Ubedite svog šefa da je krajnje vreme da počnete da se oglašavate kroz sadržaj!

Radite kao marketing menadžer? Do sada ste trošili svoj budžet na štampanje lifleta, bilborde, snimanje TV reklama… Moguće je da ste se oglašavali i digitalnim putem tako što ste zakupili baner na nekom popularnom sajtu ili portalu.

Ne znam koliko ste uspeli da podignete svoje ciljeve!

Verovatno i sami zgužvate svaki reklamni papirić koji nađete u svom sandučetu. Kada na TV-u krenu reklame, ljudi koriste priliku da odu do WC-a ili skuvaju sebi čaj, dok ne krene ponovo serija koju trenutno gledaju. A veliki portali? Od milion vesti koje izbace na dnevnom nivou, aktuelnih ličnosti i šokantnih izjava, pitanje je koliko je korisnika zapravo videlo vaš reklamni baner. Mnogo je stvari koje korisnicima odvlače pažnju!

Vreme je da potražite neki efikasniji način oglašavanja. Nešto gde će ljudi zapravo biti skoncentrisani na ono što im pričate. Zato zakucajte kod svog direktora i predložite mu da odmah krenete da se oglašavate kroz sadržaj.

Mnoge velike kompanje već to odavno rade.

  • Michelin je počeo sa knjigom ,,Michelin vodič”.
  • John Deere je počeo sa časopisom ,,The Furrow”.
  • Service Experts su kreirali knjigu ,,Home Heating & Cooling for Dummies.”
[crp]

I u domaćim kompanijama ima dosta dobrih primera:

  • Farmaceutska kompanija ,,Betty”,  deli svoj časopis o zdravlju besplatno po apotekama svakog meseca.
  • ,,Bambi” je izdao knjigu recepata sa ,,Plazma” keksom.
  • ,,Štark” je uradio istu stvar samo su u pitanju recepti sa ,,Menaž” čokoladom.

Ima još puno dobrih primera.

Zahvljajujući ekspanziji interneta nikada do sada nije bilo lakše reklamirati se kroz sadržaj. Ne morate štampati knjige i časopise, dovoljno je napraviti sopstveni sajt na kojem ćete objavljivati zanimljiv i informativni sadržaj.

Doduše bilo koja vrsta oglašavanja kroz sadržaj je u redu. Ali se najpre dobro raspitajte šta će vašoj ciljnoj grupi potrošača biti zanimljivo.

Na primer, bakice 60+ i dalje vole da pročitaju neki dobar recept u novinama, dok mlađe domaćice radije brzinski odgledaju kako se sprema neka torta na Jutjubu.

Dakle, pre samog starta dobro upoznajte svoju ciljnu publiku.

Kako da prezentujem šefu svoju ideju?

Za početak sve zavisi u kakvoj kompaniji radite!

Neke kompanije prosto dozvoljavaju svojim zaposlenima da eksperimentišu i na taj način motivišu njihov preduzetnički duh. Ako je i vaša kompanija jedna od onih koje su raspoložene za nove ideje, prosto predložite nove metode oglašavanja kroz sadržaj.

Ako radite u firmi gde se direktor teško otvara za nove mogućnosti, ponajviše zbog troškova, ne bi bilo loše da spremite jasnu prezentaciju u kojoj ćete pojasniti šta je vaša ideja, i na koji način kompanija može zaraditi.

Šta sve možete navesti u svojoj prezentaciji?

Prvo što treba da naglasite svojim pretpostavjenima jeste da klasični oglasi više ne daju rezultate koje su davali ranije. Reklame smaraju korisnike, oni okreću glavu od njih i ne registruju nešto u šta je vaš marketing tim uložio rad i trud, a kompanija novac.

Klasični oglasi su ,,brza hrana marketinga”. Takođe, imaju dve negativne strane!

  1. Klasični oglasi odbijiaju korisnike koji okreću glavu od njih. Koriste blokatore, premotavaju TV reklame, bacaju neželjenu poštu poput letaka.
  2. Merenje rezultata oglašavanja je teško čak i najvećim marketing stručnjacima, tako da ne znate šta je to dobro u vašoj marketinškoj kampanji, a šta nije. Kao što je Džon Vanamaker primetio pre skoro jednog veka: „Pola novca koji potrošim na oglašavanje je bačeno; nevolja je što ne znam koja je to polovina.“

Za razliku od njih, oglašavanje kroz sadržaj možemo uporediti sa prefinjenim jelom u elitnom restoranu koje se jede polako i sa uživanjem.

Taj sadržaj kroz koji se reklamirate, korsniku daje neke bitne informacije, koje će mu učiniti život lakšim i boljim. Mami korisnike da se posvete čitanju samog sadržaja, da steknu poverenje u vas i vaš proizvod.

Pomozite rukovodiocima da shvate da je marketing kroz sadržaj, za razliku od klasičnog oglašavanja, marketing koji vaši klijenti zapravo žele. U stvari, oni i traže odličan sadržaj.

Oglašivač broj 1 na svetu, Procter & Gamble, otkrio je da je prosečno vreme pregleda za mobilne Facebook oglase bilo samo 1,7 sekundi.

 To otkriće navelo je P&G da smanji troškove oglašavanja za 200 miliona dolara. Kako se to moglo dogoditi marketinškom gigantu kao što je P&G?

Marc Pritchard, glavni direktor brenda, rekao je za Wall Street Journal: „Dok smo svi jurili za Svetim gralom digitalnog, odricali smo se sopstvene kontrole – zaslijepljeni sjajnim objektima, preplavljeni velikim podacima i prepuštali smo moć algoritmima.”

Većina oglašivača nalazi se u sličnim pozicijama – nesigurni u to šta funkcioniše, a šta ne – ali se plaše da napuste oglašavanje. Mnogim rukovodiocima je sigurnije da se drže statusa kvo, umesto da pokušavaju drugačiji pristup kao što je marketing kroz sadržaj.

Kao što smo već rekli oglašavanje kroz sadržaj nije ,,brza hrana marketinga”

Potrebno je neko vreme da se vide puni rezultati. Zašto?

Zato što je potrebno vreme za stvaranje dobrog sadržaja. Potrebno je vreme da se ljudi angažuju u vašem sadržaju i izgradi publika.

Uradite istraživanje ličnosti svojih kupca da biste saznali kakav sadržaj da im plasirate

Intervjuišite stvarne potencijalne klijente i kupce koji su već kupovali nešto od vaših proizvoda. Uključite čak i kupce koji su kupovali od konkurencije ili su ostali neutralni.

Istraživanje ličnosti kupca pokazuje:

  • Zašto ljudi započinju proces odlučivanja o kupovini
  • Koje su tačno potrebe kupci ispunjavali
  • Gde su tražili i nalazili informacije
  • Na koje prepreke nailaze
  • Kako su ih prevazišli da bi doneli odluku o kupovini

Ako je vaš šef skeptičan prema oglašavanju kroz sadržaj i imate samo jedan pokušaj da dokažete da ovaj vid reklamiranja funkcioniše, insistirajte na istraživanju ličnosti kupca.

Prikupite i analizirajte njihova pitanja, a zatim odgovore ubacite u sadržaj kroz koji ćete se reklamirati.

Evo 13 načina da prikupite pitanja kupaca:

  1. Razgovarajte sa kupcima na prodajnom mestu.
  2. Prikupite pitanja na sajmovima putem ankete.
  3. Telefonirajte klijentima i intervjuišite ih jedan na jedan.
  4. Idite u sektor prodaje i beležite pitanja kupaca.
  5. Sedite pored kolege iz kol centra i zapišite pitanja kupaca i korisnika. Ili neka vam same kolege pošalju ta pitanja.
  6. Prikupite pitanja iz čet boksa gde vam klijenti pišu.
  7. Prikupite pitanja iz e-pošte kupaca.
  8. Pogledajte najčešća pitanja na Guglu iz vaše branše.
  9. Uradite pretragu na YouTube-u i počnite da postavljate pitanje (bez popunjavanja) da biste videli pitanja klijenata.
  10. Koristite BuzzSumo analizator pitanja, koji objedinjuje pitanja sa raznih sajtova, uključujući Yahoo, Amazon and Quora.
  11. Pretražite pitanja kupaca na Amazon.com za proizvode slične vašim
  12. Potražite različita pitanja na sajtovima Quora.com ili Reddit.
  13. Zamolite prodavce ili korisničku podršku da zapišu svako pitanje koje čuju od kupaca.

Analizirajte pitanja kupaca

Kada prikupite 1000 ili više pitanja, ubacite ih u tabelu i označite pitanja prema ključnim temama. Analizirajte:

  • Koja pitanja kupaca su najvažnija?
  • Koja pitanja se najviše ponavljaju?
  • Šta pitanja kupaca otkrivaju o njihovim iskustvima sa proizvodom?
  • Na koje prepreke kupci nailaze?
  • Koji im je tačno sadržaj potreban da bi prevazišli prepreke?

Kroz analizu saznaćete koja su pitanja najvažnija za kupce. To znači da ćete moći da odgovorite na pitanja kroz sadržaj koji će privući kupce, s obzirom da ćete im dati neophodne informacije koje ih interesuju.

Napravite zasebnu veb stranicu za svoj sadržaj

Ne objavljlujte sadržaj na svom glavnom sajtu. Neke kompanije naprave blog na svom zvaničnom sajtu u okviru kojeg objavljuju sadržaj, ali je najbolje odvojiti.

Ako se sadržaj nalazi na glavnom sajtu, korisnike će opet sve asocirati na to da je reč o standardnoj reklami i neće imati poverenje. Ali ako sve objavite na zasebnom sajtu, to je već onda druga priča.

U tekstove možete ubaciti linkove ka svom glavnom sajtu. Na koji način će to izgledati zavisi od toga šta je vaš cilj.

Recimo kada su objavljivali recepte, proizvođači ,,Menaž” čokolade su prosto hteli da podignu svest o brendu. Zato su u receptima naglašavali da uzmete 200g ,,Menaž” čokolade. Realno, za recept se može uzeti bilo koja čokolada za kuvanje, oni su provlačili ime svog brenda i na taj način postigli svoj cilj. Nije bilo potrebe ubacivati linkove ka glavnom sajtu.

Ali šta da radite ako imate online prodavnicu, kao što to ima prodavnica obuće ,,Hop Hop Šop”? Tu već morate ubaciti po koji link. Recimo dobro je napisati tekst tipa ,,TOP 10 modela roze sandala za maturu” i kod svakog modela staviti link za kupovinu na glavnom sajtu.

Za prodavce koji imaju samo jedan proizvod predlaže se drugačiji pristup. Na primer ako prodajete pojas za ispravljanje leđa, dobro je napisati tekst sa pozitivnim iskustvom nekog korisnika. Da to bude osoba koja provodi mnogo vremena za računarom, ima problem sa bolovima i kifozom. Uneti dosta emocija u tekst, pisati kako je osoba patila, kako je bila zabrinuta za svoje zdravlje. Na kraju je otkrila vaš pojas i sada više nema problema. Na kraju teksta obavezno poziv na akciju ,,Kupio sam pojas za leđa na ovom sajtu”

Ubacite osećaj hitnosti

Da biste naveli svoje kupce da požure sa kupovinom, možete ubaciti osećaj hitnosti. Najbolje je da to bude neka privilegija: ,,Naručite tokom vikenda i dobićete popust 10%”.

Super je i ubaciti tajmer koji samo što nije otkucao kraj akcije. To će povećati osećaj hitnosti kod kupca i navesti ga da u najkraćem mogućem roku ostvari konverziju, tj da kupi vaš proizvod.

Sadržaj možete reklamirati preko Native Media platforme

Svako ko se iole razume u veb sajtove zna da nije dovoljno samo napraviti sajt sa sadržajem kroz koji reklamirate svoje proizvode. Potrebno je promovisati ga, kako bi ga videlo što više korisnika. Za te stvari koristite Native Media platformu.

Native Media će okačiti vašu reklamnu kampanju na stotine sajtova svojih izdavača, koje dnevno poseti i po nekoliko desetina hiljada čitalaca. Vaša kampanja će delovati kao još jedan koristan tekst na sajtu na kojem se prikazuje. Kada korisnik klikne na kampanju, biće prebačen na vaš sajt sa reklamnim sadržajem.

Platforma Native Media je veoma jednostavna za korišćenje. Sve što vam je potrebno od informacija možete pronaći u Bazi znanja ili pišite operaterima u čet boks. Pored raznih filtera koji vam omogućavaju da targetirate svoju publiku ( lokacija, uređaj, jezik… ) možete da podesite i na kojim sajtovima će se prikazati vaša kampanja tako što ćete koristiti opcije Kvalitet ili Filter saobraćaja.

Super je i što možete pratiti koliko su vaše kampanje uspešne, koliko ljudi je pročitalo tekst, koji je procenat korisnika koji su ostvarili konverziju. Tako znate kakav sadržaj publika voli, a kakav ne voli i pametnije ćete ulagati novac u oglašavanje. Zamislite samo koliki je to plus i ušteda za celu kompaniju.

Minimalno ulaganje je samo 25 evra, a sada Native Media poklanja još 25 evra bonusa novim oglašivačima, tako da je ovo odličan trenutak da se registrujete kao oglašivač.

Zaključak

Da rezimiramo! Klasično oglašavanje više nije efikasno kao nekad. Ubedite svog šefa da počnete sa oglašavanjem kroz sadržaj.

Oglašavanje kroz sadržaj gradi poverenje kod vaše publike, zagreva ih da kupe vaš proizvod.

Napravite zaseban sajt u kojem ćete objavljivati svoj sadržaj. Tako će publika biti skoncentrisana na ono što im nudite, neće im odvlačiti im pažnju neke druge stvari.Taj isti sajt možete kasnije promovisati preko Native Media platforme, kako biste došli do što veće publike.

Adnativia Logo

Unapredite Svoje Oglašavanje - Pridružite se našoj Naprednoj Oglasnoj Platformi!

Prednosti Pridruživanja Platformi:

  • Moćni Alati za Oglašavanje: Koristite inovativne alate za dizajniranje i pokretanje efikasnih kampanja.
  • Ciljano Oglašavanje: Dostignite vašu ciljanu publiku uz naprednu analitiku i segmentaciju.
  • Podrška Eksperata: Profesionalna podrška za sve aspekte vaših oglašivačkih inicijativa.
  • Rezultati u Realnom Vremenu: Pratite učinkovitost vaših kampanja u realnom vremenu i prilagođavajte ih prema potrebi.

Započnite svoju oglašivačku revoluciju danas. Prijavite se i pokrenite kampanje koje će transformisati vaše poslovanje.

POKRENITE SVOJE KAMPANJE!

[crp]