost, problemi koji ih muče i kako žele da ga reše, mogu biti samo neke stavke po grupama. Obavezno procenite šta čini vaš proizvod toliko atraktivnim njima i zašto baš trebaju njega da izaberu. 

Jednom kada saznate sve o vašoj publici, znaćete i gde voli da provodi vreme online. Kada promovišete svoj sadržaj trudite se da to bude na tim mestima. Tako ćete ih namamiti da „dođu“ kod vas i stvorićete kvalitetan promet na sadržaju i savršenu publiku. Pružite im samo uverljive informacije o ponudi ili kompaniji, jer samo tako će vam publika shvatiti ozbiljno. 

Na osnovu istraživanja ciljne grupe vi znate da kreirate pravu poruku sadržaja koji promovišete, pa samim tim i da utičete na publiku da krene u akciju – kupovinu. Stavite tačno ono što trebaju da znaju i zašto je vaš proizvod/usluga najbolje rešenje za njih. Obavezno stavite na vidljivim mestima dugme kojim ih pozivate na akciju. Pružite im mogućnost da ocene proizvod/uslugu i napišu svoje iskustvo na kraju sadržaja. Uz pomoć toga i analitike saznaćete šta vaš sadržaj čini zanimljivim i privlačnim za kupce. 

publika u biznisu

Ovde se ne završava proces. Negujte odnos sa klijentima, pa im šaljite mejlom svoje nove ponude i  čestitajte praznike. Tako ćete učvrstiti vaš odnos. 

Ovo su koraci za mapiranje sadržaja: 

  1. Navedite temu i industriju vaše kompanije 
  2. Analizirajte konkurenciju ne bili shvatili kako stojite u uporedi sa njima 
  3. Definišite ciljnu grupu 
  4. Napravite sadržaj po temi, vrsti i “koracima” publike 
  5. Optimizujte  stranice sadržaja 
  6. Napravite plan za porudžbinu/kupovinu 
  7. Sprovedite svoj plan

Uz mapiranje sadržaja vaš sajt je o kupcima, ne kompaniji. Jednom kada to dostignete, kupci će početi da vam veruju, jer vi govorite njima – njihovim potrebama i njihovim pitanjima, koje razumete i rešavate. Zauzvrat, oni će vam pružiti podršku, poverenje i postaće vaše mušterije. 

Izbor je na vama. Možete da nastavite da putem društvenim mreža hvalite se na sav glas, u nadi da će vas neko čuti ili možete krenuti u novu avanturu – mapiranje sadržaja. Izgradite stranicu za svoju publiku i uživajte u njenim plodovima. 

button-1

button-1

Preporučujemo

Leave a Comment

* By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.