U samo 5 koraka ispišite priču u koju će se svaki potrošač zaljubiti

by Tijana S.
Vreme čitanja: 6 minuta

Ovaj vodič pomoće vam da osvojiti srce svakog potrošača, promeniti mu mišljenje i postići ćete željene rezultate (bilo da je to ubeđivanje potrošača da kupi vaš proizvod ili skeptičnu javnost da se složi sa vašim tačkama gledišta ili nešto treće.

Hm, sada vas muči pitanje: Kako se stvara ta priča u koju će se svako zaljubiti na prvo čitanje?

Ne brinite! Samo za vas smo kreirali ovaj vodič uz pomoć kojeg ćete osvojiti srce svakog potrošača, promeniti mu mišljenje i postići željene rezultate (bilo da je to ubeđivanje potrošača da kupi vaš proizvod ili skeptičnu javnost da se složi sa vašim tačkama gledišta ili nešto treće – USPEĆETE).

Pre svega priča – Jelena i fabrika slatkiša

Ova lekcija će biti ispričana kroz priču, jer priča je ono što ćete zapamtiti, priča je ono što ćete ispričati nekom drugom.

Jelena radi u jednoj poznatoj domaćoj fabrici slatkiša i zadužena je za pregled pakovanja malih čokoladica. Pitala sam je šta ona treba da uradi da bi osigurala kvalitet proizvodu, a ona me je provela kroz ceo proces, objašnjavajući mi proceduru, šta koja mašina radi i pokazala mi listu za proveru.

Naravno, sve je to bilo impresivno, ali iskrena da budem, od te priče nisam što bi marketari rekli „zagrizla mamac“. Zašto? Zato jer nije autentična. Ako odem u bilo koju drugu fabriku slatkiša, čuću isto ili slično. Kako bi skrenula temu sa posla i malo je opustila, jer je ona ipak znala da sam tu ne bi li našla ono što je ključno za jednu marketing kampanju fabrike slatkiša, pitala sam je da li ima decu.

Kao i većina majki koje kada pričaju o svojoj deci i ona je zasijala, rekla je kroz smeh: „Zovu me mama slatkiš.“ Pokazala mi je potom na kod na pakovanju čokoladice koji identifikuje kada i gde je čokoladica napravljena, pa sve do radnika koji je u određenoj smeni bio u tom delu proizvodnje. Njena deca znaju koji je njen kod. Kada odu u prodavnicu, trče prema delu sa čokoladicima koje su napravljenje u fabrici gde njihova mama radi i počinju da traže onu sa kodom od njihove mame. A kada je pronađu, ponsno i glasno kažu: „Ovo je mamina čokolada! Moja mama je napravila ovu čokoladu!“

Zaključak ove priče je da je ova čokoladica dobra za vašu porodicu, jer Jelena svaki dan proverava njenu proizvodnju ne bi li te čokoladice bile dovoljno dobre za sve, uključujući i njenu rođenu decu.

Struktura – prvi korak u kreativnom pričanju

Jelenina priča ima jednostavnu strukturu: Glavni lik koji teži za ciljem pred izazovima i preprekama.

Način na koji neki lik rešava izazove pokreće priču. U ovoj priči naš lik je Jelena, a njen cilj je da na tržište pošalje kvalitetan proizvod.

Izazov sa kojim se suočava je kako ostati fokusiran na kvalitet dok provodi sate gledajući kako se pakuju čokoladice. I znate kako se suočava sa tim, tako što veruje da su joj svi kupci jednako važni, baš kao i njena deca.

Dakle to je struktrura.

Stvaranje priče na koju svako „pada“ uključuje ovih 5 koraka

Ko su oni? Istražite. Pogledajte recenzije proizvoda ili usluga, profil ciljne grupe, podatke anketa i druge izvore ne bi li upoznali svoju publiku do najsitnijih detalja.

Šta oni žele? Prosto, morate znati šta je to što vaša publika želi. Da li su to niže cene? Bolji posao? Sigurnost? Osećaj pripadnosti? Šta oni misle da će rešiti njiove probleme, to je ono što oni žele.

Šta je ono u čemu ste isti? Da li je to na primer frustracija zbog našeg problema? Zajednički osećaj ponosa? Želja da svet učinimo boljim? Ta nit koja vas spaja je od neprocenjive vrednosti, a to mroate istaći svojim kupcima.

Koji su njihovi strahovi? Baš kao i razumevanje šta je ono što tebe spaja sa njim, treba da nađete tačku bola. Ta tačka bola znači mnogo.

Kakvo je njihovo raspoloženje? Na kraju, morate da shvatite šta se dešava u svetu vaše publike. Da li su nesrećni? Uznemireni? Skeptični? Frustrirani? Šta god, tu emociju koja pokreće njiovo raspoloženje morate identifikovati.

Odredi svoj cilj

Koji je vaš cilj? Da li želite da vaša publika nešto kupi ili ne? Kako da to dostignete?

Jelenina priča imala je za cilj da zaposleni u fabrici shvate da je pre svega njihov posao da na tržište isporuče kvalitet. Nije važno da li je neko na ovoj ili onoj mašini u lancu proizvodnji, oni su svi odgovorni za kvalitet, jer kvalitet je ono što publika želi.

Otkrijte izazov

Mapirajte prepreke koje stoje na putu ka cilju. Da li je to zbog nedovoljne obuke? Nedostatka timskog rada, lošeg sistema koji kompanija koristi.

Ruku na srce, ovo je lakše reći u teoriji, nego uraditi. Uglavnom na prepreke nailazimo dok istražujemo likove neke priče. Baš tako se odvijala Jelenina priča.

Intervjuisali smo više radnike fabrike ne bi li saznali kako oni doprinose kvalitetu čokoladice. Koristeći taj proces, otkrili smo mnoštvo stvari sa kojim imaju svakodnevni izazov – kako da im posao ne bude monoton, šta se desi ako tehnologija zakaže, da li ima problema oko snabdevanja sirovinama i tokom promene smene da li sve prođe kako treba. Objašnjavali su nam kako su rešavali probleme.

Glavni lik priče

Vaš glavni lik je doslovno i figurativno srce priče. On je središte svega, najvažniji element, i treba da nas natera da osećamo njegove emocije, da osećamo njegov uspeh.

Dakle, prvi korak je da pronađete lika sa kojim će se publika identifikovati (a šta može biti bolje od majke koja se brine o svojoj deci). Izaberite lika koji je publici što bliži mišljenjem, situacijom i okolnostima.

Realizacija priče

Zamislite svoju priču kao holivudski hit. Na kraju je uglavnom neprijatelj pobeđen, dečko se oženi sa devojkom, pravda je zadovoljena… Postoji razlog zašto su ovi filmovi toliko popularni. Oni daju publici ono što želi – jasan i srećan kraj koji su glavni likovi zaslužili.

Likovi se kroz priču menjaju i nalaze put ka rešenju problema – dostiže cilj!

Priča koja prodaje sve

Kada primenite sve gore napisano dobićete priču uz pomoć koje će publika hteti da ode na vašu prodajnu stranicu i izvrši kupovinu.

Da se vratimo na saltkiše i Jelenu, priča o fabrici bi išla ovako:

Jelena je  mlada žena, koja kada je postala majka, krenula da traži posao iz snova. Posao koji će je ispuniti i posao koji neće nametnuti problem njenoj porodici. Posao zbog kojeg njena deca neće plakati, kada ih ujutru ostavi u vrtiću.

Tražeći po oglasima šta se nudi, videla je oglas poznate fabrike slatkiša. Prvo je bila skeptična, jer slatkiši nisu baš zdravi, a ko zna kakav je i kvalitet. Ali sa druge strane taj brend slatkiša je poznat svima u zemlji i generacije i generacije su odrasle uz njih. Rešila je da proba, otišla je na intervju i primljena je.

Kada je došla tamo bila je fascinirana proizvodnjom čokolada. Dobila je posao da nadgleda njihovo pakovanje. Nekom će se činiti nebitno, ali daleko od toga, to je bitno. Pakovanje je ono koje će privući decu. Pakovanje mora biti odrađeno pod konac. Svaka etiketa, ilustracija i drugi stini detalji morajju biti na svom mestu. Tako će potrošač prepoznati brend, ako bude želeo da pročita sastav učiniće to lako, sve te nama na prvi pogled male stvari su veoma bitne, pa i barkod – kod koji garantuje za proizvod da je sve na ambalaži ispisano tačno. Jelenin cilj nije samo da te čokoladice budu plasirane da bi se prodale, već da budu plasirane da bi i njenu decu oduševile i da bi i oni uživali u njima.

Jelenina deca, kad god su tužna, što mama nije sa njima, prošetaju sa bakom do nekog super marketa. Odmah otrče do štanda sa čokoladicama i počinju da pregledaju brend čokoladica koji njihova mama nadgleda. Traže određene broje na bar kodu, jer određeni broj znači da je to pakovanje nadgledala njihova mama. To je njima kao igra, kada pronađu, oduševljeno glasno drugima govore kako je ovo čokolaldica koju je napravila baš njihova mama. Zbog toga je zovu mama slatkiš.

Jelenine čokoladice imaju dušu, dušu jedne majke, koja radi da bi obzebedila deci kvalitet. Dušu jedne majke koja radi da obzbedi svakom detetu kvalitetnu čokoladicu, pa i onom odraslom koji još uživa u tim slatkim zalogajima. Nije ni čudo što baš te čokoladice imaju slogan čokoladice sa dušom

Kada bi pročitali ovakvu priču bilo kog brenda čokoladica, naravno da bi je odmah zapamtili. Ta priča bi bila ona koja bi bila odlučujuća da kupite baš tu čokoladu prilikom dvoumljena. Ovakvu priču ima svaki proizvod ili usluga, samo treba da je ispričate,  a potom da je povežete sa prodajnom stranom. Na kraju samo još da pokrenete online marketing kampanju, što možete učiniti pritiskom na dugme OVDE.

Na kraju, zapamitite, priče sa dušom, ona sa kojom se lik poistovećuje, ona u kojoj prepoznaje svoj svakodnevnicu, problem i tome slično, je prava priča. Ispričajte nam u komentaru vašu priču, a mi ćemo vam dati sugestiju šta bi mi promenuli ili dodali.