Strategije ciljanja publike za početnike: Evo kako da najlakše izvršite segmentaciju i privučete publiku

by Tijana
segmentacija roi

Jedan od razloga zašto većina ljudi voli odlazak u neki restoran je fenomenalna jednostavnost interakcije. Međutim, samo zamislite da meni restorana nije grupisan po vrsti obroka i pića, već da su pića, deserti, salate, glavna jela i ostalo, skroz izmešani – da li bi i tad voleli da idete u restoran? 

Naravno da ne.  

Stvaranje marketinške kampanje je slično tome, ali umesto odabira obroka ili pića, vi treba da pronađete publiku koja će voleti vaš proizvod ili ponudu. Ciljanje publike i segmentacija vam mogu pomoći da napravite svoj „meni“ tako što ćete grupisati svoje potencijalne kupce i olakšati kreiranje sadržaja za njih.  

Click Here To Join Native Media

Pravilno ciljanje i segmentacija publike 

Pre nego što krenemo sa ciljanjem (targetiranje) publike, objasnićemo segmentaciju. Naime, proces segmentacije sastoji se u odvajanju vaših potencijalnih kupaca u grupe na osnovu zajedničkih osobina. 

Segmentacija se može napraviti na vrlo širokom ili uskom nivou. Možete grupisati ljude u segmente na osnovu širokih karakteristika kao što su geografska lokacija ili napraviti usku segmentaciju na osnovu nekih određenih navika ili karakteristika potencijalnih kupaca. 

Segmentacija svakako zahteva dosta vremena, jer morate proveriti sve elemente kao što su lokacija, operativni sistem, tip uređaja na kojim surfuju na internetu i mnogi druge da biste stvorili prave kategorije.  

Koje opcije ciljanja su dostupne? 

Nepisano pravilo je da šira segmentacija ima niže stope konverzije i ROI (Return on Investment ili povratak investicija), ali zato ima bržu implementaciju. Sa druge strane, definisanje određene grupe može biti veoma profitabilno, ali da biste u tome uspeli morate da zavrnete rukave. 

Uz pomoć segmentacije možete stvoriti sliku idealnog kupca sa svim njegovim karakteristikama. Nemojte zaboraviti da uvek navedete segmente i personalije kupca kako biste sebi pomogli tokom marketinške kampanje. 

Nakon segmentacije publike, želećete da počnete ciljanjem publike za oglas. Ciljanje se sastoji od kreiranja kampanje na osnovu različitih segmenata. To može značiti upotreba određenih formata, sadržaja, zakazivanje oglasa ili bilo koji drugi element koji može pomoći u fokusiranju na određenim segmentima. 

Neki elementi koji mogu biti korisni prilikom stvaranja segmenata i targetiranja oglasa su sledeći: 

  • Demografski podaci potencijalnog kupca 
  • Nivo prihoda 
  • U kojoj fazi je potencijalan kupac ( možda se registrovao, ali još nije aktivan) 
  • Ciklus kupovine (koliko često se određeni proizvodi kupuju) 
  • Interesovanja publike 
  • Koji kanal kupac preferira za komunikaciju sa vama 

Najčešće strategije ciljanja publike 

Postoji veliki broj strategija za ciljanje publike, a mi ćemo vam objasniti najčešće koje donose profit. Međutim, pronalaženje idealne strukture targetiranja zavisiće isključivo od proizvoda ili usluge koju nudite. 

Široka marketing strategija 

strategija ciljne grupe

Široka (ili masivna) strategija je tzv. najniži nivo ciljanja publike. Prosto rečeno, uz pomoć ove strategije ciljate ili targirate svaku moguću osobu koju možete kontaktirati ili pak se fokusirate na velike grupe publike.  

Korisnici ove strategije su kompanije i brendovi koji žele da postanu poznati, dok ova strategija nije idealna za platforme koje se žele fokusirati na povećanje prodaje ili brzu zaradu. Sa širokom marketing strategijom vi gradite ime. 

Prednosti:  

  • Pristupačne  
  • Vidljive masi publike, pa su odlične za brendiranje 
  • Lakše se kreiraju nego “niče” kampanje 

Mane: 

  • Dobre su samo za određene oglase 
  • Nisu fokusirane na klijenta ili ciljnu grupu klijenata 

Strategija koncentrisanog ciljanja  

Strategija koncentrisanog ciljanja je teargetiranje oglasa u najčešćem obliku. Naime, morate identifikovati grupu potencijalnih kupaca za koje je verovatnija konverzija od prosečnog potrošača. Na primer, programeri aplikacija koji rade sa iOS uređajima mogu se fokusirati samo na segment Apple proizvoda. 

Koncentrisano ciljanje nije idealno za oglašivače koji žele da stvore svest ili žele da povećaju vidljivost brenda. 

Prednosti: 

  • Možete izabrati elemente na koje ćete se fokusirati 
  • Omogućuje kreativnost jer se radi sa publikom koja je u neku ruku poznata 
  • Isplativa je 

Mane: 

  • Ograničava potencijini domet tj. izloženost 

Geografska strategija 

roi

Geografska segmentacija, koja se ponekad naziva i geo-ciljanje, fokusirana je na prikazivanje oglasa publici na osnovu njihove lokacije, zemlje ili jezika. Platforme za upoznavanje koje rade samo u određenim oblastima mogu upotrebljavati ovu strategiju kako bi im pomogla da se fokusiraju na područje sa boljim performansima.  

Imajte na umu da je GEO kampanje teže optimizovati, plus što stvaraju dodatne troškove ako se pogrešno izvrše. 

Prednosti: 

  • Mogućnost sticanja lokalne prepoznatljivosti i važnosti 
  • Ako se pravilno uradi, povećaće vam ROI 

Mane: 

  • Teška optimizacija 

Strategija preusmeravanja 

Mnogo je slučajeva u kojima potrošači zapravo se učlane, popune formular, preuzmu vašu aplikaciju ili nešto slično, a nikada se ne odazovu na akciju tj. ne dovrše željnu radnju. Kampanje preusmeravanja pomažu da izvršite segmentaciju publike na temelju prethodnih susreta sa vašim brendom ili firmom. Zatim možete stvoriti novi plan za ponovno interesovanje istih  za vaš proizvod, ali da ovaj put se i odazovu na akciju. 

Neki tvrde da preusmeravanje može narušiti privatnost kupca, što znači da se potrošači mogu namrštiti kad vide vaš brend. Istovremeno, povećana vidljivost takođe može rezultirati gubitkom ekskluzivnosti. 

Prednosti: 

  • Publika je već jednom pokazala interesovanje za vaš proizvod, pa će sigurno i opet 
  • Potrošačima nudite atraktivne promocije 

Mane: 

  • Izložena vidljivost može rezultirati smanjenom ekskluzivnošću 

Strategija ciljanja na temelju sadržaja 

strategija

Ciljanje na temelju sadržaja dvostrani je postupak koji najbolje funkcioniše sa nativnim oglasom, tj. reklamiranjem putem sadržaja, jer stiže do publike koja je već zainteresovana za slične proizvode ili usluge. Morate prilagoditi slike i druge kreativne elemente koje koristite za ciljanje određene publike ili srodnih veb stranica. 

Zatim možete upotrebiti dodatnu metodu ciljanja poput geografske segmentacije za stvaranje više mini kampanja koje se istovremeno pokreću u ultra suženom ciljanom okruženju. Najefikasnija kampanja ima tendenciju da se fokusira na aspekte koji pomažu da se kupac cilja u pravom trenutku. 

Na primer, s obzirom na faze prodajnog levka. Kupcima koji su blizu vrha potrebni su široki, informativni oglasi. Potrošačima koji su već blizu dna potreban je određeni sadržaj koji im pokazuje prednosti i detalje preuzimanja vaše usluge ili kupovinu proizvoda. 

Prednosti: 

  • Stvaraju emocijalnu reakciju 
  • Pojavljuju se na veb stranicama koje prate temu i sadržaj oglasa 

Mane: 

  • Zahteva privlačan sadržaj i testiranje oglasa 
  • Potrebno je uložiti u kampanju vreme i novac, ali vam se uloženo sigurno vraća 

Nadamo se da smo vam bar malo pojednostavili ciljanje i segmentaciju, pa da vam više neće biti teško da svoj oglas podesite kako treba. Ako pak nešto i dalje “koči”, mi smo tu da vam pomognemo. 

Click Here To Join Native Media

Preporučujemo

Leave a Comment

* By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.