UpWork – najpopularnija platforma za online poslove u Srbiji

Sve je više ljudi koji bi želeli da postanu frilenseri! Ovo zanimanje je posebno interesantno iz više razloga:

  • Iskusni frilenseri zarađuju po hiljadu evra mesečno, neki i više!
  • Fleksibilno radno vreme, sami određujete koliko ćete raditi, kada ćete raditi… Idete na odmor  kad vam se prohte, nikog ne molite za slobodan dan.
  • Nemate iritantnog šefa i problematične kolege. Sami birate ko će biti vaši klijenti.

Posao frilensera ima i svoju negativnu stranu. Pre svega morate biti snalažljivi, nije lako pronaći redovne klijente, nemate fiksna primanja na koja se možete osloniti… Najteže je svakako početnicima, koji prosto ne znaju odakle bi počeli. Većina se odlučuje da krene od UpWork platforme, koja je najkorektnija kada se radi o plaćanju i uslovima rada.

Kako funkcioniše UpWork?

Naravno, najpre morate napraviti profil. Registracija na UpWorku je krajnje jednostavna, funkcioniše kao i registracija na bilo kom drugom sajtu.

Idite na UpWork, kliknite na SIGN UP, unesite ime, prezime i mejl adresu, a zatim kliknite na GET STARDED. Odaberite zemlju u kojoj živite, kreirajte lozinku a zatim označite polje WORK AS A FREELANCER. Time ste naznačili da želite da radite preko UpWork-a, a ne da budete klijent koji će da angažuje druge frilensere. Sledeća dva koraka su kreiranje vašeg korisničkog imena, sa kojim ćete se predstaviti klijentima, kao i prekucavanje sigurnosnog koda.

[crp]

Kada birate korisnicko ime, odaberite nešto jednostavno za čitajne. Nemojte birati komplikovana imena. Imajte na umu da vaše ime stranci treba da pročitaju sa lakoćom, kako bi vas lakše upamtili.

Na samom kraju čekirajte da se slažete sa pravilima korišćenja, a zatim na polje NEXT.  Izaćiće vam obaveštenje da vam je poslat link na mejl preko kojeg ćete potvrditi registraciju na UpWork-u.

Kada potvrdite registraciju, sledi popunjavanje vašeg profila, gde ćete napisati, između ostalog, čime se bavite i kakve usluge nudite. Nećemo pisati detaljnije o tome, dovoljno je da prosto odgovarate na pitanja koja su vam postavljena.

Naravno, da bi ste radili na UpWork-u potrebno je znanje engleskog jezika. Potrudite se da što više ,,nakitite” svoj profil i to uradite natenane. Ovde ćete napisati i koja je cena vašeg rada po satu. Predlažemo da ne preterujete i da vaša cena za početak bude minimalna. Bar dok ne steknete neko iskustvo. Nemojte da se uobrazite i da prepisujete od iskusnih frilensera cifre od 30$ ili više, po satu. I vi ćete jednog dana možda moći da naplaćujete toliko, ali svakako ne sada na početku.

Kada završite sa popunjavanjem, službenici iz UpWorka će odraditi proveru vašeg profila. Za proveru će im trebati oko sedam dana najviše, zato budite strpljivi.

Kako izgleda profil na UpWork-u?

Ako ste se registrovali na UpWork, to nikako ne znači da ste primljeni!

Da ste se regitrovali na UpWork, pre nekih godinu i po dana, stvari bi išle mnogo lakše po vas. Napravili bi ste profil, ne bi bilo nikakve provere, i mogli bi ste, prosto, da se posvetite traženju posla. Međutim danas je drugačije.

Navodno se na UpWork dnevno prijavi po deset hiljada ljudi i platforma prosto ne može da primi toliko članova. Zato se vaš profil proverava. Ako već postoji mnogo frilensera koji nude iste usluge kao i vi, dobićete poruku na mejl da zbog prebukiranosti ne možete da radite na platformi.

To nikako ne znači da će vam obrisati profil. Vaš profil ostaje i možete dodati neku drugu veštinu ili ga korigovati, pa će službenici ponovo odraditi proveru.

Ukoliko vas prime, možete se posvetiti traženju posla.

onlinejob

Međutim, ako ste dobili obaveštenje da niste primljeni, probajte ponovo, tako što ćete izmeniti vaše veštine na profilu. Na primer, ako ste stavili da ste dizajner, stavite da ste stručnjak za neku određenu vrstu dizajna. Recimo da ste dobri za dizajn veb sajtova, knjiga, vizit karti, ili nečeg drugog. Na žalost, u ovom slučaju ne postoji specifično rešenje, već samo sreća. Jednostavno rečeno, treba da vam se posreći da nema puno ljudi na UpWork-u koji su ponudili usluge kojima se i vi bavite. Ne budite previše navalentni, probajte da ponovite zahtev, recimo, dva puta u mesečno.

Kako početi posao na UpWork-u?

Na žalost, ne možemo da vas obradujemo ni informacijom da ste završili sa brigama, ukoliko službenici UpWork-a odobre vaš profil! Tek sada vam predstoji borba za klijente.

Kada se vaš profil odobri, UpWork će vam izbaciti neku vrstu svoje oglasne table sa poslovima. Vi se možete javiti na neki od oglasa i ta radnja se naziva connect ( u daljem tekstu ćemo ovaj izraz zvati, prosto ,,konekcija” )

Opet moramo da napomenemo: da ste počeli da radite na UpWork-u pre nekih godinu dana, stvari bi išle mnogo lakše. Danas se svaka konekcija plaća.

,,Oglasna tabla“ sa poslovima na UpWork-u.

Vama je kao početniku data olakšica. Otvaranjem profila dobili ste šest besplatnih konekcija. Starim frilenserima, koji na UpWorku imaju dobar rejting i koji već duže vreme rade preko ove platforme, dato je mnogo više povoljnosti kada su konekcije u pitanju.

Znači vi kao početnik imate pravo da se prijavite na šest poslova. Kada istrošite ovaj bonus preostaju vam dve mogućnosti:

  • Da molite Boga da vas neki klijent kontaktira i tako vam ponudi posao.
  • Ili da kupite konekcije. Jedna će vas koštati 0,15 dolara.

Konekcija, odnosno prijava za posao je jednostavna. Neki klijenti će tražiti da se prosto predstavite u par rečenica, dok će vam drugi tražiti CV, da odradite probni zadatak, itd. S obzirom da kao početnik imate ograničen broj besplatnih konekcija, iskoristite ih pametno. Predlažemo da kontaktirate klijente koji su raspoloženi da angažuju početnike ili one koji imaju minimalni budžet. Takvi klijenti su prinuđeni da angažuju frilensere poput vas, odnosno one koji ne naplaćuju mnogo po satu.

Kada vas klijent zvanično angažuje, na vama je samo da odradite posao. Budite maksimalno korektni i ljubazni, jer će vas klijent nakon završenog posla oceniti. Vama, kao početniku je od krucijalnog značaja da dobijete što više dobrih ocena. Ne samo što će doći trenutak kada nećete više vi morati da jurite poslove, nego će klijenti zvati vas; već i zbog toga što su mnogi frilenseri preko UpWorka, uspeli da pronađu stalne klijente, zahvaljujući kojima danas imaju redovna primanja.  

Na kraju završenog posla, prijavljujete klijentu koliko ste sati proveli radeći i na osnovu toga dobijate vaš honorar. Plaćanje vaših usluga se vrši preko PayPal naloga.

online posao

Kako da postanete interesantniji kijentima i time privučete više posla?

Ozbiljni frilenseri, često odlučuju da naprave i svoj sajt. Na sajtu mogu da napišu nešto i sebi, da naznače na kojim platformama imaju svoje profile i, naravno, da ostave neke svoje radove, kako bi klijenti videli da imaju iskustva.

Svoj sajt možete promovisati, tako što ćete uložiti samo 25 evra i pokrenuti nativnu kampanju na Native Media platformi. Nativna kampanja podrazumeva sledeće:

Reklama za vaš sajt biće istaknuta na sajtovima i blogovima koje posećuju vaši potencijalni klijenti, preduzetnici kojima su potrebne vaše usluge i slična ciljna grupa. Pri tom, reklama za vaš sajt neće izgledati kao sasvim obična reklama, već kao deo teksta na sajtu/blogu na kojem se reklamira. Samim tim, neće biti odbojna klijentima, već će ih privući svojim naslovom koji obećava neki korisnu informaciju.

Recimo: ako se bavite dizajnom, na vašoj reklami će biti naslov tipa:

  • Pronađite dizajnera koji će profesionalno osmisliti vaš landing page!
  • Trebaju vam neobične vizit karte, ali ne umete da osmislite dizajn? Evo rešenja za vaš problem
  • …itd

Zatim će potencijalni klijent kliknuti na reklamu ( za koju još uvek nije ni svestan da je reklama ) i taj klik će ga dovesti na vaš sajt, gde će se upoznati sa vašim radom.

upwork

Što se tiče cene, kao što smo već naveli, nativnu kampanju možete započeti sa samo 35 evra. Reklamu plaćate po kliku. Jedan klik košta nekoliko eurocenti… vi određujete koliko. Reklama se skida, tek kada istrošite svih 35 evra ili koliko ste već uložili u oglašavanje.

Započnite svoju kampanju, tako što ćete napraviti profil na Native Media platformi kao oglašivač.

Referral program kao dodatna zarada.

Native Media vam omogućava i da zaradite dodatni novac. Kada napravite profil na Native Media, odaberite opciju REFERRAL PROGRAM i preuzmite svoj link.

Link možete poslati ljudima za koje mislite da bi mogli takođe da naprave profil na Native Media. To mogu biti osobe koje:

  • Žele da se, poput vas oglašavaju na internetu, tj da budu oglašivači, ili
  • Osobe koje imaju svoj sajt ili blog, preko kojeg žele da zarade novac. Native Media će na njihov sajt postaviti svoje reklame i oni mogu zaraditi novac po kliku, odnosno da postanu izdavači za ovu platformu.

Vi ćete kao posrednik dobiti 25 evra za svakog izdavača ili oglašivača koji se prijavi na Native Media preko vašeg linka. Novac će vam biti prebačen kada oglašivač uloži prvih 100 evra u oglašavanje ili kad izdavač zaradi svojih prvih 100 evra.

A znate šta je najbolje od svega? Na Referral program se može prijaviti bilo ko. Dakle, ne morate da se reklamirate preko Native Media. Dovoljno je samo da napravite profil na ovoj platformi i da preuzmete link sa Referral programa koji ćete ponuditi svojim prijateljima ili poznanicima.

Napravite profil na Native Media, preuzmite link na Referral programu i zaradite dodatni novac.

Ukoliko ne znate nikog kome bi registracija na Native Media bila korisna, link promovišite na društvenim mrežama ( postoji gomila Facebook stranica na kojima se okupjlaju IT-evci i preduzetnici, a tu je i LinkedIN ), zatim na forumima, u YouTube komentarima, itd. Ukoliko budete imali neki problem ili nedoumicu, pišite operaterima iz Native Media na chat box. Odgovraju u najkraćem mogućem roku!

Jedno je sigurno, ovo je sjajan način da frilenseri zarade dodatni novac, a da pri tom nemaju nikakvu radnu obavezu!

Adnativia Logo

Unapredite Svoje Oglašavanje - Pridružite se našoj Naprednoj Oglasnoj Platformi!

Prednosti Pridruživanja Platformi:

  • Moćni Alati za Oglašavanje: Koristite inovativne alate za dizajniranje i pokretanje efikasnih kampanja.
  • Ciljano Oglašavanje: Dostignite vašu ciljanu publiku uz naprednu analitiku i segmentaciju.
  • Podrška Eksperata: Profesionalna podrška za sve aspekte vaših oglašivačkih inicijativa.
  • Rezultati u Realnom Vremenu: Pratite učinkovitost vaših kampanja u realnom vremenu i prilagođavajte ih prema potrebi.

Započnite svoju oglašivačku revoluciju danas. Prijavite se i pokrenite kampanje koje će transformisati vaše poslovanje.

POKRENITE SVOJE KAMPANJE!

[crp]