Tik Tok – kako ga koristiti za biznis

by Sanja

Ako spadate u one koji su stariji od 40 onda možda ni ne znate za popularni Tik Tok. Za poslednje četiri godine, koliko postoji, ova aplikacija se može pohvaliti impozantnim brojem korisnika. Više od milijardu ljudi širom sveta koristi Tik Tok. Najčešće u privatne svrhe, a sve je više onih koji se odlučuju da ovu društvenu mrežu koriste za marketing, pa je tako 2019. godine Tik Tok postao druga najtraženija aplikacija, pobedivši čuveni Facebook i Instagram.

tik tok

Šta je Tik Tok?

Možda ne bi pravi naziv bio baš “društvena mreža” već kreativna platforma. Zašto? Korisnici dele video klipove u trajanju od 15 do 60 sekundi uz razne filtere, dodatke i efekte. Sve klipove prate muzičke numere poznatih i manje poznatih autora, pa samim tim svaki tiktoker, kako popularno nazivaju korisnike pomenute platforme, dobija priliku da se kreativno izrazi.

Iako je u početku Tik Tok koristila samo mlađa populacija, najviše tinejdžeri, poslednjih godinu dana preplavile su je i poznate ličnosti iz sveta muzike, filma, sporta, pa čak i svetski poznati brendovi poput recimo Koka Kole.

Click Here To Join Native Media

Aplikacija je nastala 2016 godine u Kini pod nazivom Douyin, u kojoj i danas nisi isto ime. Razvila ju je kineska firma ByteDance, inspirisana karaokama koje su itekako popularne u Kini. Kako je aplikacija doživela pravi bum, pomenuta firma kupuje već postojeću sličnu aplikaciju Musical.ly, jednu od tada najpopularnijih u SAD, i spaja je sa Douyinom, stvarajući tako TikTok. Time je ova društvena platforma postala najpopularnija u SAD i Kini, što ni jednoj drugoj nije uspelo nikada.

Kako postati korisnik?

Da bi ste se pridružili armiji korisnika TikTok-a nije uopšte teško. Dovoljno je da skinete aplikaciju sa Gugla na vaš pametni telefon. Ako želite samo da gledate i istražujete klipove drugih korisnika, to možete raditi i bez registracije, a da bi ste postavili svoj video morate se registrovati.

Da bi ste napravili svoj profil možete koristiti Email adresu, broj telefona ili se jednostavno registrovati preko svog Facebook profila. Dobijate generisano korisničko ime koje možete promeniti u neko kreativno ako želite. Svi novonapravljeni profili su javni, ali možete svoj profil postaviti kao privatan, tako da samo oni koji su vam prijatelji mogu da vide šta delite. Ako bi smo upoređivali Tik Tok sa ostalim društvenim mrežama, moglo bi se reći da je mešavina Facebook-a, Instagrama i Snapchat-a. Kada objavite svoj prvi video možete dodati odgovarajuće hashtagove kako bi vas pronnašli potencijalni pratioci.

Poznata imena na Tik Tok-u?

Jedan od prvih korisnika, kada su velike firme u pitanju, je The Washington Post. Verovatno očekujete ozbiljan sadržaj na njihovom profilu, ali naprotiv… Uklopili su se u tematiku Tik Toka objavljujući komične klipove iza scene kao i skečeve o redakciji, koristeći popularnu muziku i neke od najčudnijih specijalnih efekata koje ova platforma nudi.

Dobar primer uspešnog marketinga na Tik Tok-u je lanac meksičkih restorana Chipotle, koji ima preko 55 000,00 pratilaca. Objavljujući razne postove u kojima koriste popularnu muziku, ističu pojedine stavke iz svog menija.

Tik Toku nije odolela ni modna kompanija Guess. Prvi su pokrenuli izazov za korisnike, ohrabrujući ih da postavljaju video na zanimljivim mestima dok nose neki od njihovih proizvoda. Izazov poput ovoga je jedan od načina da možda privučete nove kupce. Ovakvu strategiju bi mogle koristiti i druge modne kompanije ili kompanije koje prodaju vizuelno zanimljive proizvode.

Kako da koristite ovu platformu za svoj biznis?

Pre nego što se odlučite da počnete da koristite ovu platformu u marketinške svrhe prvo je dobro proučite. Osnovna karakteristika videa je zabava, pa bi na taj način trebalo da pronađete svoju ciljnu publiku.

S obzirom da sve više influensera, poznatih na drugim društvenim mrežama, koristi Tik Tok, jedan od načina je saradnja sa njima, kako bi predstavili vaš proizvod široj publici. Ako se ipak odlučite da kreirate profil vaše firme, brenda ili slično, budite originalni. Kako se, kao i na instagramu, koriste haštagovi, možete organizovati neki zanimljiv izazov na koji bi publika reagovala i učestvovala u istom.

Kako je ova platforma poznata po mlađoj publici, ili popularnoj generaciji Z, imajte na umu da vole da budu aktivni. Ako uspete da ih aktivirate da dele svoje video zapise sa Tik Tok-a u kojima nose, konzumiraju ili na bilo koji način imaju dodir sa vašim proizvodom, na pravom ste putu.

Početkom 2019 godine, Tik Tok je pokrenuo oglašavanje, ali ono je još uvek u probnoj fazi. Dok dobro ne istražite ovi platformu i njen potencijal svoje poslovanje možete uzdizati putem nativnih oglasa koji poslednjih godina koriste sve svetske kompanije. A zašto? Zato što se reklamiranje putem sadržaja pokazalo kao jedno od najboljih koje daje odlične rezultate.

Ako do sada niste probali ovakav vid reklamiranja, vreme je da se pridružite armiji onih koji već godinama uspešno plasiraju svoj biznis putem nativnih oglasa. Uštedećete i vreme i novac.

Click Here To Join Native Media

Preporučujemo

Leave a Comment

* By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.