Top 10 najvećih tržišta E-trgovine u svetu

by Sanja
Vreme čitanja: 4 minuta
online prodavnica

Globalni fenomen koji u svim zemljama raste svakako je E-trgovina. Za one koji se prvi put susreću sa ovim terminom (a mislimo da ih ima jako malo), E-trgovina je najprostije rečeno kupovina i prodaja robe i usluga putem interneta.

Da bi doprli do kupaca određene robe ili usluge, svakako veliku ulogu igra i marketing. Kako bi što bolje predstavili svoje E-poslovanje, vlasnici se služe raznim vidovima marketinga, a poslednjih godina jedan od onih koji daju najbolje rezultate je nativni oglas.

Ko su lideri kada je E-trgovina u pitanju?

Iz godine u godinu E-trgovina raste širom sveta. Svakim danom pojavljuju se nova tržišta, a stara dostižu nove prekretnice. Ako uzmemo u obzir da se tehnologija iz godine u godinu razvija velikom brzinom, jasno nam je da će ovaj vid trgovine i dalje ići uzlaznom putanjom.

1. Kina

Svetski lider E-tgovine je nesumnjivo Kina. U okviru Alibaba kompanije koja je za kratko vreme od osnivanja prevazišla E-Bay i Amazon, sajtovi kao što su Taobao, Alibaba.com, Tmall, Aliexpess, samo su neki od najpoznatijih i najuspešnijih e-platformi na svetu.

Sa godišnjom stopom rasta od 35%, Kina je jedno od najbrže rastućih tržišta e-trgovine. Godišnja prodaja na mreži iznosila je 672 milijarde dolara, dok je učešće elektronske trgovine u ukupnoj maloprodaji iznosilo 15,9%.

2. Sjedinjene Američke Države

Iako su na tržištu prisutni već više od decenije i to u samom vrhu, Sjedinjene Američke Države su trenutno drugo najveće tržište e-trgovine na svetu.

Predvođeni divovima e-trgovine kao što su Amazon i eBay, Sjedinjene Države pokazuju rast e-trgovine u svim sektorima i uglavnom su baza inovacija kada su u pitanju novi trendovi u e-trgovini. Godišnja prodaja na mreži u 2019 godini je iznosila 340 milijardi dolara, a učešće elektronske trgovine u ukupnoj maloprodaji 7,5%.

3. Velika Britanija

Iako je mala, kada je u pitanju veličina države, Velika Britanija je veliki igrač kada je e-trgovina u pitanju, pa otuda i treće mesto na svetskoj listi.

Amazon UK, Argos i Play, najveći su veb sajtovi za e-trgovinu u Velikoj Britaniji, a zemlja takođe ima jedan od najvećih procenata ukupne prodaje na malo u e-trgovini. Godišnja prodaja na mreži je iznosila 99 milijardi dolara, a učešće elektronske trgovine u ukupnoj maloprodaji 14,5%.

4. Japan

Sa godišnjom prodajom na mreži od 79 milijardi dolara i učešćem e-trgovine u ukupnoj maloprodaji od 5,4 %, Japan je zauzeo četvrto mesto.

Rakuten je vodeća japanska platforma za e-tgovinu koja je tokom poslednjih godina proširila broj veb lokacija širom sveta.

5. Nemačka

Ova evropska zemlja je drugo najveće onlajn tržište u Evropi, a našla se na zavidnom petom mestu na svetu. Godišnja prodaja na mreži iznosila je 73 milijarde dolara, dok je učešće u ukupnoj maloprodaji iznosilo 8,4 %.

Otto je, pored Amazona i eBay-a, veliki igrač kada je u pitanju e-trgovina na tržištu Nemačke.

6. Francuska

Predvođeni lokalnim sajtovima kao što su Odigeo i Cdiscount, ova evropska zemlja našla se na šestom mestu u svetu. Iako je Amazon na francuskom tržištu jako popularan, ova dva lokalna brenda su uspela da zadrže prednost kada je e-trgovina u pitanju.

Godišnja prodaja na mreži u Francuskoj iznosila je 43 milijarde dolara, a učešće elektronske trgovine u maloprodaji 5,1 %.

7. Južna Koreja

Zemlja sa najbržim internetom na svetu i jedno od vodećih tržišta kada je mobilna prodaja u pitanju, našla se na sedmom mestu. Najpopularniji lokalni brendovi e-trgovine u Južnoj Koreji su Gmarket i Coupang.

Fascinantnih 37 milijardi dolara iznosila je godišnja prodaja na mreži, a 9,8 % učešće u ukupnoj maloprodaji.

8. Kanada

Iako je zemlja sa slabom konkurencijom kada se govori o e-trgovini, Kanada je veliko tržište. Zemljom dominira Amazon, a s obzirom na mogućnosti i potencijal koji ima kada je upitanju online prodaja, poslednjih godina i drugi strani brendovi pokušavaju da stanu rame uz rame sa Amazonom.

Online trgovina je imala 5,7 % učešća u ukupnoj maloprodaji, dok je prodaja na mreži dostigla brojku od 30m milijardi dolara.

9. Rusija

Iako se nalazi na sedmom mestu u svetu, Rusko tržište je još uvek u povoju kada je e-trgovina u pitanju. Iako ova zemlja ima najveću populaciju internet korisnika u Evropi, prodaja na mreži iznosi samo 2% ukupne prodaje.

Ulmart, Citilink i Ozon, najpoznatiji su ruski sajtovi za online prodaju, sa godišnjim iznosom od 20 milijardi dolara.

10. Brazil

Sa porastom e-trgovine od 22% jedina južnoamerička država koja se našla na ovoj listi je Brazil. MercadoLibre i B2W, lokalna dva sajta u Brazilu, su i dalje broj jedan iako je Brazil u poslednje vreme na meti mnogih svetskih giganata e-trgovine.

Godišnja prodaja na mreži u Brazilu iznosila je 19 milijardi dolara, sa učešćem elektronske trgovine u ukupnoj maloprodaji od 2,8 %.

Mnoga druga e-tržišta rastu neverovatnom brzinom, a izdvajaju se trenutno Indija i Jugoistoćna Azija, pa bi ova imena na listi uskoro mogla biti zamenjena nekim od ovih.

Kako do potencijalnih kupaca?

Već smo napomenuli da, da bi e-trgovina bila uspešna, veliku ulogu igra i reklama na koju će ljudi reagovati. Poslednjih godina sve velike kompanije se odlučuju za reklamiranje putem sadržaja, Nativnu reklamu. Za razliku od klasičnih reklama, koje mnogi izbegavaju, ova vrsta reklamiranja pokazala se kao najbolji put do potencijalnih kupaca.

Ako još niste ušli u svet e-trgovine vreme je da razmislite o tome, a ako ste već u njemu onda je možda vreme da isprobate nove trendove kada je reklamiranje u pitanju koji donose dobre rezultate.

Preporučujemo

Leave a Comment

* By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.