TOP 3 velike prednosti nativne reklame po FORBESU

Forbes o nativnom oglasavanju

Nativno reklamiranje vlada digitalnim marketingom. Svuda je oko nas, pa nije ni čudo što je još jedan tekst na stranicama popularnog Forbesa posvećen baš njima. Forbes je izneo TOP 3 činjenice zašto je ovakav tip reklame najbolji za vaše poslovanje.

Tekst je napisan od strane Markel Sattlera koji je osnivač međunarodno nagrađivanje marketinške agencije PurpleBlack i jedan od članova Forbesovog odbora.

Šta je nativna reklama?

Nativna reklama je ona reklama koja ne izgleda kao internet reklama. Obično se nalaz na početku i dnu nekog portala sa vestima ili zanimljivim sadržajem u vidu tekstova. Danas ovaj vid reklamrianja dominira digitalnim svetom, a mnoga poslovanja to i te kako znaju da iskoriste.

Nativna reklama jeste dobra, ali ako ciljate na mali broj publike, na jednom manjem podrucju, onda će vam verovatno odgovarati više neki drugi tip reklame, tako kaže gospodin Markel. Da pojasnimo šta je pomenuti stručnjak hteo da kaže. Ako je proizvod koji treba da prodajete ili usluga za jedan grad ili dva u blizini, varošice ili kako god, onda nativni oglas nije rešenje. Na primer, imate salon lepote i prodajte neki super ultra dobar tretman. Koliko god da je on dobar na njega će najviše dolaziti klijenti iz vašeg mesta ili iz obližnje okoline. Mali je broj onih koji će sesti u auto i voziti se recimo 300km da bi se podvrgli kozmetičkom tretmanu.

Zašto je to tako? Zato što platforme koje pružaju mogućnost nativnog reklamiranja, kao što je i naša Native Media, u svojim „redovima“ ima izdavače ( portale i blogove koji prikazuju nativne reklame) koji su uglavnom vidljivi na području cele zemlje, a nema ciljanja po gradovima, već državama.

Ovo su TOP 3 razloga zašto treba da birate nativnu reklamu po Forbesu

1.Nativno oglašavanje ne remeti korisničko iskustvo sa sadržajem.

Po mišljenju gopodina Markela, najistaknutija karakteristika koja stavlja nativnu reklamu u vrh reklama je ta što ne ometaju korisnike. Na primer, dok ste na popularnom YouTube-u i iskoči vam reklama ona je ista kao ona iz klasičnog TV marketinga, bez obzira koliko neko drugi pokušao da je napravi da izgleda kao „nativna“. Korisnik je primern da je gleda ili može drugu opciju da uradi – da radi nešto drugo dok traje, baš kao nekada sa TV reklamama. U svakom slučaju iskustvo korisnika je poremeteno.

Dok je sa nativnom reklamom situacija totalno drugačija. Čitalac je već u režimu čitanja i jednostavno klikne na neki članak koji smatra po naslovu i fotografiji koja ga prati zanimljivim. Prolazeći kroz sadržaj i birajući članak, oni će naići na reklame koje im odgovaraju. Pošto je korisnik aktivan donosilac odluka, uklopljene reklame u formi sadržaja ne remeti im iskustvo, čak ni ne „oseća“ da članak koji čita je deo neke reklame.

2. Nativne reklame ne zavise od promene algoritma.

Većina kompanija se oglašava ne velikim društvenim platformama kao što su Facebook, YouTube, Instagram i slično, ali su u poslednje vreme razočarane više nego ikada sa ovakvim tipom reklame.

Naime, navedene platforme gube veliki broj oglašivača (onih koji se reklamiraju) iz razloga što su nedosledne, jer često menjaju algoritam i povećavaju cene oglasa. Ako je oglasna platforma nedosledna, onda je planiranje marketing kampanje veoma teško. Baš zbog toga mnoga poslovanja napuštaju reklamiranje na pomenutim platformama jer bi im iskustvo na istim oslabilo proces skaliranja na tržištu.

Prednost nativne reklame je ta što nije vezana za feed (zid) neke društvene mreže, niti za jednu platformu ili dve. Umesto toga, ima ih svuda po internetu. Postoje različiti igrači i različiti vidovi saobraćaja za nativne reklame. To omogućava da do reklame dođu i oni koji nemaju profile na pomenutim društvenim mrežama, ali vole da kupuju online.

Takođe, kako nisu vezane za društvene mreže, onda samim tim postoje i manja ograničenja šta je dozvoljeno, a šta ne. To veoma olakšava posao i vaše je samo da se skoncentrišete na strategiju kojom ćete dobiti više potrošača, a ne da li ste slučajno prekršili neko dvosmisleno pravilo.

3.Lakše je da se pozicionirate na tržištu sa nativnom reklamom

Treća ključna prednost nativne reklame je ta da je skaliranje lako. Forbes naglašava da nativne reklame nisu za testiranje tržišta, ali da daju fantastične rezultate sa već funkcionalnim proizvodima.

Sa prethodnom tvrdnjom ne bi se složila. Naime, ako imate nov proizvod, recimo suplementi na prirodnoj bazi za mršavljenje, onda vaš proizvod može proći dobro sa nativnom reklamom. On možda jeste nov, ali nije prvi svoje vrste. Međutim, čak i da imate proizvod ili uslugu koji je prvi svoje vrste, uz dobru priču se sigurno prodaje. Smatramo da će se internet korisnici pre zainteresovati za novi proizvod ili uslugu kroz priču, već reklamu u vidu banera koja mu iskače po mrežama.

Dalje, se Forbes osvrće na cenu CPA na Facebooku, koja nije ni malo jeftina, jer se povećava sa vašom potrošnjom. Tako da vaša marketing kampanja, vrlo može lako od pobedničke prerasti u gubitničku. Tako da je često neisplativa.

Pored toga, platforme kao što su Facebook i Instagram, prave prostor za oglašavanje određenom broju oglasa koji se se istovremeno prikazuju kako bi se održalo optimalno iskustvo korisnika. Kada je neki praznik ili Crni petak, tada je mrtva trka koji će se reklama kada i koliko prikazivati. U nekim momentima je skaliranje gotovo nemoguće, čak iako vam je budžet ogroman.

Dok sa nativnom reklamom to je potpuno drugačije. Ako povećate budžet za nativnu reklamu, to vam samo donosi više potrošača. To je ogromna predonst pomenutih reklama – omogućuju vam da sa normalnim budžetom isplivate u sam vrh.

Rezime

Prednosti nativnog reklamiranju su:

  • To što ne ometaju iskustvo koristnika
  • Uspeh marketing kampanje ne zavise od algoritma
  • Skaliranje u sam vrh je mnogo lakše nego sa drugim tipovima reklama

E sada kada vam je i Forbes nabrojao crno na belo zašto je nativno bolje od drugih tipova reklama, prijavite se OVDE i započnite i vi svoju nativnu avanturu. Imaćete uspeh na dugoročne staze!

Ukoliko vam nešto nije jasno oko postavljanja oglasa i tipa, pišite nam, tu smo za vas.

Similar Posts