Uber Srbija – koja je alternativa i kako funkcioniše?

by Sanja

Uber, jedna od najpoznatijih kompanija za prevoz putnika, osnovana je sada već davne 2009. godine. Dok su jedne hladne večeri dva prijatelja, Trejvis Kalanik i Geret Kamp pokušavali da nađu taksi kako bi se prevezli do hotela, rodila se ideja o pokretanju Ubera.

Šta je Uber i kako fincioniše?

Mnogi poistovećuju Uber sa običnim taksijem. Sem što je funkcija ista, dakle prevoz putnika, sve ostalo nije nalik običnom taksi prevozu. Naime, Uber je aplikacija za pametne telefone preko koje zakazujete vožnju od tačke A do tačke B, plaćajući kreditnom karticom.

Dovoljno je da instalirate aplikaciju na telefon, registrujete se, a korišćenje je lako. Ukucate adresu sa koje vozač treba da vas pokupi, adresu gde treba da vas odveze, odmah platite karticom i najbliže vozilo (koje možete videti na mapi preko aplikacije) je tu u najkraćem roku, od 3 do najviše 10 minuta. Dobijate sve informacije o vozilu, broj tablica, marku automobila, ime vozača, fotografiju i nema greške kada stigne na odredište, a i sama aplikacija će vas o tome obavestiti notifikacijom.

Click Here To Join Native Media

Najkraće rečeno, sve što vam je potrebno je internet konekcija i vaša lokacija odakle želite da vas Uber vozač pokupi.

S obzirom na razne vrste putnika, Uber nudi različite vrste usluga kako bi svima izašli u susret. Najčešće korišćena usluga je Uber X, običan automobil sa četvoro vrata. Uber Pool je usluga gde možete podeliti troškove sa drugom osobom. Uber XL, Uber Comfort, Uber Select, Uber Black i Uber Black SUV, samo su neke od usluga koje još uber nudi. Svaka prilagođena potrebama putnika, počev od broja putnika, pa do toga da li žele vožnju u nekim od najluksuznijih marki automobila. Sve ove usluge variraju od države do države u kojima Uber posluje, a ima ga u preko 50 zemalja.

Uber Srbija

Poslednjih meseci pojavila se informacija da Uber stiže i u Srbiju. Na nečiju žalost, a na nečiju sreću ispostavilo se da ova informacija nije istinita.

Srpska varijanta Ubera je CarGo koja manje više ima iste finkcije kao i Uber. Dobra opcija kod srpske verzije Ubera je ta što možete izabrati opciju “procena cene”. Ukoliko niste sigurni koliko će vas koštati put recimo od Banovog Brda do splavova na Novom Beogradu, potrebno je da izaberete opciju “Procena cene” i da utvrdite potencijalni iznos za željenu destinaciju.

Šta nas može naučiti marketing kampanja Ubera?

  • Pravo rešenje

Uber je iznova zamislio taksi-iskustvo i učinio ga praktičnijim, predvidivim, pristupačnijim i zabavnijim. Tim je rešenje usavršio pre nego što je predstavljen na tržištu, tako da je brend dominirao u industriji od svog početka.

  • Izaberite pravu tehnologiju

Uberova marketinška strategija ne bi mogla da se realizuje bez tehnologije. Geolokacija je prvo što su trebali ustanoviti Uberovi suosnivači. Bila im je potrebna tehnologija da identifikuju i prate lokaciju uređaja, da daju uputstva za vožnju i da se integrišu sa softverom za mapiranje.

  • Targetiranje publike

Uberov najveći problem bio je da istovremeno privuče vozače i one koji bi koristili ovaj vid usluge. Tim Ubera se odlučio na ciljanje zajednica zainteresovanih za tehnologiju vodeći se logikom da su ljudi iz te branše uvek zainteresovani za isprobavanje novih alata i poboljšanje njihovog načina života. San Francisko je bio idealno mesto za ciljanje ovih zajednica. Uber je širio priču među ciljanom publikom bivajući domaćin događajima koji imaju veze sa tehnologijom i nudeći besplatne vožnje.

  • Popust

Uber nudi popuste novim, ali i starim korisnicima. Oni koji prvi put preuzmu aplikaciju dobijaju određene bodove, kao i redovni korisnici usluga. Bodovi koji se skupe mogu se iskoristiti za neku luksuzniju uslugu. Uber na ovaj način prikuplja nove, a zadržava stare klijente.

  • Refferal program

Uber broji preko 75 miliona mesečno aktivnih korisnika. Korisnici, ali i vozači Ubera mogu aplikaciju proslediti svojim prijateljima koristeći lični kod preporuke. Ako se neko prikluči preko vašeg ličnog koda, vi dobijate određene popuste ili besplatne vožnje.

  • Partnertsvo sa poznatim brendovima

Jedan aspekt Uberove marketinške strategije uključuje partnerstva sa poznatim robnim markama. Neki od njih su povraćaj gotovine za korisnike Capital One kartice, besplatne vožnje u BMV-u serije 7 i bodove za Starvood hotele.

Iako se od nastanka do danas suočavao sa mnogim problemima, Uber je i dalje veoma uspešan. Najveći problem jeste neodobravanje ovakvih usluga od strane već registrovanih taksi udruženja, koje smo imali prilike da vidimo i kod nas, kada je srpska verzija Ubera u pitanju. Međutim, za većinu turista Uber je i dalje jedna od najboljih opcija kada se nađu na putovanjima. Ako ga niste do sada koristili, možete isprobati kada se nađete u nekom od gradova u kojima Uber posluje. Do tada, srpska verzija Ubera je idealno rešenje. Da li ste je možda koristili i kakva su iskustva?

Click Here To Join Native Media

Preporučujemo

Leave a Comment

* By using this form you agree with the storage and handling of your data by this website.